نرخ ارز، طلا و سکه

قیمت طلا و سکه
(تومان)
  • یک گرم طلای 18 عیار 96149
  • تمام سکه (طرح جدید) 939000
  • تمام سکه (طرح قدیم) 938000
  • نیم سکه 470000
  • ربع سکه 259000
قیمت ارز
(تومان)
  • دلار 3227
  • یورو 4135
  • پوند 5215
  • صد ین 3045
  • درهم امارات 884
  • لیر ترکیه 1455
ارز مبادله ای
(ریال)
  • 1 Arrow up
    دلار 26691
  • 144 Arrow up
    یورو 34193
  • 179 Arrow up
    پوند 43173
  • 152 Arrow up
    فرانک 28345
  • 177 Arrow up
    صد ین 25043
  • 1 Arrow up
    درهم امارات 7267

ورشکستگی بیمه یا اخلاق حرفه‌ای بیمه

علی ایزدی
کارشناس صنعت بیمه
در شرایطی که دنیا چشم به ما دوخته است، باز تصمیم‌گیری‌های چند مدیر چالش‌های جدیدی در اقتصاد کشور پدید آورده که نمونه بارز آن را در صنعت بیمه شاهد هستیم. متأسفانه چندی پیش، اخبار ناخوشایندی از چند شرکت بیمه پخش شد.
در این میان، عده‌ای هم خرسند از این جریان بر شایعه ورشکستگی این شرکت‌ها دامن زدند؛ اما اصل ماجرا از اینجا شروع شد که از یک ‌طرف این شرکت‌ها بی‌توجه به تعادل در فروش شاخه‌های مختلف بیمه اغلب به سمت یک شاخه گرایش پیدا کردند و فروش خود را در آن متمرکز و از طرف دیگر وجوه حاصل از فروش بیمه را بدون توجه به مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه به‌صورت کاملا غیراصولی در یک بازار خاص سرمایه‌گذاری کردند که‌ این امر موجب آشفتگی و ایجاد تورم در آن بازارها شد و زحمت ناشی از ایجاد این تورم بر دوش مردم و دولت قرار گرفت. در این شرایط با بالا رفتن حجم خسارت‌های اعلام‌شده و نقدناپذیری سرمایه‌گذاری خود به علت رکود در آن بخش، شرکت بیمه با کمبود نقدینگی مواجه شد و توان پرداخت این خسارت‌های انباشته‌شده خود را ندارد و بحران از همین‌جا آغاز شد، کار به‌جایی رسید که موضوع رسانه‌ای شده و حتی رسانه‌های خارجی روی این موضوع به نفع خود مانور دادند و این بحران را که ناشی از یک اشتباه در تصمیم‌گیری است، به اثربخشی تحریم‌ها نسبت می‌دهند.
در این شرایط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان واحد ناظر وارد عمل شده و شرکت‌های خاطی را به دلیل تخلفاتی که مرتکب شده‌اند مورد مواخذه قرار داده و اقدامات قانونی لازم را در جهت رفع مشکل به عمل می‌آورد. در این میان برخی افراد هم از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.
نکته جالب‌توجه این جریان برخورد نامناسب برخی فعالان به‌ویژه برخی نمایندگان بیمه است. اینها به‌جای اطلاع‌رسانی درست و کمک به حل مساله، موضع‌گیری کرده و شرکت‌های مورد اتهام را به نفع خود مورد حمله قرار می‌دهند. این افراد به‌جای آرام کردن جو، سعی دارند با دامن زدن به آن و بدبین کردن دیگران نسبت به این شرکت‌ها، برداشت تبلیغاتی کرده و برای خود وجهه‌ای کسب کنند.
چنین رفتاری انسان را یاد فیلم‌های وسترن می‌اندازد که قهرمانان داستان به خاطر پول با اسلحه به جان هم می‌افتند. چه خوب است از سنت قدیمی بازاریان پیروی می‌شد و اگر دوست یا همکاری زمین می‌خورد، به‌جای رد شدن از روی او، به حل مشکلش کمک می‌کردیم.
عده‌ای هم از خصوصی‌سازی در صنعت بیمه انتقاد می‌کنند و از عدم امنیت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خصوصی دم می‌زنند، در پاسخ این عده هم باید گفت در حال حاضر 40 درصد حق بیمه دریافتی در بیمه‌های زندگی و 20 درصد در بیمه‌های غیرزندگی به‌صورت اجباری نزد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اتکایی می‌شوند؛ البته بیمه مرکزی با بالا بردن میزان حداقل سهام اولیه شرکت‌های بیمه در حال تأسیس و همچنین اجبار به افزایش میزان آن در شرکت‌های فعال در این صنعت تا سقف 2500 میلیارد ریال تا حد زیادی بر این مساله مسلط شده است.
در این بین شاهد عملکرد به‌موقع واحد ناظر تا زمان پرداخت تمامی حق‌وحقوق مردم با شرکت‌های متخلف بودیم که این نشان از امنیت سرمایه‌گذاری از سوی بیمه‌گذاران در صنعت بیمه دارد.
در پایان، از نهاد نظارتی انتظار می‌رود برای شفاف‌سازی این موضوع، اطلاعات بیشتری به مردم ارائه کنند تا عملکرد صنعت بیمه بیش از این در معرض تردید قرار نگیرد و شرایط برای آن دسته از فعالان صنعت بیمه که به‌صورت فنی با رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی فعالیت می‌کنند دشوار نشود و علاوه بر این از برخی همکاران شبکه فروش هم انتظار می‌رود به‌جای تخریب سایر همکاران و رقبای خود به تقویت مهارت‌های فردی و فنی خود همت گمارند.

۹۳/۰۷/۲۹
۰۲:۰۴

از سوی بیمه مرکزی اعلام شد اخطار کتبی بیمه مرکزی به دو شرکت بیمه گر

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شرکت های بیمه سینا و ملت به علت تعلل و تأخیر نامتعارف در پرداخت خسارت به دو بیمه گذار اخطار کتبی داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، به دنبال شکایت شرکت های دریا کوش و صید صنعتی موج سازان پارس شیل از شرکت های بیمه سینا و ملت بخاطر عدم پرداخت خسارت طبق تعهدات مندرج در بیمه نامه، و اعلام نظر کارشناسی بیمه مرکزی مبنی بر پرداخت خسارت شناورهای کوشا ۱ و کوشا ۳، بیمه مرکزی به علت تأخیر نامتعارف در پرداخت خسارت، به اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل بیمه سینا و مدیر عامل بیمه ملت اخطار کتبی داد.
بر اساس مفاد ماده ۲۸ آیین نامه شماره ۷۱ شورای عالی بیمه، بیمه مرکزی پس از بررسی شکایات واصله نظر خود را در مدت زمان متعارف به صورت مکتوب به طرفین اعلام می کند و  نظر بیمه مرکزی برای شرکت بیمه ذیربط لازم الاجراست.

منابع دیگر:
  • آیین
  • ویوان نیوز
  • واحد مرکزی خبر
  • پانا
  • ایستانیوز
۹۳/۰۷/۲۸
۱۱:۰۳

انتشار 14 عنوان کتاب بیمه ای در حوزه کودکان

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1393/07/28
چهارده عنوان کتاب بیمه ای برای گروه های سنی کودک و نوجوان در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، این کتاب ها به منظور توسعه فرهنگ بیمه کشور و آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم بیمه ای منتشر شده است.
کتاب های ماجرای ظفرخان شخص ثالث؛ الفبای موتورسیکلت؛ اندر حکایات شیرین بیمه؛ کتاب جدول؛ تا سه نشه بازی نشه؛ قصه ماشین ممد علی؛ سفره خالی و بره خال خالی؛ آتش در خانه خرگوش؛ ماشین هویجی اوف شده؛ صندوقچه امید؛ روزهایی که ابری بود، حادثه هاش رنگی بود؛ بازوی ستاره دریایی؛ فرشته ماهی و کاهوی دریایی و دندان کوسه از این کتاب هاست.
بیمه مرکزی همچنین به منظور فرهنگ‌سازی بیمه برای کودکان بخش ویژه ای نیز برای کودکان در پورتال این سازمان به نشانی www.centinsur.ir راه اندازی و متن کامل تمام کتاب‌ها، ترانه‌ها و لوح‌های فشرده را برای دانلود و بهره برداری کودکان و نوجوانان در آن جانمایی کرده است.
در سایت بیمه برای کودکان برخی از رشته‌های بیمه‌ای ( مثل بیمه آتش سوزی ، شخص ثالث ، عمر و ...) و برخی از مفاهیم بیمه‌ای برای نوجوانان ( مفاهیمی چون ریسک، حق بیمه، خسارت، غرامت، بیمه نامه، پوشش بیمه‌ای و ...) تعریف و آموزش داده شده است .
رفتارها و باورهای کودکان و نوجوانان تا حد زیادی متاثر از آموزش‌ها، بازی‌ها و تربیت آنان در دوران کودکی است و بستر ذهنی آنها در سنین پایین آماده تربیت، خلاقیت، نظم‌پذیری و آموزش است.
از این رو برخی از مفاهیم اساسی و کاربردی را می‌توان از همان دوران کودکی به آنان آموزش داد.

منابع دیگر:
  • آیین
  • صنعت بیمه
۹۳/۰۷/۲۸
۰۹:۳۵

نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت بیمه کشور

آیین- ساده سازی مفاهیم پیچیده بیمه ای، مسیر اطلاع رسانی صنعت بیمه را شفاف می کند و سبب می شود قابلیت ها و ظرفیت های این صنعت به درستی شناسایی و شناسانده شود.
به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، مصطفی زندی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه با اشاره به این مطلب افزود: تعامل بی واسطه روابط عمومی و رسانه ها از موثرترین ابزارهای رسانه ای است و سهم صنعت بیمه را از فضای موجود رسانه ای کشور به نحو محسوسی افزایش می دهد.
مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی افزود: مسیر ارتباطی روابط عمومی و رسانه، یک جاده دوطرفه است و تغذیه اطلاعاتی از یک سو و توقع اطلاع رسانی سریع و شفاف از نیازهای اصلی هر دو مجموعه به شمار می رود.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز از دست دادن هر موقعیت ارتباطی، نوعی فرصت سوزی محسوب می شود و روابط عمومی های صنعت بیمه می توانند با بهره گیری از این فرصت ها به توسعه فرهنگ بیمه و بسط آرامش در جامعه کمک کنند.
زندی در پایان به اهمیت تعامل روابط عمومی های صنعت بیمه با یکدیگر اشاره کرد و گفت: فعالیت های جزیره ای و گاه موازی از آفت های جدی ارتباطی و اطلاع رسانی صنعت بیمه به حساب می آید و باید با ایجاد کارگروه های مشترک و بر اساس ظرفیت ها و توانمندی ها روابط عمومی، مسیر مشخصی را تعریف کرد.
گفتنی است در پایان نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه، تنی چند از مدیران و سرپرستان روابط عمومی، دیدگاه های خود را در خصوص ارتباطات و روش های بسط آن در صنعت بیمه مطرح کردند و به بیان موانع و راهکارها پرداختند.

۹۳/۰۷/۲۸
۱۷:۲۲

در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت بیمه کشور اعلام شد: از دست دادن موقعیت ارتباطی نوعی فرصت سوزی است

ایستانیوز:ساده سازی مفاهیم پیچیده بیمه ای، مسیر اطلاع رسانی صنعت بیمه را شفاف می کند و سبب می شود قابلیت ها و ظرفیت های این صنعت به درستی شناسایی و شناسانده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، مصطفی زندی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه با اشاره به این مطلب افزود: تعامل بی واسطه روابط عمومی و رسانه ها از موثرترین ابزارهای رسانه ای است و سهم صنعت بیمه را از فضای موجود رسانه ای کشور به نحو محسوسی افزایش می دهد.
مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی افزود: مسیر ارتباطی روابط عمومی و رسانه، یک جاده دوطرفه است و تغذیه اطلاعاتی از یک سو و توقع اطلاع رسانی سریع و شفاف از نیازهای اصلی هر دو مجموعه به شمار می رود.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز از دست دادن هر موقعیت ارتباطی، نوعی فرصت سوزی محسوب می شود و روابط عمومی های صنعت بیمه می توانند با بهره گیری از این فرصت ها به توسعه فرهنگ بیمه و بسط آرامش در جامعه کمک کنند.
زندی در پایان به اهمیت تعامل روابط عمومی های صنعت بیمه با یکدیگر اشاره کرد و گفت: فعالیت های جزیره ای و گاه موازی از آفت های جدی ارتباطی و اطلاع رسانی صنعت بیمه به حساب می آید و باید با ایجاد کارگروه های مشترک و بر اساس ظرفیت ها و توانمندی ها روابط عمومی، مسیر مشخصی را تعریف کرد.
گفتنی است در پایان نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه، تنی چند از مدیران و سرپرستان روابط عمومی، دیدگاه های خود را در خصوص ارتباطات و روش های بسط آن در صنعت بیمه مطرح کردند و به بیان موانع و راهکارها پرداختند.

منابع دیگر:
  • اخبار بانک
۹۳/۰۷/۲۸
۱۶:۱۲

سقف دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه ؟!

شرکت بیمه موظف است تا سقف ۲.۵ درصد میزان دیه کامل در ماه‌های حرام که طبق نرخ اعلامی قوه قضاییه امسال معادل ۵ میلیون تومان خواهد بود، به زیان دیده پرداخت کند.

صنعت بیمه -  طبق قانون در تصادفات رانندگی، شرکت‌های بیمه باید ۲.۵ درصد رقم دیه کامل در ماه‌های حرام که امسال معادل ۵ میلیون تومان است را به زیان دیده پرداخت کنند و مابقی خسارت باید توسط مقصر حادثه پرداخت شود.
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی- در سال‌های اخیر با افزایش روزافزون خودروهای شخصی در خیابان‌های شهر، عده زیادی از مردم مخصوصاً در کلانشهرها هر روز دچار تصادف رانندگی شده و روزها و گاهی ماه‌ها درگیر گذراندن مراحل اداری برای دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه می‌شوند.
از سوی دیگر، بسیاری از رانندگان به دلیل عدم آگاهی از قانون و با تکیه بر بیمه‌نامه شخص ثالث خودرویشان، در هنگام رانندگی نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌توجه هستند و تصور می‌کنند که بیمه هرگونه خسارت ناشی از تصادف را با هر میزان و رقمی پرداخت می‌کند.
این در حالی است که بر اساس ماده ۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، حداقل مبلغ بیمه موضوع این قانون در بخش خسارت‌ بدنی معادل حداقل ریالی دیه یک مرد مسلمان در ماه‌های حرام و در بخش خسارت مالی معادل حداقل ۲.۵ درصد تعهدات بدنی خواهد بود به عبارت ساده‌تر در صورت تصادف دو خودرو، شرکت بیمه موظف است تا سقف ۲.۵ درصد میزان دیه کامل در ماه‌های حرام که طبق نرخ اعلامی قوه قضاییه امسال معادل ۵ میلیون تومان خواهد بود، به زیان دیده پرداخت کند و مابقی خسارت باید توسط مقصر حادثه پرداخت شود.
ماده ۱۸ قانون به این شرح است: «شرکت‌های بیمه مکلفند خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی موضوع این قانون را در مواردی که وسایل نقلیه مسبب و زیان‌دیده در زمان حادثه دارای بیمه‌نامه معتبر بوده و بین طرفین حادثه اختلافی وجود نداشته باشد، حداکثر تا سقف تعهدات مالی مندرج در ماده ۴ این قانون بدون اخذ گزارش مقامات انتظامی پرداخت کنند.»
معاون نظارت بیمه مرکزی در اینباره می‌گوید: این رقم نمی‌تواند جبران کننده خسارات برخی تصادفات باشد و دارندگان وسایل نقلیه می‌توانند با خرید پوشش اضافه اختیاری بیمه‌نامه با مبلغ بالاتر، پوشش بیمه‌ای خود را تا چند ده میلیون تومان نیز افزایش دهند اما اگر این کار را نکنند و خسارت مالی وارده بیش از ۵ میلیون تومان باشد، مابقی خسارت را باید از جیب پرداخت کنند.
بنابراین دارندگان خودرو باید در حین رانندگی مراقب باشند چون در صورت تصادف با خودروی دیگر خصوصاً در صورتی که خودروی مقابل در زمره خودروهای لوکس و گران قیمت باشد، متحمل هزینه سنگین مالی خواهند شد.
الف
منبع : فارس

منابع دیگر:
  • بینا
  • پرشین خودرو
  • بی‌باک
۹۳/۰۷/۲۸
۱۳:۴۵
۹۳/۰۷/۲۹
۰۸:۴۳

ضرورت همگرایی بانک‌ها و بیمه‌ها

نوبخت، فناپ، خدمات انفورماتیک

۹۳/۰۷/۲۹
۰۷:۲۵
۹۳/۰۷/۲۹
۰۷:۵۵

معاون بیمه ایران: سهم بیمه زندگی در ایران 9 درصد است

سمنان - ایرنا - عضو هیات مدیره و معاون اداری مالی شرکت بیمه ایران، سهم بیمه زندگی در ایران را 9 درصد بیان کرد و فاصله آن را با میانگین جهانی بسیار زیاد دانست.

'حمید تاجیک' یکشنبه شب در آیین معرفی مدیر شرکت بیمه ایران در استان سمنان افزود: سهم بیمه زندگی در منطقه 28 درصد، میانگین جهانی آن 57 درصد و در کشورهای پیشرفته بین 87 تا 80 درصد است.
وی فاصله بین 9 درصد ایران و 57 درصد میانگین جهانی را خلاء ظرفیت بازار فعلی کشور دانست و اظهار داشت: با سرانه فعلی حق بیمه های عمر در کشور بین 10 تا 12 میلیون نفر از مردم ایران با همین شاخص سرانه درآمد قابلیت تبدیل به بیمه شده بیمه زندگی دارند.
تاجیک این ظرفیت بازار را بسیار جذاب خواند و گفت: به عنوان یک راهبرد اصلی بیمه ایران تلاش دارد تا با خلق محصولات جدید در حوزه بیمه های زندگی، نقش پربارتری را در اقتصاد کشور ایفا کند.
وی بیمه زندگی 'مان' را جدیدترین محصول بیمه ای بیان کرد و گفت: این محصول تمام فاکتورهای لازم برای پوشش بیمه ای، سرمایه گذاری و سایر مباحث دارد.
وی سیاست شرکت بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه ای دولتی در ایران را توسعه بیمه های زندگی و توسعه زیرساخت آی تی برشمرد و گفت: در این عرصه دریافت و پرداخت الکترونیک تمام شعب بیمه ایران در دست اقدام است و این امر تاثیر بسزایی در چابک سازی و رعایت اصول اقتصادی در عرصه بیمه ای دارد.
معاون اداری مالی شرکت بیمه ایران گفت: در این شرکت تمام استانها در قالب یک مجموعه مستقل دیده می شود و این امر سبب می شود گستردگی بیمه ایران مانع چابک بودن این شرکت نشود و تقویت روحیه تجاری و مشتری مداری از دیگر اهداف این شرکت است.
در این آیین که جمعی از مسوولان اجرایی، قضایی، اقتصادی و بیمه ای استان سمنان حضور داشتند با تقدیر از تلاشهای 'عزیزالله مختاری' مدیر قبلی 'بهرام دارایی' به عنوان مدیر جدید شرکت بیمه ایران در استان سمنان معرفی شد.ک/2
599

۹۳/۰۷/۲۸
۰۹:۵۶

کاهش تحریم ها و استقبال شرکت های بیمه گر اتکایی خارجی از بازار ایران

سمنان - ایرنا - عضو هیات مدیره شرکت بیمه ایران با تاکید بر روند کاهش تحریم ها از استقبال شرکت های بیمه گر اتکایی خارجی از بازار ایران خبر داد.

'حمید تاجیک' یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: تحریم ها علیه ایران رو به کاهش است و به طبع آن مراودات شرکت های بیمه گر اتکایی با صنعت بیمه ایران به دلیل جذابیت این صنعت در حال افزایش است.
وی با اشاره به ساختارهای بزرگ اقتصادی نظیر نیروگاهها، صنایع هیدروکربنی ایران افزود: این عوامل برای شرکت های بزرگ بیمه گر دنیا جذاب است و به تازگی مراودات بسیاری در حال انجام است.
تاجیک با اشاره به بیمه نفتکش ها در دوران تحریم به ابتکار ایران گفت: در حال تحریم ایجاد کنسرسیوم به عنوان یکی از سیاست های بازسازی ریسک در ایران توانست موفق عمل کند و با وجود توانمندی در این عرصه نزد شرکت بیمه ایران، شرکت های بیمه کشور توانستند کنسرسیوم را جایگزین اتکایی کنند و خلاء این مسئله برطرف شد.
وی بر اساس شنیده های خود گفت: بیمه مرکزی نیز از ورود شرکت های بیمه ای خارجی استقبال می کند و وجود رقیب خوب برای بیمه های داخلی موجب چابکی شرکت های بیمه ای کشور می شود.
معاون اداری مالی شرکت بیمه ایران همچنین از برنامه افزایش10 برابری سرمایه این شرکت خبر داد و گفت: شرکت بیمه ایران در نظر دارد سرمایه خود را از سه هزار و 850 میلیارد ریال فعلی به 42 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.
وی گفت: حجم دریافتی و پرداختی این شرکت در نیمه اول سال 93 نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.
عضو هیات مدیره شرکت بیمه ایران با بیان اینکه این شرکت اواخر سال قبل سه هزار میلیارد ریال از سپرده های خود را برای تسریع در پرداخت خسارتها آزاد کرد و گفت: بیمه ایران به عنوان تنها شرکت دولتی بیمه ای با در اختیار داشتن قریب نیمی از سهم بازار صنعت بیمه کشور به عنوان بزرگترین شرکت بیمه ای ایران محسوب می شود.ک/3
599/ 605

۹۳/۰۷/۲۸
۱۰:۵۰

مدیر شعبه بیمه کوثر سیستان و بلوچستان: 10 نماینده ویژه عمر و سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان واگذار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر شعبه بیمه کوثر سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان امسال، ۱۰ نماینده ویژه عمر و سرمایه‌گذاری به استان سیستان و بلوچستان واگذار می‌شود.

محمد اردونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان به مناسبت 27 مهر ماه، سالروز تأسیس شرکت بیمه کوثر اظهار کرد: شرکت بیمه کوثر در سال 89 به عنوان بیست و دومین شرکت بیمه‌ای از بیمه مرکزی کشور مجوز فعالیت خود را در انواع رشته‌های بیمه‌ای اخذ کرد و هم اکنون در بین شرکت‌های بیمه‌ای جایگاه هشتم از نظر به دست آوردن سهم بازار بیمه کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: شرکت بیمه کوثر در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال 93 به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری، دستیابی به پورتفوی (حق بیمه ) 600 میلیارد تومانی را برنامه‌ریزی کرده است.
مدیر شعبه بیمه کوثر سیستان و بلوچستان بیان کرد: آمادگی بیمه کوثر برای قبول ریسک‌های پروژه‌های ملی یکی از برنامه‌های این شرکت در تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان است.
اردونی گفت: افزایش سرمایه شرکت در سال 93 نیز یکی دیگر از اقدامات این شرکت در زمینه ارتقاء جایگاه شرکت بیمه کوثر در صنعت بیمه کشور و افزایش توان ریسک‌پذیری بوده است.
وی عنوان کرد: خوشبختانه این شرکت توانست در آغاز فعالیت و در مدت کوتاهی با توجه به برخی از مشکلات البته دوری از مرکز و غیره، شبکه فروش خود را که شامل شعبه و نمایندگی‌ها می‌شود را در سیستان و بلوچستان ایجاد کند.
مدیر شعبه بیمه کوثر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اقدامات این شعبه در سطح استان در حوزه صدور انواع بیمه نامه‌ها و پرداخت خسارت حتی در نقاط دورافتاده این استان پهناور، سبب ارتقاء بیمه کوثر در سطح استانی شده است.
اردونی افزود: مجموعه فعالیت‌های شرکت بیمه کوثر سبب شده تا در دو سال متوالی، بیشترین سود را در صنعت بیمه کشور به دست آورد.
مدیر شعبه بیمه کوثر سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود شبکه فروش در سطح این استان بیان کرد: شبکه فروش شامل شعبه و 18 نمایندگی در سطح استان است که در تمامی رشته‌های بیمه‌ای فعالیت می‌کنند.
وی از واگذاری نمایندگی بیمه کوثر در نیمه دوم سال جاری در استان خبر داد و گفت: تلاش شبکه فروش در استان باعث شد تا به برنامه هدف دست پیدا کرده و هم اکنون 33 درصد نیز از برنامه جلوتر هستیم.
مدیر شعبه بیمه کوثر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شرکت بیمه کوثر توجه ویژه‌ای به بیمه‌های عمر داشته است، افزود: تا پایان امسال، تعداد 10 نماینده ویژه عمر و سرمایه‌گذاری در سطح استان واگذار خواهد شد.

۹۳/۰۷/۲۸
۱۰:۵۵

رئیس شعبه بیمه کوثر استان زنجان: بیمه کوثر 12 نمایندگی فعال در استان زنجان دارد

رئیس شعبه بیمه کوثر استان زنجان گفت: بیمه کوثر 12 نمایندگی فعال در استان زنجان دارد.

محمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به مناسبت سالروز تاسیس شرکت بیمه کوثر اظهار داشت: بیمه کوثر در27 مهر ماه سال 1389 تاسیس و در نخستین سال تاسیس در رتبه 23 کشوری قرار داشت که این رتبه در شش ماهه نخست سال 92 به جایگاه هشتم ارتقا یافته است.
وی، در مورد 211 خدمات بیمه کوثر افزود: بیمه کوثر تمامی بیمه‌های زندگی و بازرگانی را زیر پوشش قرار داده و هم اکنون بالاترین پرتفوی بیمه عمر و حوادث در کشور را دارا است.
رئیس شعبه بیمه کوثر استان زنجان با بیان اینکه شعبه زنجان با داشتن 12 نمایندگی در سطح استان فعالیت می‌کند،ادامه داد: بیمه کوثر استان زنجان با ادارات و کارخانجات همکاری دارد.
وی با اشاره به اینکه بیمه پرتاب ماهواره به فضا توسط بیمه کوثر به عنوان نخستین و تنها دارنده مجوز بیمه پرتاب ماهواره به فضا در خاورمیانه دارد، تصریح کرد: پرداخت خسارت آنی و در محل زلزله زدگان (آذربایجان شرقی، بوشهر و فارس) پرداخت خسارت آنی به زیان دیدگان حادثه بارش برف و باران استان گیلان و مازندران، دارا بودن بیشترین بیمه‌های عمر و زندگی و بیمه باربری محموله‌های نفتی از خدمات ارائه شده شرکت بیمه کوثر است.

۹۳/۰۷/۲۸
۱۷:۰۰

کاهش حملات اینترنتی با بیمه سایبری

اکونیوز:در هر کسب و کاری، حضور بیمه های مرتبط، به نوعی حس اطمینان را در فعالان آن کسب و کار ایجاد می کند و باعث شکوفایی آن می شود.

به گزاش خبرگزای اقتصادی ایران(econews.ir)،این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که ریسک کسب و کار قابل توجه باشد. فضای کنونی کسب و کار الکترونیکی نمونه بارزی از محیط‌های کسب و کار با ریسک بالا است. همین امر موجب توجه به شکل‌گیری بیمه‌های سایبری شده است.
بیمه سایبری به منظور کاهش آسیب‌های حوادث مختلف سایبری طراحی شده است. آسیب‌هایی همچون رخنه‌های امنیت اطلاعات و یا خرابی شبکه و توقف کارکرد صحیح سیستم اطلاعاتی کسب و کار.
یک بیمه سایبری قوی و قابل تکیه به طرق مختلف می‌تواند باعث کاهش حملات سایبری موفق نیز بشود. ارتقای اقدامات پیشگیرانه با رعایت معیارهای بیمه‌گذار و استفاده از بهترین تجربیات پیاده‌سازی سامانه‌های امنیتی با بهره‌گیری از مشاوره شرکت‌های بیمه‌گذار از جمله تاثیرهای استفاده از بیمه‌های سایبری در فضای کسب و کار الکترونیکی است. بسیاری از سازمان‌ها و کسب و کارها با علم به وجود مخاطرات امنیتی در حوزه امنیت اطلاعات، معمولا سرمایه‌گذاری مناسبی برای ارتقای وضعیت امنیت اطلاعات خود نمی‌کنند و از همین نقطه‌ضعف با مشکلات و زیان‌های گاه جبران‌ناپذیری مواجه می‌شوند. در این بین استفاده از بیمه سایبری می‌تواند محرک خوبی برای اقدامات پیشگیرانه و توجیه هزینه‌های لازم باشد.
برای توجیه لزوم اجرای بیمه سایبری و امنیت اطلاعات، کافی است نگاهی به زیان‌های اقتصادی و حتی استراتژیک کسب و کارها از بابت مشکلات مختلف در حوزه امنیت اطلاعات بیندازیم. زیان‌های بالقوه‌ای که از افشای اطلاعات حساس و استراتژیک سازمان گرفته تا توقف فعالیت‌های کسب و کار را در برمی‌گیرد.
3 استدلال برای دریافت بیمه سایبری
 استدلال اقتصادی برای بیمه سایبری و امنیت اطلاعات مطرح شده است. اول اینکه بیمه سایبری می‌تواند به افزایش سرمایه‌گذاری همراه با سطح امنیت بیشتر برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بینجامد.
دوم، رعایت استانداردهای بیمه سایبری، همچنان که اشاره شد، برای سطوح مختلف کسب‌وکار مطلوب و مفید است.
و سوم اینکه بیمه سایبری کاستی‌های بازار بیمه را در حوزه فناوری اطلاعات برطرف می‌کند و توسعه این حوزه را شتاب می‌بخشد.
در صورت پیاده‌سازی و اجرای بیمه امنیت اطلاعات در کشور، سودمندی دیگری هم برای سازمان‌ها و کسب و کارها به وجود می‌آید. هر شرکت بیمه برای انجام بیمه سایبری ناگزیر به تدوین شرایط ناظر بر بیمه‌شونده خواهد بود. این شرایط هم شامل استانداردسازی وضعیت فناوری اطلاعات و تجهیزات امنیت اطلاعات کسب و کار بیمه‌شونده می‌شود و هم می‌تواند ممیزی‌های تخصصی در این حوزه را دربرگیرد. ممیزی‌های داخلی امنیت اطلاعات توسط سازمان یا کسب و کار بیمه‌شونده به صورت دوره‌ای قابل انجام است و نهایتا ممیزی‌های مضاعف شرکت بیمه‌گر به‌واسطه بهره‌گیری از متخصصان امنیت اطلاعات، ارتقای رویکردهای امنیت اطلاعات کسب و کار را موجب می‌شود.
در سال‌های گذشته تعداد بسیار کمی از شرکت‌های بیمه در سطح دنیا اقدام به ارایه بیمه سایبری می‌کردند. تمرکز بیمه‌های سایبری هم در گذشته عمدتا بر روی حفظ حریم خصوصی و محافظت از نشان‌های تجاری کسب و کارها و عدم سوءاستفاده از آنها بود. اما امروزه به اقتضای توسعه نقش اینترنت در کسب و کارها، زمینه بیشتری برای حضور بیمه در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد شده است. در کشورمان هم گام‌هایی برای راه‌اندازی بیمه سایبری برداشته شده است. تا آنجا که به گفته معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، برای اجرای طرح بیمه سایبری با بیمه مرکزی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مذاکراتی شده تا تمامی کسب و کارهای کشور در حوزه امنیت سایبری شامل این نوع بیمه شوند. به نتیجه رسیدن این تلاش‌ها و اجرایی شدن آن خبر بسیار خوبی برای فعالان حوزه کسب و کار الکترونیکی خواهد بود.با شکل‌گیری اصول مرتبط با بیمه‌های سایبری، ابزارهایی هم توسعه یافته که به تحلیل نیازهای بازار هدف و مشتریان آینده چنین بیمه‌هایی می‌پردازد. به عنوان نمونه اخیرا BitSight بر اساس چارچوب رتبه‌بندی امنیتی تعریف شده خود، اقدام به رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه فعال در حوزه بیمه سایبر کرده است. در این چارچوب رتبه‌بندی، اطلاعات حاصل از حسگرهای جهانی این شرکت که داده‌های اینترنت در دسترس عموم را گردآوری می‌کنند، پردازش می‌شود و الگویی از حوادث امنیتی و رفتارهای بدافزارها و شبکه‌های بات‌نت را ردیابی و شبیه‌سازی می‌کند و در نتیجه تاثیر بیمه‌های سایبری بر عملکرد امنیتی کسب و کارها مورد سنجش قرار می‌گیرد.

۹۳/۰۷/۲۸
۱۱:۴۴

حق بیمه بنام صنعت به کام دیگران

ایستانیوز:مدیر شرکت بیمه کوثر آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۸ درصد در قبال فروش هر بیمه نامه خودرو سهم ارگان‌های دیگر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، منصور صالحی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در فروش هر بیمه خودرو 10 درصد مبلغ سهم وزارت بهداشت و درمان، پنج درصد سهم نیروی انتظامی، 5 درصد سهم صندوق تامین خسارات بیمه بدنه، 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات و 20 درصد سهم اتکایی در پوشش بیمه مرکزی است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 28 شرکت بیمه‌ای در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: بیمه کوثر توانسته جزو 10 بیمه برتر کشور و در رده هشتم قرار گیرد.
صالحی توسعه و توجه به بیمه‌های زندگی را جزو اولویت‌های بیمه کوثر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 27 درصد سهم بیمه‌های زندگی در کشور توسط بیمه کوثر بوده است.
وی با بیان اینکه باید نقش و جایگاه بیمه در زندگی مردم تبیین و تقویت شود، گفت: در این چارچوب توسعه خدمات بیمه عمر و سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌ها و محورهای خدمات‌رسانی این شرکت قرار گرفته است.
صالحی تعداد نمایندگی‌های بیمه کوثر در استان آذربایجان‌شرقی را 45 شعبه اعلام و اظهار امیدواری کرد، تا پایان امسال 10 شعبه جدید نیز به این شعبات اضافه شده و دیگر شهرستانی در استان بدون شعبه بیمه کوثر نمی‌ماند.
وی گفت: بیمه عمر و سرمایه‌گذاری یکی از انواع بیمه‌های عمر بوده که همزمان با برقراری پوشش بیمه عمر، امکان سرمایه‌گذاری منابع حق بیمه پرداختی را فراهم می‌کند که با سرمایه‌گذاری حق بیمه‌های دریافتی از بیمه‌گذاران، علاوه بر ایجاد اطمینان خاطر ناشی از بیمه عمر و برقراری پوشش‌هایی نظیر فوت و از کار افتادگی برای بیمه شده، وی را در سود حاصله از سرمایه‌گذاری حق بیمه‌های پرداختی نیز سهیم می‌کند.
صالحی تصریح کرد: بیمه عمر و سرمایه‌گذاری حرکتی است مناسب برای کسب آرامش خیال امروز و رفاه زمان بازنشستگی و همچنین تأمین پشتوانه مالی بازماندگان در زمان غیبت سرپرست خانواده و بیمه عمر و سرمایه‌گذاری تأمین مناسبی برای جبران بازنشستگی و کهولت سن، تشکیل سرمایه برای فرزندان، تأمین هزینه‌های جهیزیه و ازدواج و تحصیل فرزندان، ساخت و خرید مسکن است.
به گزارش فارس، به اعتقاد وی بیمه زندگی، یک بیمه تخصصی است و باید با استفاده از ابزار کارشناسی نسبت به عرضه آن به بازار اقدام شود، گفت: متاسفانه در کشور ما بیمه تنها در بیمه خودرو خلاصه می‌شود و باید نسبت به این امر فرهنگ‌‌سازی شود.

۹۳/۰۷/۲۸
۱۲:۵۱

حضور تنها شرکت بیمه‌ای در برگزاری کنفرانس بین‌المللی دکو

شرکت بیمه رازی به عنوان تنها شرکت بیمه‌ای در این مراسم با برپایی غرفه و حضور کارشناسان مجرب شرکت کرد.

به نقل از روابط‌عمومی بیمه رازی، کنفرانس بین‌المللی دکو به ریاست جناب‌ آقای انصاری و دبیری آقای مظفر علیخانی برپاشد و شرکت بیمه رازی به عنوان تنها شرکت بیمه‌ای در این مراسم با برپایی غرفه و حضور کارشناسان مجرب شرکت کرد. از جمله مهم‌ترین و برجسته‌ترین مهمانان کنفرانس دکو 2014 می‌توان از لوئیجی کولانی آلمانی از بزرگترین طراحان  صنعتی قرن، کورت ورمولن یکی از نخبگان نورپردازی دنیا از کشور بلژیک، پروفسور جان بارنارد از کشور انگلستان،    دکتر لیم چوک سین، رئیس اتحادیه مبلمان آسیا (CAFA)، و تنی چند از نوابغ و بزرگان این عرصه نام برد.
از دستاوردهای این رویداد عضویت شورای ملی مبلمان ایران در انجمن مبلمان آسیا بوده است که حدود دو هفته پیش در سی و سومین جلسه رؤسای تشکل‌های وابسته با شورای انجمن‌های مبلمان آسیا (CAFA) با حضور رؤسای اتحادیه‌های عضو از جمله: چین، سنگاپور، مالزی، تایلند، استرلیا و اندونزی درشهر دونگان به وقوع پیوست و ایران به عضویت شورای انجمن‌های مبلمان آسیا درآمد.
 
 

۹۳/۰۷/۲۸
۱۰:۲۶

نشست خبری محمد ابراهیم تحسیری/ استان همدان بیمه معلم فعالیت «پی اند ای» را آغاز می‌کند

محمد ابراهیم تحسیری مدیر عامل بیمه معلم در آستانه ورود به بیستمین سالگرد تاسیس این شرکت اشاره و بیمه معلم را به عنوان یکی از قدیمی ترین بیمه کشور در ارائه خدمات بیمه ای به هموطنان عنوان کرد.

صنعت بیمه -  بیمه معلم به زودی فعالیت «پی اند ای» را آغاز می‌کند.
بیمه‌نامه عمر زندگی یکی از اولویت‌های اصلی برنامه استراتژی پنج ساله است و با توجه به ارتقای توانگری بیمه معلم به رتبه یک، هیچ مشکلی در ارائه انواع فعالیت‌های بیمه‌ای خود ندارد.
به گزارش روابط عمومی بیمه معلم ،محمدابراهیم تحسیری  در جمع خبرنگاران از لغو تحریم اتحادیه اروپا علیه بیمه معلم خبر داد و اظهار کرد: قبل از ورود بیمه معلم در بحث «پی اند ای» ، بیمه مالکان کشتی توسط بیمه‌های خارجی انجام می‌شد و بعد از ورود بیمه معلم در این زمینه، سالهاست که پوشش های بیمه ای توسط بیمه معلم تامین میشود.
وی ادامه داد: بلافاصله بعد از تحریم بیمه معلم و ارائه مستندات و دفاعیه در دادگاه، رأی به نفع بیمه معلم صادر شد و بعد از فرصت دو ماهه دادگاه به اتحادیه اروپا برای اعتراض به رأی دادگاه، حکم قطعی صادر شد.
ایشان ضمن اعلام  تصویب برنامه استراتژی پنج ساله بیمه معلم  الویت های این برنامه را عنوان و افزود  : بیمه‌نامه عمر زندگی یکی از اولویت‌های اصلی این برنامه است و با توجه به ارتقای توانگری بیمه معلم به رتبه یک، هیچ مشکلی در ارائه انواع فعالیت‌های بیمه‌ای خود ندارد.
مدیر عامل بیمه معلم بزرگ ترین جامعه آماری خود را آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد : یک میلیون و دویست هزار فرهنگی و 12 میلیون  دانش آموز  در زمره بیمه گذاران شرکت بیمه معلم میباشند..
ایشان  با اشاره به اینکه در سال 92 بیمه مرکزی رتبه توانگری بیمه معلم را در رتبه چهار اعلام  کرده بود ، افزود : در سال 92، بیمه معلم در بحث افزایش سرمایه موفق عمل کرد و توانست سرمایه خود را به یکصد میلیارد تومان افزایش دهد، در عین حال سبد پرتفوی بیمه ای را به  نحو مناسب اصلاح نمود که منجر به ارتقا رتبه  یک توانگری  گردید .
وی ادامه داد: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تایید گزارش حسابرس سطح توانگری را با درصد 101 در سطح یک اعلام  و از مدیران اجرایی شرکت بیمه معلم تقدیر و تشکر نمود.
 مدیرعامل بیمه معلم با بیان اینکه بیمه معلم در حوزه باربری نیز  فعالیت دارد افزود: بیمه معلم در تمام رشته های باربری فعالیت می‌کند و به عنوان یکی از بهترین و قدیمی ترین  شرکت‌های بیمه‌ای فعال در این حوزه  فعالیت کرده است  و بیمه گر منتخب اتحادیه مالکان کشتی نیز میباشد .
ایشان  با اشاره به وجود 1200 نمایندگی فعال   بیمه معلم در سراسر کشور تصریح کرد: نمایندگان شرکت بیمه معلم مجهز به سیستم ارزیابی خسارت با همکاری پروژه افسران جهت تسهیل در امر پرداخت خسارت بیمه گذاران محترم میباشد.
محمدابراهیم تحسیری در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در ارتباط به این موضوع که آیا وابستگی مالی و مدیریتی بیمه به دولت فسادآور نیست؟ پاسخ دادن به این سئوال را به دور از اخلاق حرفه‌ای دانست و لزوم رعایت اصول اخلاق حرفه ای در صنعت بیمه را ضروری دانست.
محمد ابراهیم تحسیری مدیر عامل بیمه معلم در آستانه ورود به بیستمین سالگرد تاسیس این شرکت اشاره  و بیمه معلم را به عنوان  یکی از قدیمی ترین بیمه کشور در ارائه خدمات بیمه ای به هموطنان  عنوان کرد.
مدیرعامل بیمه معلم در پاسخ به سئوال خبرنگاری که  چطور نهادی مانند بیمه معلم می‌تواند از مسائلی مانند دامپینگ، رانت سهامداران دور باشد، اظهار کرد: به دلیل تنوع سهامداران در هیئت‌مدیره و نظارت کامل ، موضوعات ردیابی شده و تمام صورت حساب‌های مالی و فعل و انفعالات  مالی شرکت مورد نظارت نماینده‌های سهامداران قرار می‌گیرد.
 مجید بنویدی-قائم مقام شرکت بیمه معلم:
جریمه شرکت‌های متخلف بیمه‌ای اقدامی قابل دفاع بود،رقابت شدید شرکت‌ها نحوه محاسبه حق بیمه را از شکل فنی خارج می‌کند
قائم مقام شرکت بیمه معلم تاکید کرد که برخلاف سالهای قبل، شرکت‌های بیمه در حال حاضر موضوع سرمایه‌گذاری در بخش‌های سودده و با قابلیت نقد شوندگی بیشتر را به طور جدی و تخصصی پیگیری می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه معلم، مجید بنویدی با بیان این که هم اکنون تفکر نوع سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه با سالهای پیش متفاوت است، اظهار کرد: صورت‌های مالی شرکت‌ بیمه معلم نشان می‌دهد که عمده سود شرکت از محل سرمایه‌گذاری‌ها حاصل شده‌است.
قائم مقام شرکت بیمه معلم  افزود: در دنیا شرکت‌های بیمه به اندازه ای بزرگ و ثروتمند هستند که به عنوان یکی از نقش آفرینان بازار سرمایه  هم اکنون صاحب سهام شرکتهای چند ملیتی ،بانکهای بزرگ  و هتلهای مشهور  هستند و بعضا عمده سهام برندهای بزرگ متعلق به بیمه‌هاست، اما در ایران هنوز با چنین وضعیتی فاصله داریم و حجم سرمایه گذاری شرکتهای بیمه در بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازیگران این بازار کم رنگ تر است.
ایشان   در ادامه با اشاره به این که گفته می‌شود در ایران شرکت‌های بیمه توانایی ارزیابی ریسک ندارند، گفت: در مورد بیمه‌نامه شخص ثالث یا درمان تکمیلی، تصمیم نهادهای بالادستی بر عملکرد شرکت‌ها تاثیرگذار است، اما به طور کلی بعد از آزادسازی تعرفه‌ها، این شرکت‌ها هستند که بر اساس تجربه و توانایی خود حق بیمه‌ها را تعیین می‌کنند و بخش های فنی پس از تصویب هیات مدیره شرکت بیمه آنها را اعمال می نمایند.
وی افزود: متاسفانه در برخی رشته‌های بیمه‌ای مانند بیمه اموال، ما محاسب فنی تخصصی نداریم و بیشتر حق بیمه‌ها بر اساس نرخنامه‌های قدیمی یا بر اساس تجربه تعیین می‌شوند. از سوی دیگر وجود رقابت شدید در بازار، باعث می‌شود در برخی موارد نحوه محاسبه حق بیمه از شکل فنی خود خارج شود و رقابت بین شرکتها بر آن تاثیر بگذارد ، که این هم شدیدا به ضرر صنعت بیمه کشور است.
قائم مقام شرکت بیمه معلم همچنین به اقدام جدید بیمه مرکزی در برخورد با شش شرکت بیمه‌ای که تخلف آنها محرز شده اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام بیمه مرکزی بسیار درست و قابل دفاع بود و نشان داد شرکت‌هایی که از خط قرمزهای قانونی تخطی می‌کنند، باید هزینه آن را بپردازند.
به گفته ایشان ، این اتفاق نشان داد که نظارت فنی و قانونی بیمه مرکزی جدی است و ما امیدواریم این گونه اقدامات صنعت بیمه را به سمتی هدایت کند که حقوق کلیه ذینفعان رعایت شود.
 مجید بنویدی در پاسخ به این سوال که شرکت بیمه معلم تا چه اندازه با مشکل خسارت‌های معوق روبه‌روست،‌ گفت: مشکل عمده‌ای که بخواهد شرکت‌ را تهدید کند فعلا وجود ندارد، چرا که بیمه‌گزاران ما عمدتا خرد هستند و اگر چه این وضعیت ممکن است هزینه اداری قابل توجهی به شرکت تحمیل کند،‌ اما با این وجود موضوع خسارت‌های معوق به خوبی کنترل شده‌ و خسارت‌ها با فاصله کمی از وقوع پرداخت می‌شود.
قائم مقام شرکت بیمه معلم  در واکنش به این اظهارنظر که حدود 10 درصد خسارت‌ها در حوزه بیمه شخص ثالث ساختگی است نیز گفت: نمی‌توانیم بگوییم بیمه معلم با این مشکل رو‌به‌رو نیست و طبیعی است که عده‌ای تلاش می‌کنند با ایجاد تصادف‌های ساختگی از شرکت‌های بیمه خسارت بگیرند، اما خوشبختانه بیمه‌گزاران طرف قرارداد با شرکت بیمه معلم، عمدتا فرهنگیان هستند و از این لحاظ با قشر فرهیخته‌ای مواجهیم.
 

۹۳/۰۷/۲۸
۱۲:۳۰

مدیر عامل بانک ملت : ضرورت توسعه بانکداری جامع و کاهش هزینه تامین پول

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1393/07/28
مدیر عامل بانک ملت با اشاره به سیاست بانک مرکزی در زمینه کنترل پایه پولی و کاهش نرخ رشد نقدینگی که بر جذب سپرده در نظام بانکی تاثیرگذار است، گفت: این سیاست بانک مرکزی بر جذب سپرده‌ها تاثیر خواهد داشت اما بانک ملت مزیت‌هایی دارد که می‌تواند این کاهش رشد نقدینگی را جبران کند.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت ، محمدرضا ساروخانی افزود : بانک ملت پیشرفت‌های قابل توجهی در بانکداری الکترونیک دارد و ابزارهای خدمات غیرحضوری خود را گسترش داده است.
وی گفت : هم‌اکنون 35 درصد تعداد تراکنش های پایانه های فروشگاهی کشور
و44 و نوزده صدم درصد از دستگاه های پایانه های فروش نیزمتعلق به شرکت وابسته بانک ملت است. همچنین بانک ملت برای پذیرندگان این پایانه‌ها برنامه خاصی را طراحی کرده است.
ساروخانی خاطرنشان کرد: این پایانه‌های فروشگاهی جریان قابل توجهی از نقدینگی را به سمت بانک هدایت می‌کند که منابع ارزان‌قیمتی است.
وی گفت: جذب سپرده‌ به هر قیمتی، سیاست بانک ملت نیست بلکه این بانک با
24 میلیون مشتری خرد، برنامه‌هایی را در جهت بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات اینترنتی تدارک دیده است تا بتواند از این طریق منابع ارزان‌قیمت را جذب کند.
مدیرعامل بانک ملت گفت: در یکهزار شعبه‌ این بانک شرایطی فراهم شده است تا بانکداری الکترونیک و استفاده از خدمات آن به صورت رو در رو به مشتریان آموزش داده شود به طوری که سال گذشته یک میلیون و 500 هزار خدمت الکترونیکی از این طریق آموزش داده شد و پیش‌بینی ما این است که در سال‌جاری این رقم به بیش از 4 میلیون خدمت برسد، زیرا در شش ماه گذشته این رقم به بیش از 2 میلیون خدمت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: وقتی مشتریان با این خدمات در شعب ما آشنا شوند دیگر امکان اینکه به بانک دیگری مراجعه کنند بعید خواهد بود.
ساروخانی به سیاست‌های اعتباری بانک ملت در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: بانک ملت تلاش کرده به تدریج از پرداخت تسهیلات کلان به سمت پرداخت‌های خرد حرکت کند، زیرا این امر موجب می‌شود تا ضمن تحریک تقاضا در اقتصاد و رونق تولید، ریسک بانک نیز توزیع شود به طوری که از پرداخت 500 هزار فقره تسهیلات خرد در این سالها به میزان 150 هزار میلیارد ریال فقط 2 درصد مطالبات معوق ایجاد شده است.
وی دریافت‌کنندگان تسهیلات خرد را بسیار متعهد به بازپرداخت دانست و افزود: متاسفانه امروزه این ذهنیت غلط در بین تسهیلات گیرندگان کلان ایجاد شده است که حتما باید تسهیلات آنها در پایان دوره تمدید شود در حالی که گیرندگان وام‌های خرد ضمن خوش‌حسابی، این انتظار را هم ندارند.
وی گفت: بانک ملت در قالب بسته‌های اعتباری متنوع، تسهیلات خرد را به گروه‌هایی همچون پزشکان، وکلا، متخصصان و غیره پرداخت کرد و کمترین مطالبات معوق را هم در این زمینه داشته است.
ساروخانی در این حال تاکید کرد مشتریان کلان بانک ملت هم که از دیرباز با این بانک در ارتباط بوده‌اند همچنان از تسهیلات بانک ملت بهره می‌برند.
* بانکداری فقط جذب منابع نیست
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این که تلاش این بانک جذب سپرده‌های ارزان‌قیمت است، گفت: به هیچ وجه وارد مسابقه افزایش نرخ سود سپرده‌ها نخواهیم شد و تلاش می‌کنیم از طرق مختلف قیمت تمام شده پول را کنترل کنیم. وی افزود: بانکداری فقط جذب منابع نیست در حال حاضر در دنیا درآمدهای غیرمشاع بانک‌های بزرگ 60 درصد از مجموع درآمدهای آنهاست و 40 درصد آن به درآمدهای مشاع اختصاص دارد. وی با اعلام این که بانک ملت در حال تغییر د رویکردهای بازرگانی خود است، گفت: یکی از برنامه‌های ما اجرای بانکداری جامع است که در این نوع بانکداری که به سوپرمارکت معروف شده است ، انواع خدمات از قبیل بیمه، لیزینگ، کارگزاری سهام و غیره در شعبه ارائه می‌شود و این موضوع هم راستایی ایجاد می‌کند و تدریجا ما را از درآمد صرف تسهیلات بی‌نیاز خواهد کرد تا تحت تاثیر نوسان نرخ سود قرار نگیریم و سود مورد انتظار بانک هم تحت تاثیر نرخ دستوری بانک مرکزی نباشد.
مدیرعامل بانک ملت در پاسخ به این پرسش که در شرایطی که 110 ریال از
450 ریال سود پیش‌بینی شده این بانک از طریق دو شرکت بهسازان ملت و گروه مالی ملت تامین می‌شود آیا خروج بانک ملت از بنگاه‌داری و واگذاری این شرکت‌ها سیاست درستی است، گفت: ما طبق دستورالعمل بانک مرکزی برنامه سه ساله‌ای را برای واگذاری‌ها ارائه کرده‌ایم و در این مدت افزایش سرمایه هم خواهیم داشت. بنابراین پایه سرمایه بانک افزایش خواهد یافت و همانطور که می‌دانید بانک‌ها می‌توانند تا 40 درصد سرمایه پایه خود را سرمایه‌گذاری کنند. در حال حاضر تا حدودی از این میزان سرمایه‌گذاری انحراف داریم که بخشی از آن از طریق واگذاری‌ها و بخشی از آن از طریق افزایش سرمایه پایه تصحیح خواهد شد. به گفته وی در حال حاضر سرمایه پایه بانک ملت بیش از 50 هزار میلیارد ریال است و چنانچه این سرمایه پایه در این سه سال به 65 هزار میلیارد ریال برسد، حدنصاب سرمایه‌گذاری رعایت خواهد شد. ساروخانی تاکید کرد: بخشی از بنگاه‌های اقتصادی که در اختیار بانک ملت قرار دارد مربوط به رد دیون دولت است که بانک ملت به نگهداری آنها علاقه‌ای ندارد.
وی 7 درصد پالایشگاه اصفهان، 4 درصد پالایشگاه بندرعباس و 10 درصد نیروگاه جهرم را از بنگاه‌های اقتصادی ذکر کرد که دولت به عنوان رددیون به بانک ملت واگذار کرده است.
مدیرعامل بانک ملت برخی از بنگاه‌های اقتصادی را که این بانک سهامدار آن است ، جزو شرکت‌هایی دانست که از گذشته‌های دور به این بانک واگذار شده که عمدتا شرکت‌های صنعتی بوده و بانک ملت حاضر است داوطلبانه آنها را واگذار کند.
مطالبات مشکوک‌الوصول
ساروخانی میزان مطالبات مشکوک‌الوصول بانک ملت را بیش از 40 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 80 درصد این رقم ذخیره گرفته شده است. وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر تاکنون مصر بوده‌‌ایم که بنیه مالی بانک را تقویت کنیم و ذخایر احتیاطی را در حداکثر ممکن داشته باشیم.
نیاز بانک‌ها به رسانه‌های تخصصی
کوروش معدلت، عضو هیات مدیره بانک ملت نیز تاکید کرد: با توجه به اهمیت نقش بانک‌ها در اقتصاد کشور و بی‌مهری‌هایی که در مورد نظام بانکی صورت می‌گیرد، بانک‌ها به رسانه‌هایی مستقل و تخصصی نیاز دارند تا بدون جهت ‌گیری‌های خاص نقش بانک‌ها را در اقتصاد کشور تبیین کنند.
مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت در روز 7 آبان
مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت با دستور کار تغییر اساسنامه، روز هفتم آبان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، پیرو برگزاری جلسه نوبت اول مجمع عمومی فوق العاده این بانک در روز 30 تیر که به حد نصاب لازم برای تشکیل جلسه و تصمیم گیری نرسید و باتوجه به رسمیت نیافتن جلسه نوبت دوم در روز
16 مهرماه که به دلیل اختلاف در تفسیر قانون میان سهامداران و امکان نداشتن ارائه طرح در دستور جلسه ، جلسه نوبت دوم مجمع عمومی فوق العاده این
بانک ساعت 15 عصر روز چهارشنبه هفتم آبان برپا خواهد شد.

۹۳/۰۷/۲۸
۱۶:۴۰

مشارکت بانکها در برنامه ششم توسعه اغاز شد

اخبار بانک: نخستین همایش تخصصی بانکها و شرکتهای فناوری اطلاعات با رویکرد برنامه ششم توسعه برگزار شد.

به گزارش «اخبار بانک» به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، در این همایش که با حضور مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانکها و مدیران و کارشناسان شرکتهای بزرگ فناوری اطلاعات کشور برگزار شد محمد ابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به لزوم مشارکت فعال و جدی بانکها و متخصصین فناوری در تصمیم سازی خوب برای برنامه ششم توسعه یادآور شد : باید با آسیب شناسی دقیق برنامه ها و اقدامات گذشته ، یک نقشه راه جامع برای توسعه کمی و کیفی بانکداری الکترونیک در کشور شود که در آن ملاحظات فنی ، حقوقی ، امنیتی و فرهنگی به دقت مورد توجه قرار گرفته و توسعه زیرساختها و نرم افزارها با سنجش دقیق نیازهای مردم و اولویتهای اقتصاد کشور صورت گیرد .
مقدم با اشاره به نقش تقویت دولت الکترونیک در توسعه و پیشرفت کشور گفت : برنامه ششم توسعه می تواند و باید دربرگیرنده هدفگذاری های دقیق و عملیاتی برای ایجاد ارتباط برخط و موثر سازمانهای اقتصادی کشور همچون بانکها ، بیمه ها ، حوزه های مالیاتی ، گمرکات ، بورس و ... باشد.
دکتر پورمحمدی معاون برنامه ریزی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سالهای اخیر برای توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات افزود : خوشبختانه به لطف تلاشهای صورت گرفته در دولت ، بانک مرکزی ، شبکه بانکی و شرکتهای فعال در حوزه تامین زیرساخت و ارائه ابزارهای بانکداری الکترونیک ، اهداف کشور در حوزه توسعه بانکداری الکترونیک بسیار بیشتر از پیش بینی های اولیه تحقق یافته و هم اینک بیش از هفتاد درصد تراکنشهای بانکی کشور به صورت الکترونیک انجام می شود، ولی باور قطعی این است که با توجه به ظرفیتهای موجود هنوز تا پاسخگویی کامل به نیازهای مردم در این حوزه فاصله داریم و اقدامات زیادی قابل انجام است .
پورمحمدی با اشاره به اینکه تحول اساسی در حوزه بانکداری الکترونیک در کشور ، نیازمند ترسیم افقهای تازه و به کارگیری روشها و ابزارهای جدید است یادآور شد : مطابق سند برنامه پنجم و سند چشم انداز ، رشد بهره وری در کشور باید تا دونیم برابر افزایش یابد که در این میان بانکداری الترونیک می تواند نقشی کلیدی در استفاده بهتر از عامل سرمایه و جلوگیری از هدررفت منابع کشور داشته باشد .
معاون برنامه ریزی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به تحقق هرچه سریعتر اهداف شبکه بانکی در توسعه سامانه های بانکداری جامع اظهار داشت: روح حاکم بر برنامه ششم توسعه رشد تولید در کشور با ویژگی رقابتی و دانش بنیان بودن است و باور ما این است که هم افزایی بانکها و شرکتهای پیشرو کشور در حوزه فناوری اطلاعات می تواند نقش مهمی در تحقق اهداف سند چشم انداز در توسعه اقتصادی و علمی و فناوری کشور داشته باشد.
پورمحمدی همچنین با اشاره به برنامه این معاونت برای ایجاد شوراهای مرتبط با توسعه بانکداری الکترونیک در روند تدوین برنامه ششم توسعه گفت : بانکهای کشور می توانند از طریق برقراری ارتباط موثر با این شوراهای تخصصی همچون شورای برنامه ریزی پولی و ارزی ، شورای برنامه ریزی نظام تامین مالی ، شورای برنامه ریزی اطلاعات و ارتباطات و .... در مسیر برنامه ششم ایفای نقش کنند.
دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز که به نمایندگی از بانکهای خصوصی در این همایش سخن می گفت با اشاره به برخی از مهمترین چالش های بانکداری الکترونیک در کشور گفت : مهمترین و اولین چالش کشور در این حوزه ، جذب و نگهداری سرمایه های انسانی خبره و متخصص است .
وی افزود : لازم است تا با ایجاد شرایط مادی و معنوی مناسب در شرکت های فناوری اطلاعات ، اقدامات لازم برای جذب سرمایه های انسانی خبره و متخصص در کشور صورت گیرد .
قاسمی دومین چالش مهم بانکداری الکترونیک در کشور را چالش مهندسی و مدیریت امنیت توصیف کرد و گفت: راهکار غلبه بر این چالش ، تخصیص هزینه مناسب برای آموزش مدیریت امنیت فناوری و مدیریت امنیت اطلاعات در کلیه سطوح بانکی و متخصصین شرکتهای فناوری اطلاعات بانکی است .
مدیرعامل بانک پاسارگاد سومین چالش مهم این حوزه را سواد اطلاعاتی عمومی مردم عنوان کرد و خواستار همکاری بیشتر رسانه های گروهی ، مدارس ، دانشگاهها و فرهنگستان ها با بانکها برای ارتقای سطح سواد عمومی شهروندان در حوزه فناوری اطلاعات شد .
وی چالش چهارم را ضعف سرمایه گذاری در بخش مهندسی نرم افزار عنوان کرد و گفت : راهکار غلبه بر این چالش ، تخصیص بیشتر منابع مالی برای خرید محصولات و خدمات از شرکتهای فناوری اطلاعات داخلی هماهنگ با توسعه است .

۹۳/۰۷/۲۸
۰۹:۳۵
۹۳/۰۷/۲۹
۰۷:۲۳
۹۳/۰۷/۲۹
۰۷:۲۳

آب و هوا

بیمه سامان

۹۳/۰۷/۲۹
۰۷:۵۸