نرخ ارز، طلا و سکه

قیمت طلا و سکه
(تومان)
  • یک گرم طلای 18 عیار 101340
  • تمام سکه (طرح جدید) 995000
  • تمام سکه (طرح قدیم) 992000
  • نیم سکه 497000
  • ربع سکه 267000
قیمت ارز
(تومان)
  • دلار 3515
  • یورو 4190
  • پوند 5335
  • صد ین 2960
  • درهم امارات 963
  • لیر ترکیه 1540
ارز مبادله ای
(ریال)
  • 0
    دلار 27293
  • 0
    یورو 32321
  • 0
    پوند 41377
  • 0
    فرانک 26909
  • 0
    صد ین 23043
  • 0
    درهم امارات 7432

شهرگنبد کاووس تحت پوشش بيمه سامان قرار گرفت

منازل مسکوني و واحدهاي اداري و تجاري شهرگنبدکاووس براي دومين سال متوالي تحت پوشش بيمه آتش سوزي شرکت بيمه سامان قرارگرفت.
 به گزارش پايگاه تحليلي خبري بانک و صنعت به نقل از روابط عمومي بيمه سامان، مدير بيمه هاي آتش سوزي اين شرکت گفت : 26000 واحد مسکوني ، 6000 واحد اداري و فروشگاه هاي واقع در شهر گنبد کاووس به انضمام اثاثيه در مقابل خطرات حريق، صاعقه، انفجار، زلزله، سيل، ضايعات ناشي از آب باران و ذوب برف، ترکيدن لوله آب ، طوفان ، رانش و فروکش زمين و سقوط هواپيما تحت پوشش بيمه آتش سوزي بيمه سامان قرارگرفتند.
وي سرمايه بيمه نامه فوق را براي ساختمان 70 ميليون  ريال و براي اثاثيه 30 ميليون ريال اعلام کرد و افزود: شهروندان گنبد کاووس مي بايست بلافاصله پس از حادثه به باجه بيمه سامان واقع درگنبدکاووس خ امام خميني جنوبي بين خيابان گلشن و شهداي شرقي، پلاک 1839 بانک سامان شعبه گنبدکاووس، مراجعه و خسارت وارد شده را اعلام نمايند.
 بيمه آتش سوزي سامان خسارتهاي ناشي از آتش سوزي ،صاعقه ، انفجار ، و خطرات اضافي (سيل،زلزله،ضايعات ناشي از آب باران وبرف ،طوفان ،شکست شيشه ،ترکيدن لوله آب ، سرقت و ...) به اموال منقول و غير منقول اعم از ساختمان مسکوني ،اداري، تجاري ، انبارهاي توليدي و خدماتي را تحت پوشش قرار مي دهد. علاقمندان مي توانند براي کسب اطلاعات بيشتر در خصوص بيمه هاي آتش سوزي بيمه سامان به نمايندگي ها و شعب اين شرکت و يا به پايگاه اينترنتي اين شرکت به آدرس www.si24.ir  مراجعه نمايند

۹۳/۱۰/۲۰
۱۸:۴۵

پرداخت 67 هزار يورو خسارت بيمه مسافرتي توسط بيمه سامان

پايگاه تحليلي خبري بانک و صنعت:در ماه گذشته بيمه سامان بابت خسارت بيمه درمان مسافرتي خارج از کشور حدود 67 هزار يورو خسارت به بيمه گذاران پرداخت کرد.
به گزارش پايگاه تحليلي خبري بانک و صنعت,دکتر داوود الماسي مدير بيمه هاي اشخاص اين شرکت با عنوان اين مطلب افزود : اين ميزان خسارت مربوط به 52 پرونده خسارت بيمه مسافرتي خارج از کشور بوده که توسط شرکت کمک رسان در کشور مقصد بررسي و مبلغ خسارت به زيان ديدگان پرداخت شده است. دکتر الماسي گفت : 2 پرونده از مجموع پرونده هاي بررسي شده خسارتي بالغ بر 10 هزار يورو را در برداشته است.
وي ادامه داد بيشترين مبلغ خسارت پرداختي  مربوط به بيمه گذاري بوده است که پس از بروز بيماري و اقدام معالجه در کشور امريکا با تماس و اعلام حادثه به بيمه سامان توانست بدون هيچ هزينه در کشور مقصد، تحت درمان قرار گيرد و بابت 2 روز بستري در بخش ICU   مبلغ خسارت 24.472.38  هزار يورو را دريافت نمايد.
مدير بيمه هاي اشخاص با اشاره به آمادگي شبکه فروش بيمه سامان در ارائه انواع خدمات بيمه اي به مشتريان در سراسر کشور گفت : مسافران خارج از کشور مي توانند از طريق باجه هاي مستقر در فرودگاه امام خميني (ره)، شعب بانک سامان، آژانسهاي مسافرتي طرف قرارداد با نمايندگان بيمه سامان، وب سايت و تماس تلفني با اين شرکت  بيمه مسافرتي خود را خريداري و از پوششها و خدمات اين بيمه نامه بهره مند شوند.
گفتني است بيمه مسافرتي سامان هزينه هاي درماني، فوريت هاي پزشکي و دندانپزشکي، هزينه هاي ناشي از تاخير در حرکت هواپيماها و گم شدن چمدان ها را پوشش مي دهد و همچنين در زمان مفقود شدن بار يا سرقت مدارک و يا درصورت نياز به مشاوره حقوقي به مسافران ايراني امداد رساني مي نمايد.

۹۳/۱۰/۲۰
۱۸:۴۵

بیمه دی ناتوان ترین شرکت بیمه

آمار منتشر شده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که شرکت بیمه اتکایی امین توانگرترین و بیمه دی ناتوان ترین شرکت بیمه در شاخص توانگری مالی است که البته اگر دی افزایش سرمایه دهد، عنوان ناتوان ترین شرکت بیمه به توسعه خواهد رسید.
آمار منتشر شده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که شرکت بیمه اتکایی امین توانگرترین و بیمه دی ناتوان ترین شرکت بیمه در شاخص توانگری مالی است که البته اگر دی افزایش سرمایه دهد، عنوان ناتوان ترین شرکت بیمه به توسعه خواهد رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، نسبت توانگری مالی شرکت بیمه اتکایی امین در سال ۹۲ معادل ۱۵۱۶ بوده است که در سال ۹۳ به ۱۵۰۹ رسیده که این شرکت را در سطح یک توانگری و رتبه نخست نسبت توانگری در میان تمامی شرکت های بیمه قرار داده است.
شرکت بیمه اتکایی ایرانیان هم در سال گذشته دارای نسبت توانگری مالی ۱۲۸۸ بوده که این نسبت در سال جاری به ۸۴۰ رسیده است و البته سطح یک و رتبه دوم بالاترین نسبت توانگری را به این شرکت اتکایی بخش خصوصی اختصاص داده است.
شرکت های بیمه ایران معین، ما و آرمان نیز با نسبت های ۵۸۶ ، ۴۵۲ و ۲۶۷ در رتبه های سوم ، چهارم و پنجم شرکت های دارای بالاترین نسبت های توانگری مالی و سطح یک این شاخص قرار گرفته اند. این نسبت ها در سال گذشته به ترتیب ۴۴۷ و ۸۱۳ بوده است.
شرکت های بیمه امید، ملت، رازی، حافظ، سامان، پاسارگاد، کارآفرین، پارسیان، دانا، البرز و معلم هم به ترتیب با نسبت های ۲۳۵، ۲۰۴، ۱۶۶، ۱۴۱، ۱۱۳، ۱۰۵، ۱۰۵، ۱۰۲،۱۰۲ ، ۱۰۱ و ۱۰۱ در رتبه های بعدی نسبت توانگری مالی و سطح یک قرار گرفته اند.
در بین شرکت های بیمه، شرکت های ایران، آسیا، سینا و نوین در سطح دو توانگری مالی قرار گرفته اند و شرکت های بیمه میهن و کوثر نیز شرکت حاضر در سطح سه توانگری مالی اند البته بیمه مرکزی توضیح داده است که بیمه کوثر در مرحله ثبت رسمی افزایش سرمایه است که با انجام این کار، سطح توانگری این شرکت بهبود خواهد یافت.
در سطح چهار توانگری مالی هم مثل سال گذشته، هیچ شرکت بیمه ای حضور ندارد و اما در سطح پنج دو شرکت بیمه دی و توسعه حضور دارند.
بر اساس این گزارش، در این آمار شرکت بیمه دی در سال ۹۲ دارای نسبت توانگری مالی ۴۲ بوده که این نسبت در سال جاری به منفی ۷۴ و سطح پنج یعنی ضعیف ترین سطح کاهش یافته است. البته بیمه مرکزی در پایین آمار خود توضیح داده است که شرکت بیمه دی موظف شده است افزایش سرمایه خود را عملی کند که این کار در مرحله پذیره نویسی است.
در عین حال نسبت توانگری مالی شرکت بیمه توسعه هم ۳۵ بوده که در سال جاری به ۵ کاهش یافته است و این شرکت را در مقام دوم شرکت های دارای پایین ترین نسبت توانگری مالی و همچنین سطح پنج قرار داده است.

منابع دیگر:
  • نقدینه
۹۳/۱۰/۱۹
۱۹:۳۵

از سوی بیمه مرکزی و با انتشار چند جلد کتاب کلید خورد؛ آغاز توسعه فرهنگ بیمه در میان کودکان

خبرگزاری آنا: فرهنگ‌سازی بیمه میان کودکان که سالها در حد شعار باقی‌مانده بود،‌این روزها شکل عملیاتی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، همیشه یکی از مهمترین دغدغه‌های فعالان صنعت بیمه، ترویج مفهوم بیمه در میان کودکان و به خصوص دانش‌آموزان بوده و هست.
گرچه در کتاب‌های درسی مفاهیمی مانند بیمه و بانک جایگاهی ندارند و کودکان و نوجوانان تا سنین پیش از دانشگاه و کار تقریبا با این موضوعات آشنایی چندانی ندارند،‌اما ضرورت آن همیشه حس شده‌است.
برای رفع بخشی از این مشکل، بیمه مرکزی به تازگی کتاب‌هایی برای رده‌های سنی کودک و نوجوان منتشر و در آنها مفاهیم بیمه‌ای را به زبان ساده داستان شرح داده است.
این مجموعه بیش از 10 جلد است و قرار است پس از توزیع اختصاصی در جامعه هدف، عموم دانش‌آموزان را در مدارس و کتابخانه‌های عمومی کشور پوشش دهد.

۹۳/۱۰/۲۰
۱۰:۳۳

بیمه‌های تکمیلی سر فرود آوردند

در ادامه نارضایتی‌ها از عملکرد بیمه‌های تکمیلی، علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی هم به میدان آمد و عملکرد بیمه‌های تکمیلی را در اجرای گام سوم طرح تحول سلامت «ناهماهنگ» دانست

چندی پیش حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عملکرد بد بیمه‌های تکمیلی انتقاد کرده و گفته بود: «این بیمه‌های تجاری فقط به سود خودشان فکر می‌کنند و بیمه مرکزی فقط نظاره‌گر است». به گفته وزیر بهداشت، بیمه‌های تکمیلی قرارداد خود را با بیمارستان‌های خصوصی در تهران بسته‌اند، اما هنوز این کار در استان‌ها انجام نشده است. در همین رابطه مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در اظهارنظری گفته بود: «بیمه‌های تکمیلی از نداشتن قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی سود می‌برند و همین دلیل عدم‌انعقاد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی است.»
به گزارش فرهیختگان، در ادامه نارضایتی‌ها از عملکرد بیمه‌های تکمیلی، علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی هم به میدان آمد و عملکرد بیمه‌های تکمیلی را در اجرای گام سوم طرح تحول سلامت «ناهماهنگ» دانست. زالی از انتشار گزارش عملکرد بیمه‌های تکمیلی در اجرای گام سوم طرح سلامت در هفته گذشته خبر داده بود که با پیگیری‌های فرهیختگان و به گفته محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی، این گزارش در این هفته منتشر خواهد شد. به گفته زالی، ابهامات زیادی در انعقاد قراردادهای واقعی و عملیاتی بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی وجود دارد. او این عدم‌توافق در استان‌ها را بیش از تهران دانست و میزان آن را تا 90 درصد اعلام کرد. محمد حاجی‌آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز در سخنان خود موفقیت گام سوم طرح تحول نظام سلامت را در گرو همکاری بیمه تکمیلی دانسته بود.
امضای قرارداد با ابلاغ یک آیین‌نامه
اما به نظر می‌رسد گلایه‌های مختلف از سوی افراد و سازمان‌های وابسته به حوزه سلامت کشور کارساز بود، به‌طوری که محمد جهانگیری می‌گوید: «پیشتر وزیر بهداشت بسته‌شدن قرارداد بیمارستان‌های خصوصی تهران با بیمه‌های تکمیلی را اعلام کرد و بیشتر مشکلات مربوط به انعقاد قرارداد با بیمه‌های سایر استان‌ها بود که با توجه به اصلاحات گسترده‌ای که در آیین‌نامه‌ها به وجود آمد، این مشکل تا حد بسیار بالایی حل شده است و در یک هفته گذشته نزدیک به 80 درصد بیمارستان‌های خصوصی در سراسر کشور با بیمه‌های تکمیلی قرارداد امضا کرده‌اند. عقد قرارداد در استان‌ها مشکل عمده‌ای نداشت و فقط به یک آیین‌نامه نیاز بود که با ابلاغ این آیین‌نامه مشکل انعقاد قرارداد حل شد.»
به گفته جهانگیری بیمه‌های تکمیلی مثل بیمه‌های پایه نیستند. در بیمه‌های پایه همواره همراهی وزارت بهداشت وجود داشته است که امیدواریم این همراهی در مورد بیمه‌های تکمیلی نیز ایجاد شود. آقاجانی هم در صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرده بود که نظام کنترلی بیمه‌های تکمیلی ارتباطی با وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه سلامت ندارد و براساس قانون بیمه‌های تکمیلی درمان در ردیف بیمه‌های تجاری هستند و نهاد حکومتی تنظیم‌کننده فعالیت‌های آنها بیمه مرکزی ایران است. جهانگیری با اشاره به اینکه بیمه‌های تکمیلی هشت ماه از سال 93 با تعرفه‌های سال 92 حساب کرده‌اند، می‌گوید: «همین امر تامین منابع بسیاری را ایجاد کرده است.»
به گفته معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی، ارزش ریالی خدمات ارائه‌شده در بیمارستان‌ها توسط یک کمیته‌ای در هر استان متشکل از سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی استان، استانداری و سازمان نظام بیمه تهیه خواهد شد و سقف ریالی با توجه به سقف ارزش ریالی خدمات در کشور، در استان‌ها مدنظر گرفته خواهد شد. جهانگیری می‌افزاید: «توقع فعلی از بیمه‌های تکمیلی این است که همکاری‌های خود را در جهت اجرای کامل گام سوم طرح تحول سلامت جدی‌تر کنند. اگر سازمان‌های بیمه‌ای هزینه‌ها را به صورت علی‌الحساب به موسسات خصوصی پرداخت کنند، بسیاری از مشکلات پیش‌رو حل خواهد شد.»

منابع دیگر:
  • بانکداری ایرانی
  • مثلث‌آنلاین
  • ملیت
  • عصرامروز
  • الف
  • صبحانه آنلاین
  • نما
  • روزنو
۹۳/۱۰/۲۰
۰۹:۱۱

افزایش شدید خسارت های بیمه درمان

خسارت های سنگین بیمه همچنان در انتظار اصلاح مقررات و نرخ گذاری است
آیین- نسبت پرونده های خسارت به بیمه شده های شخص ثالث در هشت ماه سال جاری به ۵ درصد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، وضعیت دخل و خرج شرکت های بیمه طی سال های اخیر مورد توجه فعالان اقتصادی، دولتی و رسانه ای قرار گرفته است و کارشناسان با توجه به بالا بودن ضریب خسارت برخی رشته های بیمه و عدم تعادل در عواید حق بیمه دریافتی و میزان خسارتی که پرداخت می شود، از جمله رشته هایی مانند بیمه شخص ثالث با 104 درصد خسارت، و بیمه درمان با 117 درصد خسارت، خواستار ساماندهی و اصلاح نرخ ها، مقررات و تغییر دیدگاه مجلس و سایر نهادهای مرتبط با بیمه هستند.
در حاضر طرح اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در مجلس هستیم و بالا بودن ضرایب خسارت و سهم اندک بیمه های غیراجباری در سبد خریداران بیمه گذاران و همچنین و عدم همخوانی خسارت های پرداختی با حق بیمه های دریافتی در رشته های پرفروش طی چند ساله اخیر از جمله مسائلی است که باعث شده مدیران صنعت بیمه و همچنین مدیران شرکت های خصوصی و تجاری بر رفع موانع و چالش های صنعت بیمه تاکید کنند.
براین اساس بیمه مرکزی و شرکت های بیمه هم اینک با انتشار به روز اخبار و گزارش عملکرد شرکت ها و رشته های بیمه ای، مسوولان کشور را در جریان وضعیت درآمدها و خسارت پرداختی صنعت بیمه قرار می دهند.
انتشار تازه ترین آمارهای رسمی از عملکرد صنعت بیمه کشور می تواند به بهبود دیدگاه مسوولان و مجلس نسبت به سیاست های بیمه ای کمک کند و رفع چالش های این صنعت با گردش مالی حدود 15 هزار میلیارد تومانی را در دستور کار قرار دهد.
گزارش 8 ماهه منتهی به آبان ماه 93 که به تازگی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است نشان می دهد که ضریب خسارت در صنعت بیمه طی این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش یافته است و نسبت خسارت به حق بیمه دریافتی در آبان ماه 49 درصد اعلام شده است و البته باید تا پایان سال صبر کنیم تا عملکرد اصلی صنعت بیمه قابل ارزیابی و تحلیل دقیق تری باشد و باید دید که در چهارماه باقی مانده سال 93 نسبت خسارت به حق بیمه دریافت شده تا چه حد تغییر خواهد کرد و آیا رشته های بیمه شخص ثالث و درمان همچنان از زیان برخوردار خواهند شد یا نسبت به سال گذشته با بهبود و تعادل درآمد و هزینه همراه خواهند شد.
رشد 23 درصدی مبلغ خسارت
شرکت های بیمه در 8 ماهه نخست امسال مجموعا 6 هزار و 590 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش نشان می دهد. بیش از 50 درصد از این خسارات را شرکت های بیمه خصوصی و غیردولتی پرداخت کرده اند.
رشد15 درصدی خسارت
براساس این گزارش، تعداد بیمه نامه های صادر شده نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد رشد داشته و به 28 میلیون فقره رسیده است و متناسب با این تعداد بیمه نامه صادر شده 11 میلیون و 600 هزار فقره خسارت به بیمه گذاران پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد نشان می دهد.
این گزارش می افزاید: دو رشته بیمه درمان با 69 درصد و بدنه اتومبیل با 57 درصد نسبت خسارتی بالاتر از دیگر رشته های بیمه داشته اند و پس از این دو رشته نسبت خسارت بیمه شخص ثالث با 49 درصد بیشترین نسبت خسارت را به خود اختصاص داده اند.
همچنین طی همین مدت در بازار بیمه کشور بالغ بر 13 هزار و 260 میلیارد تومان حق بیمه تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال 92، معادل 32 درصد افزایش نشان می دهد و 43 درصد از این میزان حق بیمه توسط بیمه دولتی ایران تولید شده و سایر شرکت های بیمه 57 درصد در تولید حق بیمه سهم داشتند.
این گزارش می افزاید: 41 درصد از حق بیمه های تولیدی متعلق به بیمه شخص ثالث، 22 درصد مربوط به بیمه درمان و 10 درصد نیز متعلق به بیمه زندگی بوده است.
5 درصد بیمه شده های ثالث خسارت دریافت کردند .
تعداد پرونده های خسارت بیمه شخص ثالث به کل پرونده ها به 5 درصد رسیده است این نسبت در کل سال 92 حدود 8 درصد بوده است و باید دید که با گذشت 4 ماه تا پایان سال 93 به چه رقمی خواهد رسید و آیا نسبت به 8 درصد سال 92 کاهش خواهد داشت یا افزایش؟ تعداد پرونده های خسارت بیمه شخص ثالث در سال 91 حدود 12 درصد بوده است. براین اساس به نظر می رسد که تعداد خسارت های بیمه شخص ثالث در حال کاهش است اما از آن جا که هزینه های تعمیرات خودرو، ‌دیه، پزشکی و... افزایش یافته متوسط هزینه هر تصادف در سال 92 به 4 میلیون تومان افزایش یافت.
افزایش شدید خسارت های بیمه درمان
نکته اساسی در بخش درمان و آمارهای 8 ماهه نشان می دهد که تعداد خسارت های بیمه درمان نسبت به کل بیمه شده های این 8 ماه به شدت رشد کرده و 20 برابر تعداد بیمه شده خسارت پرداخت شده است و به نظر می رسد که بیمه سلامت و طرح های جدید دولت عامل این رشد شدید خسارت ها و هزینه های پرداخت شده بیمه درمان بوده است.
نسبت کل پرونده ها و خسارت های پرداخت شده در این 16 رشته به تعداد بیمه شده ها معادل 41 درصد بوده است که بیشترین رشد و تعداد مربوط به بیمه درمان بوده است.
ضریب خسارت نیز در بیمه درمان 69 درصد است که احتمالا تا پایان سال به بالای 100 درصد خواهد رسید.
مبلغ خسارت پرداخت شده در بیمه شخص ثالث همچنان بالاترین رقم است و در 8 ماهه اول سال 2707 میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است. در حالی که رقم حق بیمه تولیدی که برای کل سال برآورد می شود و بیمه شده ها برای کل سال حق بیمه پرداخت می کنند حدود 5533میلیارد تومان است و ضریب خسارت در 8 ماه 48 درصد است و پیش بینی می شود که در چهارماه آخر سال به خاطر افزایش سفر و ریسک، افزایش قابل توجهی داشته باشد.
مبلغ خسارت بیمه درمان نیز 2048 و درآمد ایجاد شده معادل 2940 میلیارد تومان است و ضریب خسارت 69 درصد است
در بخش بیمه زندگی و عمر که خسارت کمتری دارد وضریب خسارت آن 9 درصد بوده به میزان 1307 میلیارد تومان درآمد و 419 میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.
بیمه بدنه اتومبیل نیز رشته پر خسارتی است و ضریب خسارت آن 57 درصد بوده است میزان درآمد 796 میلیارد تومان و خسارت پرداختی 8 ماهه 455 میلیارد تومان بوده است.
به گزارش روزنامه تعادل ، براین اساس، واضح است که تعداد زیادی از رشته های اجباری و اصلی بیمه در ایران از رقم خسارت و ضریب خسارت سنگینی برخوردارند و فشار زیادی را بر دولت و شرکت های بیمه وارد کرده اند و لذا انتظار کارشناسان این است که با اصلاح نرخ ها، سیاست ها و نگرش مجلس و دستگاه های اجرایی، چالش های این صنعت و خسارت های سنگین آن بهبود یابد و با اصلاح حمل و نقل کشور از جمله افزایش حمل و نقل ریلی، به تدریج خسارت ها بهبود یابد و آلودگی هوا و استرس و ترافیک و عوامل بیماری زای دیگر نیز کاهش یابد و هم به بیمه شخص ثالث و اتومبیل کمک کند و هم هزینه های بیمه درمان و مشکلات خانوارها را کاهش دهد.

۹۳/۱۰/۲۰
۱۰:۲۵

بیمه مرکزی از برخی بیمه گرها تقدیر کرد

Banker - گزارش نظارت بر عملکرد سرمایه گذاری شرکت های بیمة بازرگانی مطابق با ماده (۱۵) آیین نامه سرمایه گذاری موسسات بیمه در جلسه شورای عالی بیمه بررسی شد.

به گزارش بنکر (Banker)، روابط عمومی بیمه مرکزی اعلام کرد که، در این گزارش عملکرد هر یک از شرکت‌های بیمه از حیث رعایت نصاب سپرده گذاری در بانک ها، سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار و خارج از بورس و همچنین سرمایه گذاری در املاک و دارائی های ثابت بررسی گردید.
شورای ‌عالی بیمه به استناد گزارش بیمه مرکزی از عملکرد شرکت‌های بیمة معلم، نوین، میهن، اتکایی امین، ما، آسیا، متقابل کیش و متقابل اطمینان متحد قشم که کلیه سرمایه‌گذاری‌های خود را در چارچوب مفاد آیین‌نامه انجام داده بودند، تقدیر کرد و این موضوع به این شرکت ها ابلاغ شد.
شورای عالی بیمه همچنین مقرر کرد به سایر شرکت های بیمه که نصاب های مقرر در آیین نامه مذکور را رعایت نکردند تذکر لازم حسب مورد به مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره داده شود تا در مهلت مشخصی نسبت به رفع کسری یا مازاد نصاب سرمایه گذاری خود طبق مقررات اقدام کنند.

منابع دیگر:
  • ایستانیوز
  • بانکداری ایرانی
۹۳/۱۰/۲۰
۱۳:۵۰

انتصاب مدیرعامل بیمه آسیا در کمیسیون علمی سازمان بازرسی کل کشور

گروه بنگاه‌ها: دکتر ابراهیم کاردگر، نایب رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا به‌عنوان عضو کمیسیون علمی ـ تخصصی امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد. به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، ابراهیم شاهرخیان معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور در حکمی، دکتر کاردگر، نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا را به مدت یکسال به‌عنوان عضو کمیسیون علمی ـ تخصصی امور بانک‌ها و بیمه این سازمان منصوب کرد.

۹۳/۱۰/۲۱
۰۰:۰۸

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه درگفت وگو با پانا: خوش حسابهای بیمه ای زیان متخلفان رانندگی را پرداخت می کنند

خبرگزاری پانا : عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه با بیان اینکه مطابق بند الف ماده 11 قانون باید پنج درصد از حق بیمه ، بیمه اجباری موضوع این قانون به عنوان یكی از منابع مالی صندوق خسارت های بدنی به این صندوق واریز شود ،بیان کرد: با توجه به اینكه هدف از تاسیس این صندوق، مطابق با ماده 10 این قانون، حمایت از زیان‌دید‌گان حوادث رانندگی و خسارتهای بدنی وارد به اشخاص ثالث، بوده است، این بند بدین معنی است كه از افراد خوش حساب و قانونمند، 5 درصد حق بیمه بیشتر دریافت می شود تا زیان و خسارت های وارده افراد خاطی و متخلف را پوشش دهد.

یحیی میرزائی پری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ،بیان کرد: این در حالی است كه مطابق با بررسی های به عمل آمده در كشورهای آمریكا، انگلستان و مالزی، بیمه مسئولیت اتومبیل برای راننده صادر شده و ضمن ذکر فرد یا افراد مجاز به رانندگی، نوع وسیله نقلیه در آن مشخص می شود.
وی افزود: همچنین در كشورهای مذكور صدور بیمه نامه برای راننده (بدون توجه به دارا بودن یا دارا نبودن وسیله نقلیه) مرسوم است در حالی كه در ایران و مطابق با ماده 1 قانون شخص ثالث و تبصره های 1 و 2 این ماده، كلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی می بایست اقدام به خرید بیمه نامه شخص ثالث کنند.
رییس اداره مطالعات بیمه ملت با بیان اینکه موضوع انتقال بیمه نامه پس از انتقال وسیله نقلیه، دیگر مساله محتوایی در قانون فعلی است، عنوان کرد: مطابق با ماده 3 قانون، از تاریخ انتقال وسیله نقلیه كلیه تعهدات ناشی از قرارداد بیمه موضوع این قانون به منتقل‌الیه وسیله نقلیه منتقل می‌شود و انتقال گیرنده تا پایان مدت قرارداد بیمه، بیمه‌گذار محسوب خواهدشد.
تخفیفات بیمه نامه باید به راننده خودرو منتقل شود
وی ادامه داد: در این حالت كلیه تخفیفات موضوع بیمه نامه نیز انتقال می یابد. هر چند كه مطابق با ماده 12 آیین نامه اجرایی تبصره "تعرفه حق بیمه و نحوه تقسیط و تخفیف در حق بیمه شخص ثالث" مصوب كمیسیون امور اجتماعی و دولت الكترونیك مورخ اسفند 89 در صورت انتقال قطعی مالكیت وسیله نقلیه، انتقال‌دهنده تا قبل از انقضای مدت اعتبار بیمه‌نامه می‌تواند تخفیف وسیله نقلیه منتقل‌شده را به وسیله نقلیه از نوع مشابه متعلق به خود یا اقارب درجه اول خود منتقل کند اما این بند نیز مساله فوق را به طور كامل حل نكرده است، از جمله اینكه در صورت عدم انتقال تا قبل از انقضای مدت اعتبار بیمه نامه، عملا فرد انتقال دهنده كلیه مزایای قبلی را از دست خواهد داد.

۹۳/۱۰/۲۰
۱۰:۰۴

تحسیری خبر داد: رتبه ششم بیمه معلم در کشور/طرح «بیمه هستم» ارائه می شود

بندرعباس - مدیرعامل شرکت بیمه معلم گفت: در گزارش هفت ماه نخست امسال بیمه مرکزی، بیمه معلم رتبه ششم را در میان شرکت های بیمه کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم تحسیری جمعه شب در آئین گرامیداشت بیستمین سالگرد تاسیس بیمه معلم با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد: در سال ۷۳ اولین شرکت بیمه خصوصی کشور توسط بانک های صادرات، ملی و بانک تجارت تاسیس و در رشته های بیمه های اموال و اعتباری فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: در سال ۸۵ و به صورت رسمی در سال ۸۶ بخش عمده سهام این شرکت بیمه ای به صندوق ذخیره فرهنگیان منتقل و به نام شرکت بیمه معلم نام آن تغییر یافت و بخشی از سهام آن هم به کشتیرانی جمهوری اسلامی واگذار شد.
مدیرعامل شرکت بیمه معلم با بیان اینکه اساس کار شرکت بیمه معلم بر مبنای برنامه ریزی پایه گذاری شده است، تصریح کرد: در اوایل سال ۹۳ برنامه عملیاتی چشم انداز پنج ساله بیمه معلم تدوین و در خرداد ماه به تصویب هیئت مدیره رسید و به تمام حوزه های مدیریتی و شعب ابلاغ شد.
تحسیری افزود: نگاه این سند بر چند محور است که اولین نگاه آن بحث مشتری مداری است و امسال را به عنوان سال مشتری مداری در بیمه معلم نامگذاری و بر احترام به مشتریان تاکید شد.
وی گفت: راه اندازی سیستم CRM برای ارتباط مستقیم با جامعه فرهنگی که بخش عمده سهامدار این شرکت است از دیگر اقدامات بود که تاثیر خوبی در روند کار ما داشته است و رفتار ما با مشتریان باید همانند ارتباط یک خانواده تنظیم شود.
مدیرعامل شرکت بیمه معلم با اشاره به تعامل این شرکت با سهامداران، اظهار داشت: از سال گذشته این ارتباط نزدیک با عمده سهامداران بیمه معلم که وزارت آموزش و پرورش است، آغاز شد و با کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز که دیگر سهامدار عمده بیمه معلم است، هماهنگی خوبی برقرار است.
تحسیری با مناسب ارزیابی کردن ارائه طرح های جدید بیمه ای در بیمه معلم، عنوان کرد: سال گذشته طرح آرامش خانواده ارائه شد و در سال جاری طرح ۲۰ و طرح بیمه های مستمری و مکمل بازنشستگی ارائه شد که تا کنون فروش خیلی خوبی داشته است.
وی از راه اندازی طرح جدید بیمه معلم با عنوان "بیمه هستم" خبر داد و بیان داشت: مقدمات کار ارائه این طرح فراهم شده و با تایید بیمه مرکزی طرح بیمه هستم ارائه می شود.
مدیرعامل شرکت بیمه معلم با بیان اینکه ارتقای شبکه فروش در دستور کار شرکت بیمه معلم است، اضافه کرد: برنامه های خوبی در جهت ارتقای کیفیت شبکه فروش بیمه معلم طی دو سال گذشته تدوین شد.
تحسیری خاطرنشان کرد: طبق سند برنامه استراتژیک بیمه معلم این شرکت باید در بین پنج شرکت نخست بیمه کشور قرار بگیرد و در گزارش هفت ماه نخست امسال بیمه مرکزی، بیمه معلم رتبه ششم را در میان شرکت های بیمه  کشور کسب کرد.
شایان ذکراست؛ در این مراسم از تمبر یادبود بیستمین سالگرد تاسیس بیمه معلم رونمایی شد و از نمایندگان برتر بیمه معلم در سراسر کشور تقدیر به عمل آمد.

۹۳/۱۰/۲۰
۰۹:۴۷

نرخ شكني تخفيف از سوي يك شركت بيمه تازه وارد

اخبار بانك: برخي از شركت هاي بيمه براي جذب نقدينگي و افزايش سهم خود در بازار، تخفيف هاي سنگيني به مشتريان خود ارايه كرده اند.در تازه ترين خبر يك شركت بيمه تازه وارد تخفيف 35 درصدي براي مشتريان خود در نظر گرفته است.

به گزارش «اخبار بانك»، بيمه شخص ثالث و بدنه در كشور همچنان بالاترين نرخ پرتفوي اكثر شركت هاي بيمه را تشكيل مي دهد و شركت ها براي جذب نقدينگي اين حوزه از هر ابزاري بهره مي گيرند.
اين موضوع سبب شده تا شركت ها اقدام به ارايه تخفيف هاي بالا به مشتريان خود كنند.
در تازه ترين اقدام بیمه سرمد به دارندگان بیمه نامه شخص ثالث خود، تخفیفات جدید در رشته بدنه اختصاص داده است. 
روابط عمومی اين بیمه اعلام كرده است كه دارندگان بیمه نامه های شخص ثالث این شرکت تا زمان اعتبار بیمه نامه خود می توانند از ۳۵ درصد تخفیف برای خرید بیمه نامه بدنه بهره مند شوند. 
در حال حاضر بيمه سرمد كه اخيرا خود را از طريق تبليغات سايبري مطرح كرده است،تخفيف 35 درصدي ارايه كرده و راه را براي ورود ساير شركت ها به جنگ تخفيف هموار كرده است.
با اين اقدام سرمد، شركت هاي ديگر نيز راهي جز افزايش تخفيف خود ندارند و همين موضوع به رقابت بي مورد و نرخ شكني دامن مي زند.
خوب است كه بيمه مركزي همانند بانك مركزي كه وارد ميدان جنگ نرخ سود شد و آن را ساماندهي كرد،نرخ تخفيف بيمه ها را نيز هدفمند و ساماندهي كند.
در حالیکه درگیری‌ها برای تخفیف دادن ادامه دار است باید دید آیا این تخفیفات بیمه‌ای به نفع بیمه گذار است؟ 
در حال حاضر و در خوشبینانه‌ترین حالت کفه ترازوی درآمد و هزینه شرکت‌های بیمه‌ای برابر است و تخفيف هاي بي مورد به آسیب و حتی ورشکستگی شرکت‌های بیمه‌ای منجر می‌شود. صنعت بیمه‌ای این محل دچار آسیب می‌شود و شرایطی که درحال حاضر برخی از شرکت‌های بیمه‌ای را دچار مشکل در پرداخت بیمه کرده کمابیش همه گیر می‌شود.

۹۳/۱۰/۲۰
۱۴:۴۲

زنگ تخفیف گروهی بیمه شخص ثالث نواخته شد

در حالی که سالهاست صنعت بیمه ، بیمه شخص ثالث را زیان ده عنوان می نماید و آمارهای رسمی بیمه مرکزی بیمه شخص ثالث را در کنار بیمه درمان تکمیلی و بیمه بدنه به عنوان رشته های پرریسک و پر خسارت معرفی می نماید اما بنظر می رسد بازهم شرکت های بیمه ، برای جبران نقدینگی خود ، در مقاطع مختلف از روش ثالث فروشی بهره می برند.
در حالی که بیمه ها تجربه ناموفق یکی از بیمه های خصوصی را در ثالث فروشی پیش روی خود دارند، اما در تلاش هستند با تعبیر بیمه شخص ثالث به عنوان " کرم سر قلاب" ، مشتریان بیشتری را صید نمایند.
بر کسی پوشیده نیست که با افزایش دیه ، حق بیمه نیز افزایش یافته است و بسیاری از مردم در شرایط فعلی توان خرید پوشش های بیمه ای را ندارند و در این بازار مشتری به سمت شرکتی می رود که تخفیف بیشتری به وی اعطا می کند. حتی حاضر است بیمه نامه شرکت هایی را در سرزمین اصلی خریدار نماید که صرفا مجاز به فعالیت در مناطق آزاد هستند تا به نوعی بگوید دارای پوشش بیمه است.
در این مسیر اما از هفته گذشته و با اعلام رسمی شرکت بیمه ایران ، اعطای تخفیف 15 درصدی به بیمه شخص ثالث آغاز شد و شرکت های بیمه که رهبری بیمه ایران را در صنعت بیمه پذیرفته اند به تبع آن تخفیف 15 درصدی را آغاز کردند.
در این میان برخی شرکت ها برای جلوگیری از سرنوشتی ناگوار ، برخی خودروها را مشمول این تخفیف نمی کنند ، مثلاً گروه خودرویی پراید – پیکان و رنو سپند یا گروه اتوکار ها یا گروه بارکش ها در برخی شرکت ها نمی توانند از تخفیف 15 درصدی بهره مند شوند.
باید دید آیا صنعت بیمه صرفاً در سه ماهه پایانی سال همچون همیشه بعلت کمبود نقدینگی تخفیف گروهی را آغاز کرده و این مرحله کوتاه مدت است یا این بازی قرار است ادامه یاید.

۹۳/۱۰/۲۰
۱۳:۲۶

کسب رتبه یک توانگری مالی شرکت بیمه حافظ در سال 1393

به گزارش پایگاه خبری اعتبار، شرکت بیمه حافظ توانست در گزارش سالانه بیمه مرکزی در خصوص آخرين وضعيت توانگري مالي موسسات بيمه که در شوراي عالي­ بيمه مطرح می گردد بعنوان رتبه یک توانگری مالی در سال 93 انتخاب گردد.
براساس این گزارش شرکت بیمه حافظ با کسب رتبه یک توانگری مالی میتواند براي ايفاي تعهدات خود در مقابل بيمه­ گذاران و صاحبان حقوقی آنها از توانايي كافي برخوردار باشد.
گزارش مذکور از سوی بیمه مركزي برای عموم هموطنان و بیمه گذاران تهیه می گردد تا با در نظر گرفتن سطح توانگري مالي شرکت هاي بیمه كه توسط بيمه مركزي تائيد و اطلاع رساني شده انتخاب درستی را در جهت اهداف خود داشته باشند.

منابع دیگر:
  • بانکداری ایرانی
۹۳/۱۰/۲۰
۱۵:۵۶

بیمه ایران و کسری 616 میلیارد تومانی سرمایه که علنی شد

ایران و جهان - نگاه دقیقتر به سطح توانگری مالی شرکت های بیمه نشان می دهد که بزرگترین بیمه کشور کمبود های میلیاردی در سرمایه موجود دارد .
به گزارش ایران و جهان، شورای عالی بیمه بنابر گزارش اداره كل نظارت مالي، مقرر کرد که وضعيت توانگري مالي موسسات بيمه و توانگري مالي شركتهاي بيمه اطلاع رساني عمومي شود. بر این اساس شركت هاي بيمه که در اجراي مقررات مصوب شورايعالي بيمه (آيين‌نامه شماره ۶۹) موظفند توانگري مالي خود را پس از تصويب صورتهاي مالي سالانه در مجمع عمومي، محاسبه و همراه اظهار نظر حسابرس و بازرس قانوني به بيمه مركزي ارسال کنند به تازگی سطح توانگری مالی خود را دریافت کرده اند ، اما بيمه مركزي پس از بررسي و كنترل محاسبات ، جزئیات بیشتری از نسبت توانگري هر يك از شركت هاي بيمه منتشر کرده است .
اطلاعات بیمه مرکزی نشان می دهد که شرکت های بیمه ایران،آسیا،میهن،سینا،نوین ،کوثر،دی و توسعه باید ریسک های خود را تعدیل کنند.
گزارش جدید اذعان دارد که تعداد ۱۶ شركت بيمه در سطح يك توانگري و وضعيت مطلوب قرار دارند. نسبت توانگري سطح يك برابر۱۰۰ درصد و بيشتر است. شركت هاي بيمه داراي سطح يك توانگري توانائي ايفاي تعهدات خود در مقابل بيمه گذاران و صاحبان حقوق آنها را دارا هستند.
چهار شركت بيمه در سطح دو توانگري قرار دارند(ایران،آسیا،سینا و میهن)، نسبت توانگري مالي سطح دو، بيش از ۷۰ درصد و كمتر از ۱۰۰ درصداست. سطح دو توانگري بدين معناست كه شركت هاي بيمه توانايي ايفاي تعهدات خود را دارند ولي بايد جهت رسيدن به شرايط مطلوب، وضعيت مالي خود را ترميم و تقويت کنند. بيمه مركزي از شركت هاي مذكور درخواست ارائه برنامه ترميم وضعيت مالي مي كند و پس از بررسي و تاييد، جهت اجرا به شركت هاي مشمول ابلاغ می کند.
اطلاعات نشان می دهد که شرکت های با سطح توانگری 2 تا 5 با كسري سرمايه موجود مواجه اند و این شرکت ها بايد مجموع ريسك هاي خود را به ميزان كسري مذكور جهت رسيدن به سطح مطلوب توانگري كاهش و يا سرمايه خود را افزايش دهد. بر این اساس بیمه ایران در سطح دو با کسری سرمایه ای بالغ بر 616 میلیارد و 564 میلیون و 300 هزار تومانی مواجه است و نسبت توانگري مالي اعلامي سال ۹۳ این شرکت 82 اعلام شده است .
پس از این شرکت بیمه های دی و توسعه قرار دارند . هرچند که سطح توانگری مالی این دوشرکت 5 عنوان شده اما رقم مورد نیاز افزایش سرمایه شرکت ها کمتر از بیمه ایران است . بر این اساس دی(سطح توانگری 5) با کسری 439 میلیارد و 271 میلیون تومانی و بیمه توسعه(سطح توانگری 5) با کسری 392 میلیارد تومانی مواجه است .هرچند که بیمه مرکزی اذعان می کند که نسبت توانگري مالي شركت بيمه دي توسط بيمه مركزي محاسبه و اين شركت موظف شده است در سال ۱۳۹۳ افزايش سرمايه را عملي کند و افزايش سرمايه اين شركت در مرحله پذيره نويسي قرار دارد،اما نکته حائذ اهمیت اینکه افزایش سرمایه فقط زیان انباشته شرکت را پوشش خواهد داد .
تعداد دو شركت بيمه نيز در سطح سه توانگري قرار دارند(میهن و کوثر).(بين ۵۰ تا ۷۰ درصد). شركت هاي بيمه كه در سطح سه قرار مي گيرند موظفند علاوه بر اعلام برنامه ترميم وضعيت مالي دو ساله به تفكيك هر سال، برنامه افزايش سرمايه براي ۲ سال آتي را نيز ارايه دهند. برنامه هاي مذكور بايد به گونه اي باشد كه در آن چگونگي ارتقاء سطح توانگري ظرف دو سال آينده را به روشني نشان دهد. موسسات بيمه سطح چهار توانگري داراي نسبت بين ده تا پنجاه درصد است.
تعداد ۲ شركت بيمه در سطح پنج قرار گرفته‌اند. نسبت توانگري مالي كمتر از ۱۰ درصد در سطح پنج قرار مي گيرد. شركت هاي بيمه كه در سطح ۵ قرار مي گيرند، فاقد توانگري مالي براي ايفاي تعهدات بوده و بسته به شرايط آنها با محدوديت فعاليت در يك يا چند رشته روبه رو خواهند شد.

۹۳/۱۰/۲۰
۱۷:۱۲

بیمه "ما" به بالاترین نسبت توانگری رسید

ایستانیوز: بر اساس گزارش بیمه مرکزی ج. ا.ا بیمه"ما" بالاترین نسبت توانگری مالی را در میان شرکت های بیمه در سرزمین اصلی کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، گزارش منتشر شده ازسطح توانگری مالیشرکتهای بیمه توسط بیمه مرکزی، نسبت توانگری شرکت بیمه "ما" را 452 اعلام کرده است که این رقم بالاترین نسبت توانگری در میان شرکت های بیمه  در سرزمین اصلی به شمار می آید.
بر اساس این گزارش ،شرکت بیمه "ما" با افزایش 50 درصدی پرتفوی بیمه ای در سال 1392 نسبت به سال 1391 ، مدیریت مناسب دارائی ها و افزایش سرمایه توسط سهامداران، توانسته است 5 واحد نسبت توانگری خود را افزایش دهد .
هم چنین بر اساس نسبت توانگری452، بیمه "ما" هم اکنون توان پرداخت تعهداترا تا 5/4 برابر،به ازای هرواحد ریسک خود، دارا است.
گفتنی است نسبت توانگری شرکت های بیمهبر اساس آئین نامه 69 شورای عالی بیمه محاسبه می شود و پس از اظهارنظر بازرس قانونی و بررسی بیمه مرکزی قابل استناد است.

منابع دیگر:
  • بنکر
  • پولی مالی
  • اقتصاد تهران
۹۳/۱۰/۲۰
۱۲:۱۱

بیمه دانا، رتبه نخست توانگری مالی

براساس اعلام بیمه مرکزی، شرکت بیمه دانا رتبه نخست توانگری مالی شرکت‌های بیمه را در سال ۱۳۹۳ کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بیمه دانا، آخرین وضعیت توانگری مالی موسسات بیمه در شورای ‌عالی بیمه مطرح و سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
طبق گزارش منتشر شده توسط بیمه مرکزی، بیمه دانا در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار دارد. نسبت توانگری مالی سطح یک برابر 100 درصد و بیشتر است؛ بنابراین گزارش شرکت‌های دارای توانگری مالی، شرکت‌هایی هستند که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گذاران از توانایی کافی برخوردارند.
بیمه دانا، رتبه نخست توانگری مالی
براساس اعلام بیمه مرکزی، شرکت بیمه دانا رتبه نخست توانگری مالی شرکت‌های بیمه را در سال 1393 کسب کرد. به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، آخرین وضعیت توانگری مالی موسسات بیمه در شورای ‌عالی بیمه مطرح و سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
طبق گزارش منتشر شده توسط بیمه مرکزی، بیمه دانا در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار دارد. نسبت توانگری مالی سطح یک برابر 100 درصد و بیشتر است؛ بنابراین گزارش شرکت‌های دارای توانگری مالی، شرکت‌هایی هستند که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گذاران از توانایی کافی برخوردارند.

۹۳/۱۰/۲۰
۱۲:۰۹

تقدیر دولت از مدیرعامل بیمه معلم

تقدیر دولت از مدیرعامل بیمه معلم برای حل مشکل مادی و معنوی دانش‌آموزان حادثه دیده مدرسه شین‌آباد

عصر بانک؛معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با ارسال تقدیرنامه‌ای خطاب به محمد ابراهیم تحسیری، مدیرعامل شرکت بیمه معلم، از احساس مسوولیت این شرکت در قبال دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آباد تشکر کرد.
 
به گزارش پایگاه خبری اعتبار، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در این تقدیرنامه سعی و تلاش شرکت بیمه معلم را برای حل مشکل مادی و معنوی دانش‌آموزان حادثه دیده مدرسه شین‌آباد شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی عنوان و تقدیر کرد.
 
همچنین بیمه مرکزی در آخرین گزارش خود از عملکرد صنعت بیمه اعلام کرد: شرکت بیمه معلم در سال جاری رتبه یک توانگری خود را حفظ کرده‌است.
 

۹۳/۱۰/۲۰
۱۱:۴۰
۹۳/۱۰/۲۱
۰۶:۴۲
۹۳/۱۰/۲۱
۰۶:۴۲
۹۳/۱۰/۲۱
۰۷:۲۶