نرخ ارز، طلا و سکه

قیمت طلا و سکه
(تومان)
  • یک گرم طلای 18 عیار 105850
  • تمام سکه (طرح جدید) 1042999
  • تمام سکه (طرح قدیم) 1038000
  • نیم سکه 518000
  • ربع سکه 268000
قیمت ارز
(تومان)
  • دلار 3470
  • یورو 3993
  • پوند 5295
  • صد ین 2940
  • درهم امارات 951
  • لیر ترکیه 1503
ارز مبادله ای
(ریال)
  • 1 Arrow up
    دلار 27495
  • 246 Arrow up
    یورو 31163
  • 174 Arrow up
    پوند 41697
  • 74 Arrow up
    فرانک 30380
  • 22 Arrow up
    صد ین 23271
  • 1 Arrow up
    درهم امارات 7486

تسریع در پرداخت خسارت‌ها درسرلوحه برنامه‌هاي بیمه رازی

پرداخت خسارت طی 24ساعت بخشی از سیاست‌های بیمه رازی است که به گفته حبیب میرزایی- معاون نظارت بیمه مرکزی این پرداخت سریع خسارت نشانه آمادگی یک شرکت بیمه درایفای تعهدات می‌باشد.سومین اجلاس سالانه شهروندی  بیمه رازی درهتل المپیک تهران با حضور مدیر عامل واعضای هیات مدیره و همچنین معاون نظارت بیمه مرکزی  و اعضای نمایندگی‌ها برگزارشد.در ابتدای این جلسه رئیس هیات مدیره از رشد 92 درصدی این بیمه سخن گفت و اعلام  کرد:90 درصد برنامه‌هاي پیش بینی شده شركت  در سال جاری محقق شده است. یزدخواستی در ادامه افزود: اصلاح ساختارسازمانی،‌ طبقه‌بندي مشاغل، تدوین برنامه استراتژیک،  بازسازی شعب،‌ راه‌اندازي شش شعبه تخصصی بیمه‌هاي عمر، تفاهم با صندوق بیمه کشاورزی و ایجاد ساز وکار پرداخت خسارت در24 ساعت را جزء اهداف این شرکت بیمه ای  است که بیمه رازی درسال 93 توانست با تقویت منابع و ذخایرشرکت رتبه توانگری خود را به یک ارتقا دهد .وی خاطر نشان کرد: پرتفوی بیمه رازی بیش از 92درصد رشد داشت که 90 درصد آن حاصل تلاش نمایندگان جوان و فعال بیمه رازی است.در ادامه  این اجلاس شهروندی معاون نظارت بیمه مرکزی بیان کرد: هدف بیمه مرکزی از سختگیری درنظارت، حفظ و ارتقای اعتماد مردم به صنعت بیمه است اولین باراست که نظارت به عنوان محوری‌ترين سیاست‌هاي بیمه مرکزی مد نظرقرارگرفته است.حبیب میرازیی افزود: درزمان اعلام خسارت به یک شرکت بیمه درواقع تمام صنعت بیمه کشور محک می‌خورد و پرداخت سریع خسارت نشانه آمادگی یک شرکت بیمه در ایفای تعهدات می‌باشد.وی اذعان داشت: شرکت بیمه رازی با اجرای طرح پرداخت سریع خسارات نخستین گام را برای حفظ اعتماد مشتریان برداشته است. در ادامه این جلسه یونس مظلومی -مدیر عامل بیمه رازی از مشارکت کارکنان بیمه‌رازي درافزایش سرمایه این شرکت خبرداد و گفت: سرمایه بیمه‌رازي از 625 میلیارد ریال به 2 هزارمیلیارد افزایش می‌يابد که کارکنان شرکت نیز با استفاده از حق تقدم دراین امر مشارکت خواهند داشت.
 
 

منابع دیگر:
  • ماد
۹۳/۱۱/۰۸
۰۰:۰۹

در ۹ ماه نخست سال محقق شد؛ افزایش ۳۱ درصدی حق بیمه‌های تولیدی

خبرگزاری آنا: آمار عملکرد بازار بیمه در ۹ ماه نخست سال جاری نشان می‌دهد حجم حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه در این مدت با ۳۱ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته به حدود ۱۴۵/۱ هزار میلیارد ریال رسیده‌است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، سهم بخش غیردولتی از این مقدار به 56/3 درصد رسید و 43/7 درصد دیگر توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شد.
تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت نیز با 14/2 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 31/1 میلیون فقره بود.42 درصد حق بیمه‌های تولیدی به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد اختصاص داشت و 21/8 درصد از حق بیمه‌های تولیدی مرتبط با بیمه درمان بود.
در این مدت سهم بیمه زندگی به حدود 9/6 درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید.
همچنین شرکت‌های بیمه در 9 ماه نخست امسال حدود 75/1 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گزاران پرداخت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 21/9 درصد رشد نشان می‌دهد.

۹۳/۱۱/۰۷
۰۸:۵۴

خیابان آفریقا بسته شد/ ورشستگی و عدم پرداخت خسارت مردم میراث تازه دولت دهم

با این وجود چه کسی باید خسارت مردمی را که بعضا از راه دور به تهران آمده اند تا حق خود را بگیرند، پرداخت کند و به آن پاسخ دهد؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، طی روزهای گذشته افرادی که از بیمه توسعه بیمه نامه خریده اند به دلیل عدم پرداخت خسارت هایشان،مقابل شعب این بیمه در سطح تهران تجمع کردند. 
گفتنی است بیمه توسعه می بایست در مجموع میلیارد ها تومان به این افراد پرداخت کند.
این اعتراضات و تجمع ها ادامه داشت تا اینکه در روز گذشته محمد ابراهیم امین، رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس خبری اعلام کرد: افرادی که از بیمه توسعه طلب دارند، نگران نباشند. زیرا با وجود اینکه ریشه ورشکستگی این بیمه در دولت قبل است و مدیران قبلی باید پاسخگو باشند، اما بیمه مرکزی خسارات آن ها را پرداخت خواهد کرد.
همین اظهارات رئیس بیمه مرکزی در روز گذشته باعث شد تا مردم امروز مقابل برج بیمه جمع شوند و  اعتراض مسالمت آمیز خود را از این راه اعلام دارند، تجمعی که با گذشت زمان بر حجم آن افزوده شده و پس از ایجاد کندی در تردد وسایل نقلیه در نهایت منجر به انسداد بلوار آفریقا شد به این امید که خسارت دیدگان بتوانند مطالبات خود را از بیمه مرکزی بازپس گیرند.
اما ظاهرا مسئولان بیمه مرکزی پاسخگو نیستند و می گویند تا زمانی که بیمه توسعه اعلام ورشکستگی نکرده، نمی توانند  با ساز و کارهای قانونی خسارات مردم را به طور مستقیم پرداخت کنند.
علاوه بر این طبق قانون، بیمه توسعه وظیفه داشت تا در زمان صدور بیمه نامه 25 تا 50درصد از حق بیمه را به بیمه مرکزی پرداخت کند تا در زمان وقوع چنین اتفاقاتی بیمه مرکزی جبران خسارت کند تا به مردم فشاری وارد نشود. اما بیمه توسعه از سال 84 تاکنون این اقدام را انجام نداده؛ پس در نتیجه بیمه مرکزی وظیفه ای در قبال پرداخت خسارت به صاحبان بیمه نامه ندارد. 
با این وجود چه کسی باید خسارت مردمی را که بعضا از راه دور به تهران آمده اند تا حق خود را بگیرند، پرداخت کند و به آن پاسخ دهد؟
  

۹۳/۱۱/۰۷
۱۱:۵۸

معاون اجرایی ستاد دیه در گفت و گو با تسنیم: 3 سال مکاتبه کردیم اما بیمه مرکزی و بیمه توسعه از پرداخت خسارت مردم طفره رفتند

خبرگزاری تسنیم: معاون اجرایی ستاد دیه گفت: از ۳ سال قبل با بیمه توسعه برای پرداخت خسارت با بیمه توسعه مکاتبه کردیم اما طفره رفتند؛ هر نامه را به بیمه مرکزی رونوشت زدیم اما گفتند افراد خودشان از طریق قوه قضاییه پیگیری کنند

محمدعلی ساری معاون اجرایی ستاد دیه کشور در گفت وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم درباره زندانی شدن تعدادی از بیمه گذاران شرکت بیمه توسعه به دلیل عدم پرداخت تعهدات این شرکت اظهار داشت:  بخشی که از ستادهای دیه استان ها به ما منعکس شده انجام شده حاکی از این است که متاسفانه تعدادی مددجو در زندان داریم که بیمه بودند اما تعهدات شرکت بیمه پرداخت نشده و این افراد به دلیل شکایت زیان دیدگان و عدم توانایی در پرداخت خسارت روانه زندان شده اند.
از 3 سال قبل 15 بار با بیمه توسعه مکاتبه کردیم اما از پرداخت خسارات طفره رفتند
وی ادامه داد: هر مکاتبه ای که با بیمه توسعه انجام دادیم پاسخ صحیح و منطقی دریافت نکردیم و با هر بهانه ای از پرداخت تعهدات طفره می رفتند. هر نامه ای می نوشتیم یک رونوشت هم برای مدیریت نظارت بیمه مرکزی می فرستادیم اما متأسفانه آنها هم پاسخی که دادند این بود که افراد خودشان باید از طریق قوه قضاییه پیگیری کنند و در واقع شانه خالی کردند.
معاون اجرایی ستاد دیه کشور خاطرنشان کرد: ما در دو تا سه سال گذشته بالغ بر 15 مکاتبه با بیمه توسعه داشتیم که مددجویان آنها در زندان هستند و تا الان موفق نشدند از بیمه استفاده کنند و همچنان در زندان هستند.
بیمه مرکزی اگر نظارت نکند، پس قرار است چه کاری انجام دهد؟
ساری با بیان اینکه شرکت های بیمه مکلف به پرداخت تعهدات هستند گفت: قانون بیمه اجباری شخص ثالث وظایف را مشخص کرده است. ماده 28 این قانون می گوید بیمه مرکزی ایران موظف است بر حسن اجرای این قانون نظارت کند و در صورت عدم اجرای مفاد آن از سوی هریک از شرکت های بیمه حسب مورد متخلف را به پرداخت جریمه نقدی حداکثر تا مبلغ 10 برابر حداقل حداقل تعهدات بدنی موضوع مائه 4 قانون ملزم نموده یا با تایید شوای عالی بیمه پروانه فعالیت شرکت مذکور را در یک یا پند رشته بیمه برای مدت حداکثر یک سال تعلیق کند یا با تایید شورای عالی بیمه و تصویب مجمع عمومی بیمه مرکزی پروانه فعالیت آن شرکت را در یک یا چند رشته به طور دائم لغو کند.
وی ادامه داد: عرض من این است که اگر بر عملکرد بیمه توسعه نظارتی بود قطعا این اتفاق نمی افتاد. بالاخره بیمه مرکزی اساسا ایجاد شده برای انجام نظارت و اگر این نظارت را انجام ندهد، پس دیگر قرار است چه کاری را انجام دهد؟ متاسفانه این نظارت انجام نشد.
معاون اجرایی ستاد دیه کشور درباره تعداد زندانیان ناشی از عدم پرداخت تعهدات بیمه توسعه گفت: تاکنون براساس مکاتباتی که ستادهای استانی انجام داده اند بیش از 15مورد است که بیمه توسعه از پرداخت طفره رفته و مددجویان در زندان هستند؛ عمده این مددجویان نیز به خاطر تصادف منجر به فوت در زندان هستند.

۹۳/۱۱/۰۸
۰۰:۱۱

رییس کل بیمه مرکزی : اموال باقی مانده بیمه توسعه، برای پرداخت خسارات معوق بیمه گذاران کافی است

بانکداری نیوز - اموال باقی مانده بیمه توسعه تکافوی پرداخت خسارات بیمه گذاران این شرکت را می دهد.
به گزارش  بانکداری نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، محمد ابراهیم امین که در نشست خبری به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی سخن می گفت، در پاسخ به سوالی، با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای شرکت بیمه توسعه اظهار داشت: این شرکت به دلیل سوء مدیریت در جذب تعدادی زیادی نماینده، تقسیط دریافت حق بیمه و عدم کنترل و به کارگیری مدیران فاقد صلاحیت، با مشکلاتی مواجه شد.
وی افزود: به همین سبب بیمه مرکزی در سال گذشته ناچار شد صدور بیمه شخص ثالث و عمر را از سوی این شرکت تعلیق کند و متعاقب آن در آخرین جلسه شورای عالی بیمه، صدور کل بیمه نامه های آن تعلیق شد که البته این به معنای متوقف شدن روند پرداخت خسارت به بیمه گذاران نیست.
رییس کل بیمه مرکزی گفت: این شرکت طی پنج سال معادل ۱۶۰۰ میلیارد تومان از بیمه گذاران دریافت کرده و با احتساب ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت خسارت تاکنون، معادل همین رقم را برای جبران خسارت بیمه گذاران در اختیار دارد.
وی تصریح کرد: با این حساب، اگر بیمه توسعه خسارات باقی مانده مردم را پرداخت کند، مشکل حل می شود ولی به دلیل عدم همکاری مسئولان شرکت، قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد عمل شدند و با تعیین تکلیف دارایی ها و اموال آن شرکت، خسارات باقی مانده مردم از این محل پرداخت خواهد شد.
رییس کل بیمه مرکزی افزود: اگر هم اموال باقی مانده شرکت، تکافوی پرداخت خسارات بیمه گذاران را نکند، یا شرکت بیمه توسعه لغو پروانه شده و تمام تعهدات، دارایی ها، حقوق و پرتفوی بیمه ای آن به بیمه ایران واگذار می شود و از این پس بیمه مذکور متکفل تعهدات آن خواهد بود و یا با تشخیص قوه قضاییه، شرکت، ورشکسته اعلام و کلیه خسارت های جانی و شخصی آن به صندوق "تامین خسارت های بدنی" جهت پرداخت منتقل می شود.
امین یادآور شد: صندوق تامین خسارت های بدنی منابع خود را از پنج درصد حق بیمه های پرداختی مردم تامین می کند و از همین محل، دارایی صندوق تکافوی پرداخت خسارت ها را می کند.

۹۳/۱۱/۰۷
۰۰:۰۰

بیمه ایران تحت نظارت بیمه مرکزی نیست

Banker - رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص تخصیص ۱۵ درصدی بیمه ایران در حق بیمه شخص ثالث به باشگاه خبرنگاران گفت: ما ۲۸ شرکت بیمه غیردولتی و دولتی داریم که در هر یک از این شرکت‌ها مدیرعاملان تصمیماتی می‌گیرند که بعضا منطقی نیست.

به گزارش بنکر (Banker)، امین افزود: مدیرعامل بیمه ایران در شش ماه پیش در گزارشی به وزیر اقتصاد اعلام کرد: ضریب خسارت این شرکت در شخص ثالث بالای 130 درصد است و زیان سنگینی را متحمل شده است پس تصمیم معقول این است که زیان این شرکت را تقلیل دهیم ولی با این وجود این شرکت چرا اقدام به ارائه تخفیف نموده است.
وی تصریح کرد: بیمه ایران از لحاظ مدیریتی تحت نظارت بیمه مرکزی نیست و طبق آیین‌نامه آن حق بیمه‌ای که برای شخص ثالث تعیین شده به عنوان سقف است یعنی شرکت می‌تواند کمتر از آن میزان اقدام به فروش کند و این موضوع خلاف قانون نیست ولی طبق ملاحظات شرکت‌داری زمانی که شرکتی در حال زیان‌دهی بود این اقدام غیرمنطقی به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: بنده نامه‌ای را در این راستا به وزیر اقتصاد نوشتم چرا که به هر حال این تصمیمات منطقی به نظر نمی‌رسد و ما تنها بر اساس قوانین می‌توانیم دخالت کنیم.
به گفته امین در پنج سال گذشته این شرکت در شخص ثالث زیان‌ده بوده است و این شرکت 660 میلیارد تومان زیان داشته است.

۹۳/۱۱/۰۷
۱۰:۳۱

راهکارهای قانونی بیمه مرکزی برای رفع مشکل بیمه توسعه

تین نیوز |  رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: شرکت بیمه توسعه در پنج سال گذشته یک‌هزار و 600 میلیارد تومان حق بیمه از مردم دریافت کرده و تنها 800 میلیارد تومان به زیان‌دیدگان خسارت پرداخت کرده که اگر با احتساب ضریب خسارت 100 درصد رشته شخص ثالث همان 800 میلیارد تومان باقیمانده را به مردم برگرداند، مشکلات آنان حل خواهد شد.
محمد ابراهیم امین روز گذشته در نشستی با اصحاب رسانه درخصوص برخورد بیمه مرکزی با تخلفات شرکت بیمه توسعه گفت: در شرکت بیمه توسعه اراده‌ای برای پرداخت خسارت‌های مردم وجود نداشته است،به همین دلیل قوه‌قضائیه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد قضیه شد و هم‌اکنون پرونده در حال رسیدگی است.
وی با اشاره به اینکه با تعیین تکلیف دارایی‌ها و اموال بیمه توسعه، خسارت‌های معوق این شرکت پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر دارایی‌های بیمه توسعه کفاف مطالبات مردم را نداد قانون دو راه‌حل پیش‌بینی کرده است. وی راه نخست را باطل کردن پروانه فعالیت و انحلال شرکت بیمه توسعه خواند و ادامه داد: در این صورت تمامی تعهدات، حقوق و پورتفوی بیمه‌ای شرکت به بیمه ایران واگذار خواهد شد و بیمه ایران متکفل پرداخت خسارت‌های مردم خواهد شد و با کمک قوه‌قضائیه طلب خود را از دارایی‌های بیمه توسعه بازیافت خواهد کرد. امین درباره راه‌حل دوم هم گفت: اگر قوه‌قضائیه به این نتیجه برسد که شرکت بیمه توسعه ورشکست شده است در این صورت تمامی خسارت‌های جانی بیمه شخص ثالث آن که عمده خسارت‌های معوق شرکت را تشکیل می‌دهد به صندوق تامین خسارت‌های بدنی منتقل خواهد شد و این صندوق متکفل امور خواهد شد.
 
  دیگر هیچ شرکت بیمه‌ای به سرنوشت توسعه دچار نمی‌شود
امین در مقابل انتقاد رسانه‌ها از عملکرد نظارتی بیمه مرکزی در دوره‌های قبلی به صراحت گفت: «طبق قانون و مقررات رفتار می‌کنم و پاسخگوی عملکرد مدیران قبلی بیمه مرکزی نیستم، اما می‌توانم این قول را به مردم بدهم که با نظارت کنونی بیمه مرکزی دیگر هیچ شرکت بیمه‌ای به سرنوشت بیمه توسعه دچارنمی شود.» رئیس‌کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسش «دنیای اقتصاد» مبنی‌بر اینکه «آیا نقش همزمانی حاکمیت و تصدی بیمه مرکزی موجب بروز مشکلات نیست؟ شاید برای بیمه مرکزی صدور بی‌محابای شخص ثالث با تخفیف و تقسیط در بیمه توسعه، توجیه اقتصادی نداشته و برای همین از عدم پرداخت سهم اتکایی اجباری این شرکت چشم‌پوشی کرده است، گفت: اعتقاد دارم بیمه مرکزی فقط باید نهاد حاکمیت باشد و درسرنوشت مالی بنگاه‌ها سهیم نباشد؛ برهمین اساس مجوز کاهش واگذاری‌های اتکایی- اجباری شرکت‌های بیمه به بیمه مرکزی در دولت تصویب شد و در سال 94 شاهد کاهش آن هستیم، اما واگذاری اتکایی – اجباری یک ابزار نظارتی است و تا زمانی که نظارت مالی بر عملکرد شرکت‌های بیمه به‌طور کامل اجرا نشود نمی‌توان این ابزاررا به‌طور کامل ازعملیات بیمه گری حذف کرد.  
امین ادامه داد: توجه داشته باشید که بیمه مرکزی طی دوره‌ای در نظارت کوتاهی کرده، اما هیچ‌گاه عملکرد سودجویانه نداشته است، بیمه مرکزی دردوره تحریم‌ها یک ظرفیت خوب برای پذیرش اتکایی است و چنانچه تحریم‌ها علیه کشور رفع شود شرایط حذف اتکایی – اجباری می‌تواند سرعت بیشتری بگیرد. رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان این نکته که با دادن شعار و نوشتن چند کتاب نمی‌شود فرهنگ بیمه را ارتقا داد، گفت: اگر شرکت‌های بیمه به مردم پاسخگو نباشند مردم نسبت به صنعت بیمه بدبین‌تر خواهند شد.
محمدابراهیم امین در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای بیمه مرکزی برای افزایش سطح فرهنگ بیمه در کشور اظهار کرد: اگر شرکت‌های بیمه بر اساس اصول و موازین بیمه‌گری پاسخگوی مردم باشند، دروغ نگویند و مشاوره غلط ندهند و نمایندگان بیمه هم اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند، فرهنگ بیمه در کشور توسعه خواهد یافت. وی ادامه داد: تمام تلاش ما در بیمه مرکزی این است که شرکت‌های بیمه را منضبط و پاسخگو کنیم، اضافه کرد: اگر انضباط در شرکت‌ها برقرار شود مردم هم به این شرکت‌ها اعتماد خواهند کرد و اعتماد مردم هم؛ یعنی فرهنگ‌سازی بیمه.

۹۳/۱۱/۰۷
۰۸:۴۲

رییس کل بیمه مرکزی: با دادن شعار و نوشتن کتاب نمی شود فرهنگ بیمه را بالا برد

نقدینه- رییس کل بیمه مرکزی با بیان این نکته که با دادن شعار و نوشتن چند کتاب نمی شود فرهنگ بیمه را ارتقا داد، گفت: اگر شرکت های بیمه به مردم پاسخگو نباشند مردم نسبت به صنعت بیمه بدبین تر خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محمدابراهیم امین در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای بیمه مرکزی برای افزایش سطح فرهنگ بیمه در کشور اظهار داشت: اگر شرکت های بیمه بر اساس اصول و موازین بیمه گری پاسخگوی مردم باشند، دروغ نگویند و مشاوره غلط ندهند و نمایندگان بیمه هم اخلاق حرفه ای را رعایت کنند فرهنگ بیمه در کشور توسعه خواهد یافت.
وی با بیان این نکته که تمام تلاش ما در بیمه مرکزی این است که شرکت های بیمه را منضبط و پاسخگو کنیم، اضافه کرد: اگر انضباط در شرکت ها برقرار شود مردم هم به این شرکت ها اعتماد خواهند کرد و اعتماد مردم هم یعنی فرهنگ سازی بیمه.

۹۳/۱۱/۰۷
۱۳:۴۹

رییس کل بیمه مرکزی در واکنش به طرح تخفیفی بیمه ایران: ارائه تخفیف در بیمه زیان ده شخص ثالث، منطقی و معقول نیست

نقدینه- رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که شرکت بیمه ایران در 5 سال گذشته در بخش بیمه شخص ثالث زیان ده بوده و هر سال زیان آن افزایش یافته به گونه ای که زیان آن در سال گذشته در بیمه شخص ثالث 660 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محمدابراهیم امین در سلسله نشست های وزارت اقتصاد به مناسبت دهه فجر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اعطای تخفیف 15 درصدی از سوی بیمه ایران در بیمه شخص ثالث گفت: مدیرعامل این شرکت 6 ماه پیش اعلام کرد که ضریب خسارت شرکت در بیمه شخص ثالث بالای 130 درصد است که نشاندهنده زیانی سنگین در این بخش است بنابراین تصمیم منطقی و معقول، تصمیم به کاهش این زیان است نه افزایش زیان با ارائه تخفیف روی آن.
وی با بیان این نکته که بیمه ایران به عنوان یک شرکت دولتی، تحت نظارت بیمه مرکزی نیست و وزارت اقتصاد بر آن نظارت و مدیریت می کند، افزود: البته ملاحظات شرکت داری ایجاب می کند که بیمه شخص ثالث ارزان تر فروخته نشود تا زیان شرکت افزایش نیابد  که بنده در نامه ای به وزیر اقتصاد عواقب این تصمیمات را منعکس کردم .
رییس کل بیمه مرکزی این گونه تصمیمات را غیرمنطقی دانست و ادامه داد: اگر شرکت های بیمه خصوصی هم برای رقابت با بیمه ایران به این کارها اقدام می کنند سهامداران باید مدیران این شرکت ها را بازخواست کنند که چرا با تصمیمات این چنینی به شرکت زیان وارد می کنند وگرنه بیمه مرکزی صرفا در چارچوب قوانین و مقررات و الزامات کار بیمه گری می تواند در امور شرکت ها دخالت کند و نه بیشتر.
امین در عین حال از درخواست بیمه مرکزی از بیمه ایران برای توضیح در این باره خبر داد و گفت: باید توضیح بدهند که چرا وقتی سال گذشته هم زیان سنگینی در بخش شخص ثالث داشته اند باز نسبت به ارائه تخفیف در این زمینه اقدام کرده اند.

۹۳/۱۱/۰۷
۱۳:۴۹

شمارش معکوس برای اعلام ورشکستگی بیمه توسعه

بانک و بیمه - ایران نیوز24: رییس کل بیمه مرکزی درباره تعلیق تمامی بیمه نامه های شرکت بیمه توسعه گفت:به دلیل عدم همکاری مسئولان شرکت، برای پرداخت خسارات مردم، قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد عمل شدند و احتمال لغو پروانه یا اعلام ورشکستگی وجود دارد.

به گزارش ایران نیوز24، محمد ابراهیم امین در پاسخ به سوالی، با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای شرکت بیمه توسعه اظهار داشت: این شرکت به دلیل سوء مدیریت در جذب تعداد زیادی نماینده، تقسیط دریافت حق بیمه و عدم کنترل و به کارگیری مدیران فاقد صلاحیت، با مشکلاتی مواجه شد.وی افزود: به همین سبب بیمه مرکزی در سال گذشته ناچار شد صدور بیمه شخص ثالث و عمر را از سوی این شرکت تعلیق کند و متعاقب آن در آخرین جلسه شورای عالی بیمه، صدور کل بیمه نامه های آن را تعلیق کرد که البته این به معنای متوقف شدن روند پرداخت خسارت به بیمه گذاران نیست.
رییس کل بیمه مرکزی گفت: این شرکت طی پنج سال معادل 1600 میلیارد تومان از بیمه گزاران دریافت کرده و با احتساب 800 میلیارد تومان پرداخت خسارت تاکنون، معادل همین رقم را برای جبران خسارت بیمه گذاران در اختیار دارد.وی تصریح کرد: با این حساب، اگر بیمه توسعه خسارات باقی مانده مردم را پرداخت کند، مشکل حل می شود ولی به دلیل عدم همکاری مسئولان شرکت، قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد عمل شدند و با تعیین تکلیف دارایی ها و اموال آن شرکت، خسارات باقی مانده مردم از این محل پرداخت خواهد شد.رییس کل بیمه مرکزی افزود: اگر هم اموال باقی مانده شرکت، تکافوی پرداخت خسارات بیمه گذاران را نکند، یا شرکت بیمه توسعه لغو پروانه شده و تمام تعهدات، دارایی ها، حقوق و پرتفوی بیمه ای آن به بیمه ایران واگذار می شود و از این پس بیمه مذکور متکفل تعهدات آن خواهد بود یا با تشخیص قوه قضاییه، شرکت، ورشکسته اعلام و کلیه خسارت های جانی و شخصی آن به صندوق "تامین خسارت های بدنی" جهت پرداخت منتقل می شود.
امین یادآور شد: صندوق تامین خسارت های بدنی منابع خود را از پنج درصد حق بیمه های پرداختی مردم تامین می کند و از همین محل، دارایی آن تکافوی پرداخت خسارت ها را می کند.وی افزود: بعد از این توانگری مالی ، فنی، مدیریتی و مجموعه ریسکهای شرکتهای بیمه را کنترل می کنیم تا هیچ شرکت بیمه دیگری به سرنوشت بیمه توسعه دچار نشود.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت : همه مدیران و کارکنان هر نمایندگی بیمه باید تأیید صلاحیت شوند و همچنین بر نحوه اداره شرکت و جذب نماینده نیز نظارت می شود.امین اضافه کرد : در یک دوره ای بیمه مرکزی جذب نمایندگیهای بیمه را آزاد کرده بود که مجموعه نمایندگیها از 10 هزار به 40 هزار نمایندگی رسید و شرکت های آسیب پذیر به همین دلیل زانو زدند.وی افزود: اجازه نمی دهیم بعد از این شرکتهای بیمه ای به طور بی رویه نمایندگی جذب کنند ومعیار جذب نمایندگی ، توانگری است.رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اگر شرکتها بر اساس اصول و موازین بیمه گری فعالیت کنند و به مردم مشاوره دروغ و غلط ندهند و همچنین اخلاق حرفه ای را رعایت کنند ، به توسعه فرهنگ بیمه کمک می شود.امین اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که شرکت های بیمه را در مقابل مردم پاسخگو کنیم.
وی در پاسخ به سؤالی درباره علت تخفیفی که شرکت بیمه ایران در بیمه نامه شخص ثالث با وجود افزایش هزینه ها می دهد ، افزود: مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرده است ضریب خسارات این شرکت در بیمه شخص ثالث 130 درصد است یعنی می گوید زیان زیادی را متحمل شده است و مشخص نیست چگونه با این میزان زیان در بیمه نامه شخص ثالث تخفیف می دهد؟
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: مدیریت بیمه ایران تحت نظارت بیمه مرکزی نیست و در باره تصمیم های غیرمنطقی در بیمه ایران و همین موضوع تخفیف بیمه نامه شخص ثالث ، نامه ای به وزیر اقتصاد نوشتم.وی افزود: از بیمه ایران در خصوص تخفیف 15 درصدی توضیح خواستیم.رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه ایران 44 درصد بازار بیمه کشور را در اختیار دارد و هر چند بر مدیریت این بیمه نظارتی نداریم اما بر عملکرد مالی و فنی آن نظارت می کنیم.امین افزود: البته بیمه ایران به خاطر آنکه دولتی است هیچ وقت ورشکست نمی شود و دولت پاسخگوی فعالیتهای آن است.رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ما برای نظارت بر شرکتهای بیمه الگو و مدل خاصی داریم و بعضی تصمیم های شرکت های بیمه ای غیرمنطقی است و برای نمونه شرکتهای خصوصی ، خودروهای پرریسک را بیمه می کنند که بیمه مرکزی در این خصوص پاسخگو نیست.وی در باره قرارداد شرکت های بیمه خصوصی با بیمارستانها برای بیمه تکمیلی هم گفت : همه شرکتهای بیمه ای می توانند با بیمارستانها قرارداد خرید خدمات درمانی داشته باشند و این قراردادها بر اساس اعلام نیاز مردم است.
رئیس کل بیمه مرکزی درباره فعالیت شرکت بیمه آتیه سازان نیز گفت: این شرکت بر خلاف قانون در حال فعالیت است و خودش را زیر نظر بیمه مرکزی نمی داند.امین اضافه کرد : این شرکت خودش را کارگزار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می داند و شما این موضوع را از آنها بپرسید.وی درباره بیمه نفتکش های ایرانی نیز افزود: خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و با ضمانتنامه ای که وزیر اقتصاد امضا می کند و در اختیار شرکتهای حمل و نقل قرار می گیرد ، کشتیهای ایرانی در بنادر کشورهای خریدار نفت ایران پهلو می گیرد.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ژاپن ، کره ، هند و چین علاوه بر بیمه نامه P-I تضمین دولت ایران را نیز می خواهند که وزیر اقتصاد این تضمین را می دهد.امین درباره بازاریابی خلاف واقع برخی شرکتهای بیمه خصوصی درباره بیمه عمر هم گفت : این بیمه نامه پیچیدگیهای فنی و مالی دارد و خریدار بیمه نامه عمر نباید به یک بازاریاب اعتماد کند.
وی افزود: تاکنون برای نظارت بر شرکت های بیمه ای و تعداد آنها مقررات خاص وجود نداشت و دیگر شرکتهای بیمه ای اجازه ایجاد نمایندگی نمی دهیم.رئیس کل بیمه مرکزی گفت: شصت هزار کد نمایندگی داشتیم که به 38 هزار نمایندگی کاهش دادیم و شرط دادن مجوز ایجاد نمایندگی، توانگری مالی و فنی است و شرکتهایی که نمره لازم را کسب کنند ، امکان جذب نمایندگی دارند.امین در ادامه گفت: موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی رسیده است و در اصلاحیه قانون مربوط به آن لحاظ می شود و با تصویب مجلس ، صنعت بیمه از مالیات ارزش بر افزوده معاف می شود.

۹۳/۱۱/۰۷
۱۹:۵۱

هیئت مدیره بیمه توسعه بازداشت شدند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دادستان کل کشور بازداشت برخی اعضای هیات مدیره شرکت بیمه توسعه را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، دادستان کل کشور بازداشت برخی اعضای هیات مدیره شرکت بیمه توسعه را تایید کرد.  
حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در پاسخ به آنا، مبنی بر اینکه آیا تایید می‌کنید برخی اعضای هیات مدیره شرکت بیمه توسعه دستگیر شده‌اند، گفت: این موضوع را تایید می‌کنم اما از بیان جزئیات بیشتر فعلا معذورم.
 
هفته گذشته شورای عالی بیمه صدور بیمه‌های اموال، اشخاص، شخص ثالث و سایر رشته‌های مسئولیت و زیان‌های پولی توسط شرکت بیمه توسعه را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.
 
شورای عالی بیمه این تصمیم را با توجه به گزارش بیمه مرکزی در خصوص آخرین وضعیت بیمه توسعه و با عنایت به مطرح بودن پرونده این شرکت در مراجع قضایی اتخاذ کرده‌‌ است

۹۳/۱۱/۰۷
۲۰:۰۵
۹۳/۱۱/۰۸
۰۶:۲۵
۹۳/۱۱/۰۸
۰۸:۲۶