نرخ ارز، طلا و سکه

قیمت طلا و سکه
(تومان)
  • یک گرم طلای 18 عیار 103650
  • تمام سکه (طرح جدید) 1020000
  • تمام سکه (طرح قدیم) 1015000
  • نیم سکه 512000
  • ربع سکه 266000
قیمت ارز
(تومان)
  • دلار 3454
  • یورو 3980
  • پوند 5295
  • صد ین 2950
  • درهم امارات 948
  • لیر ترکیه 1460
ارز مبادله ای
(ریال)
  • 2 Arrow up
    دلار 27499
  • 391 Arrow up
    یورو 31543
  • 387 Arrow up
    پوند 41701
  • 103 Arrow up
    فرانک 29714
  • 138 Arrow up
    صد ین 23342
  • 1 Arrow up
    درهم امارات 7487
منابع دیگر:
  • واحد مرکزی خبر
  • اعتبار
  • خبر اقتصادی
  • بینا
  • ایستانیوز
  • ایرنا
  • برنا
  • بانکداری ایرانی
  • صبحانه آنلاین
  • ایران اکونومیست
  • بانک و صنعت
  • باشگاه خبرنگاران
  • عصر بانک
  • صنعت بیمه
  • همبستگی
  • رویش ملت
  • جام‌جم
  • ابرار اقتصادی
  • اقتصاد پویا
  • قم فردا
  • بنکر
  • بانکداری نیوز
۹۳/۱۱/۱۵
۰۷:۵۷
منابع دیگر:
  • تسنیم
  • بنکر
  • گفتار
  • خانه ملت
  • ریال نیوز
۹۳/۱۱/۱۵
۰۷:۲۵
منابع دیگر:
  • تسنیم
  • عصر بانک
  • بینا
  • اقتصاد ایرانی
  • خبر اقتصادی
  • ایستانیوز
  • گسترش صمت
  • نقدینه
۹۳/۱۱/۱۵
۰۷:۵۷

در کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفت: ادامه رسیدگی به اصلاح قانون بیمه شخص ثالث با حضور رئیس بیمه مرکزی

ارسلان فتحی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس،گفت: در جلسه امروز با حضور رئیس کل بیمه مرکزی ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث انجام شد و تا ماده 16 این لایحه پیش رفتیم.
نماینده مردم کلیبر و خدآفرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسات آتی مواد باقیمانده از طرح اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث اصلاحی مصوب 16/4/1387 بررسی خواهد شد،افزود: بر اساس مواد اصلاح شده موضوع پرداخت دیه و در نظر گرفتن جرائمی برای رانندگان متخلف و حادثه ساز پیگیری شد./

منابع دیگر:
  • بانکداری نیوز
۹۳/۱۱/۱۴
۱۸:۲۷

- هشدار بیمه مرکزی به شرکت های بیمه

هشدار بیمه مرکزی به شرکت های بیمه
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره تخفیف بی رویه شرکت های بیمه در رشته شخص ثالث هشدار داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، اخیرا برخی از شرکت های بیمه ، تخفیف های غیرفنی و غیرمتعارف در رشته بیمه شخص ثالث ارائه کرده اند.
 
با توجه به اینکه عملکرد رشته بیمه شخص ثالث در صنعت بیمه در پنج سال گذشته زیان ده بوده است، بیمه مرکزی اعلام تصریح کرد : پس از دریافت گزارش های فنی و ارزیابی ریسک هر کدام از شرکت های بیمه، با موسساتی که بدون رعایت ملاحظات بیمه گری ، بیمه نامه شخص ثالث را با تخفیف های غیر متعارف می دهند، برخورد می کند.

۹۳/۱۱/۱۴
۱۳:۴۴
منابع دیگر:
  • گسترش صمت
  • صبحانه آنلاین
  • ایسنا
  • بانکداری ایرانی
  • خبر اقتصادی
  • اعتبار
  • بانکداری الکترونیک
  • ایستانیوز
  • اکو فارس
۹۳/۱۱/۱۵
۰۷:۵۱
۹۳/۱۱/۱۵
۰۷:۲۵

عضو هیات مدیره جمعیت مامایی: به رسمیت نشناختن قرارداد بیمه با ماما، به رسمیت نشناختن نیاز زنان محروم جامعه است

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره جمعیت مامایی ایران با بیان اینکه مشکل اصلی ماماها عقد قراردادهای سازمان بیمه گر است گفت: به رسمیت نشناختن این قرارداد در حقیقت به رسمیت نشناختن نیاز زنان محروم جامعه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «فرحناز سعادت» دوشنبه شب در نشست جمعیت مامایی ایران با شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: 17 سال است که در یکی از مناقط محروم استان تهران بدون هیچ ردیف استخدامی فعالیت می کنم و مشکل اصلی قشر ماما که در هیچ دولتی حل نشده عقد قراردادهای سازمان بیمه گر با این قشر است که به هر دلیلی از این کار طفره می روند.
وی افزود: نیاز مردم همچنان پابرجاست اما در عین حال بیمه گر ما را به رسمیت نمی شناسد.
این ماما یکی از عمده ترین مشکلات قشر مامایی کشور در بخش خصوصی را ارایه خدمات ارزان عنوان کرد و گفت: یک زن باردار که به ماما مراجعه می کند در طول دوران بارداری به طور طبیعی سه بار به سونوگرافی ارجاع می شود اما یک سونوگرافی ساده برای مادری که زایمانش طبیعی است و کار ماما است متاسفانه به رسمیت شناخته نمی شود.
سعادت ادامه داد: اگر سازمان های بیمه گر با ما قرارداد ببندند ویزیت های مامایی از ده هزار تومان تا 6 هزار تومان کاهش می یابد و از آن طرف زنان باردار برای سونوی طبیعی مجبور نیستند که به متخصص زنان و زایمان که اصلا در مناطق حاشیه نشین وجود ندارند مراجعه کنند.
این عضو هیات مدیره جمعیت مامایی ایران تاکید کرد: سیاست افزایش جمعیت بدون حمایت قشر ماما امکان پذیر نخواهد بود.
به گفته وی ماماها علاوه بر صمیمیت خاصی که بین آنها و خانم های باردار و بارور وجود دارد در همه موارد زناشویی به آنها مشاوره نیز می دهند.
سعادت خاطرنشان کرد: تا زمانی که مسایل بیمه ماماها رفع نشود ترویج زایمان طبیعی یک شوخی بیش نیست.
اجتمام(3)**9317**ل.الف.ی ** 1418

۹۳/۱۱/۱۴
۱۰:۲۱

هشدار وزیر بهداشت: رشد70درصدی سرطان در ایرانی‌ها تا 15 سال آینده/بیمه‌ها تجمیع شوند

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیشترین دریافت کنندگان خدمات از زمان شروع طرح تحول سلامت افراد تحت پوشش کمیته امداد بودند، ضمن تاکید بر لزوم تجمیع بیمه‌های درمانی و تقویت آن، گفت: باید شاهد این باشیم که دفترچه بیمه افراد به عنوان نوعی اوراق بهادار در کشور تلقی شود.
به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید حسن هاشمی در همایش پویش ملی مبارزه با سرطان که در تالار وحدت برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه فجر و با تشکر از جامعه هنری، هنرمندان و ورزشکاران کشور گفت: به نظر می‌رسد که مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان داریم، اما خوشبختانه رئیس جمهور یکی از اولویت‌های کشور را توجه به حوزه بهداشت قرار داده است و امکاناتی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت که رضایتمندی مردم بویژه در مناطق محروم را افزایش داد.
هاشمی با بیان اینکه دولت یازدهم وارث مشکلاتی زیادی است، اظهار کرد: بخشی از این مشکلات بحث‌ها و عوامل موثر در سلامت مردم مثل آلودگی هواست. این دولت حتما به حقوق مردم توجه دارد و در حیطه‌هایی که امکان تلاش و مجاهدت باشد فروگذار نخواهد کرد و امیدواریم بتوانیم وضعیت سلامت مردم را بهبود بخشیم.
رشد 70 درصدی سرطان در کشور طی 15 سال آینده
وزیر بهداشت در مورد میزان مبتلایان به سرطان در کشور گفت: سالانه در کشور 90 هزار نفر مبتلا به سرطان داریم که طی 15 سال آینده این میزان 70 درصد افزایش می‌یابد. البته درست است که چیزی به نام سونامی سرطان نداریم. اما عوامل بروز سرطان در ایران وجود دارد و حتی برخی از عوامل در ایران بیش از سایر مناطق هستند. بنابراین از این بابت باید همت سیاستمداران اعم از مجلس، دولت، قوه قضائیه و ... در زمینه کاهش عوامل سرطان‌زا باشد. مثلا موضوع بنزین که در تهران وجود داشت می‌تواند باعث مشکلاتی در کلان شهرها شود. بنابراین باید در این زمینه‌ها کار کرد.
وی ضمن تاکید بر خودمراقبتی در پیشگیری از سرطان و با اشاره به ناکارآمدی نظام بیمه در کشور اظهار کرد: نباید منکر نقش دولت در سلامت مردم باشیم، اما در حیطه‌هایی ممکن است دولت حضور قوی نداشته باشد. بنابراین مردم باید در این حیطه‌ها حضور داشته و مراقب سلامتی خود باشند تا کمتر بیمار شوند. خصوصا زمانی که نظام بیمه ما نظام کارآمدی نیست.
تعلیق 20 ساله بیمه همگانی ایرانیان
بیمه‌ها تجمیع و تقویت شوند
هاشمی در همین زمینه افزود: 20 سال قانون که همه مردم ایران بیمه شوند معلق ماند که امیدواریم با تجمیع و تقویت بیمه‌ها شاهد این باشیم که دفترچه بیمه به عنوان یکی از اوراق بهادار در کشور تلقی شود تا مردم ما در هنگام بیماری بنا به گفته مقام معظم رهبری جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند و اگر بیمه‌های ما کارآمد باشند این موضوع محقق می‌شود.
وی همچنین اظهار کرد: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت دارد و نه تنها در بحث دسترسی به خدمات بلکه در موضوع حمایت 90 درصدی در قالب طرح تحول سلامت از مردم نیز با گذشته قابل قیاس نیست، اما مردم همان 10 درصد را هم ندارند و ما افرادی را داریم که به دلیل مشکلات اقتصادی برای درمان بیماری خود مراجعه نکرده‌اند.
وی با تاکید بر این موضوع ادامه داد: بیشترین دریافت کننده خدمات از ابتدای طرح تحول افراد تحت پوشش کمیته امداد هستند البته در قیاس با کاستی‌هایی که وجود دارد، باید گفت هنوز راه زیادی برای بهبود شرایط در حوزه سلامت در پیش داریم.
تخصیص هزار میلیارد تومانی برای حمایت از مبتلایان به سرطان
لزوم حضور بخش خصوصی در ارایه خدمات سرطان
هاشمی با بیان اینکه رقمی حدود هزار میلیارد تومان برای حمایت از بیماران سرطانی اختصاص داده شده گفت: طرحی داریم که بر اساس آن بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این زمینه‌ها تشویق کنیم. فاصله ما با استانداردهای بین المللی در زمینه خدمات مبتلایان به سرطان قابل توجه است و حضور دولت در این حیطه‌ها به تنهایی کافی نیست. بنابراین بخش خصوصی هم باید کمک کند. اگر این هزار میلیارد را به بخش بیمه برای خرید خدمت ببریم می‌توان از بخش‌های خصوصی خرید خدمت کرد. البته درست است که بحث پیشگیری نیز مهم است، اما نباید از درمان و سلامت مردم غافل شد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر و در راس آن حوادثی مثل خشونت و تصادفات میزان قابل توجهی از مرگ و میر در کشور را به خود اختصاص می‌دهند، گفت: به همین دلیل بیماری‌هایی مثل سرطان‌ها و قلب و عروق در اولویت وزارت بهداشت است. چرا مردم ما علاقمندند که 10 هزار میلیارد را در سال دود کنند که دچار مرگ و میر شوند؟ با وجود اینکه مهم‌ترین عامل سرطان ریه مصرف سیگار است که در این زمینه نقش مردم بسیار موثر بوده و باید فرهنگسازی کنیم.
هاشمی در پایان ضمن ضروری دانستن موضوع فرهنگسازی در زمینه خودمراقبتی گفت: وزارت بهداشت از نقش آفرینی هنرمندان و ورزشکاران در این زمینه استقبال و حمایت می‌کند.
کیانیان: آموزش پیشگیری از ایدز را از مدارس آغاز کنید
در ادامه این مراسم که با حضور هنرمندانی مثل فاطمه معتمدآریا، مسعود رایگان، مهناز افشار، بهرام رادان و غیره همراه بود رضا کیانیان بازیگر سینما طی سخنانی گفت: خوشبختانه از مسئله سرطان در کشور پرده‌برداری شد. اما از مسئولان می‌خواهیم از معضل ایدز پرده برداری کرده و آموزش نحوه پیشگیری از آن را در مدارس شروع کنند.
در بخش دیگری از مراسم از افرادی مثل دکتر محمدعلی محققی، دکتر محمداسماعیل اکبری، دکتر قوام زاده و دکتر رضا ملک زاده توسط وزیر بهداشت تقدیر شدند و دکتر ملک زاده در سخنانی کوتاه گفت: ثابت شده که می‌توان از 50 درصد سرطان‌ها پیشگیری کرد و 50 درصد آنها نیز قابل درمان هستند که این موضوع نیازمند تلاش عظیمی است. بخش عظیمی از منابع تحقیقاتی سرطان را در دنیا مردم می‌دهند. ما در ایران نیز به انجمن‌ها و موسسات ملی و مردمی برای پیشرفت تحقیقات سرطان نیازمندیم.

منابع دیگر:
  • خبرآنلاین
  • تابناک
  • عصر ایران
  • فرارو
  • ملیت
  • تدبیروامید
  • دانا خبر
  • روزنو
  • عصرامروز
  • پارسینه
  • خرداد
  • پانا
  • دفاع‌مقدس
  • 19 دی
  • نما
  • شفاف
  • قدس آنلاین
  • هدانا
  • صبا ایران
  • تسنیم
  • خیبرآنلاین
  • بی‌باک
  • موج
  • هشت صبح
  • جوان آنلاین
  • سلامت نیوز
  • همشهری آنلاین
  • اطلاعات
  • جهان صنعت
  • شهروند
  • مردم سالاری
۹۳/۱۱/۱۴
۱۰:۱۵

جشنواره زمستانی بیمه دانا

 به گزارش پایگاه خبری اعتبار، جشنواره زمستانی این شرکت از تاریخ 15 بهمن ماه جاری تا 15 فروردین ماه سال 1394 ادامه خواهد داشت که در آن پوشش های مختلف بیمه ای با شرایط ویژه و در مجموع با 130 درصد تخفیف به متقاضیان ارایه می شود .
بر این اساس به کسانی که در این جشنواره شرکت کنند ، در رشته بیمه شخص ثالث 15 درصد ، بیمه بدنه خودرو 30 درصد ، آتش سوزی منازل مسکونی شامل خطرات اصلی و تبعی 60 درصد ، بیمه های عمر و پس انداز و حوادث انفرادی هر کدام 10 درصد و بیمه مسافرین خارج از کشور نیز 5 درصد تخفیف ارایه خواهد شد .
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به کلیه شعب و نمایندگی های بیمه دانا در تهران و شهرستان ها مراجعه کنند .

۹۳/۱۱/۱۴
۱۵:۴۵

بیمه رازی حامی همایش‌ برندهای برتر مراکز خرید و مجتمع های تجاری

به گزارش پایگاه خبری اعتبار،شركت بیمه‌رازي، به عنوان تنها شركت بيمه‌ حاضر در اين نشست مورد تقدير قرار گرفت.در این مراسم پرشکوه،  شاهرخ کشاورز، دبیر این همایش ضمن ابراز خرسندی از حضور حداکثری کارفرمایان و صاحبان برند اظهار داشت: این رویداد مهم با حضور حداکثری  کارفرمایان برگزار شد  قصد داریم در آینده  به عنوان مراسم اسکار مراکز تجاری و برندها در کشور از آن یاد شود، و دلیل محکمی بر این مهم است که همه دلسوزان صنعت ساخت و بهره برداری از مراکز تجاری قصد دارند در این حوزه تخصصی‌تر و دانش بنیان قدم بردارند

۹۳/۱۱/۱۴
۱۵:۵۵

پرداخت نیمی از خسارت‌‌های بیمه ایران به شخص ثالث

بینا: مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به اینکه نیمی از خسارت‌های پرداختی بیمه ایران به حوادث رانندگی و شخص ثالث اختصاص دارد، از بیمه پروژه‌های بزرگ از جمله ۴ فاز پارس جنوبی توسط این شرکت خبر داد.
 محمود امراللهی طی سخنانی در نشستی خبری که به مناسبت فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با اعلام این خبر، عمده خسارات پرداختی بیمه ایران طی مدت مذکور را شامل بیمه شخص ثالث و حوادث رانندگی عنوان کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت خسارت به آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی مدرسه "شین آباد" نیز با اشاره به اینکه حسب قوانین مربوط به بیمه دانش آموزی، بیمه ایران تنها تا سقف یک میلیون تومان موظف به تامین خسارت بابت هر دانش اموز آسیب دیده بود، افزود: با این وجود به واسطه احساس تعهد اجتماعی، در مورد حادثه شین آباد، در مجموع، نسبت به پرداخت حدود 2 میلیارد تومان خسارت و اهدای یک حساب پس انداز بیمه ای با ارزش 60 میلیون تومان برای آسیب دیدگان اقدام کردیم.
مدیر عامل بیمه ایران در همین راستا از ارتقای شعبه ویژه رسیدگی به امور بیمه ای جانبازان و ایثارگران به یک مجتمع اختصاصی خبر داد و افزود: که این مجتمع از سال آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
امراللهی همچین با اعلام خبر افزایش سرمایه شرکت بیمه ایران از 390 میلیارد تومان به سه هزار و 400 میلیارد تومان، این امر را در راستای توسعه فعالیت های بیمه ای این شرکت بسیار مطلوب ارزیابی کرد.
مدیرعامل بیمه ایران با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله، استراتژی تدوین شده برای شرکت را در قالب 4 شاخص شفافیت، کیفیت، توسعه فرهنگ بیمه و بیمه زندگی برشمرد.
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی ها و استراتژی تدوین شده در افق 1404، شرکت سهامی بیمه ایران برترین شرکت غرب آسیا خواهد بود. بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی در کنار 28 شرکت بیمه غیر دولتی دیگر فعالیت می‌کند و دارای بیشترین سهم بازار بیمه ای کشور است.
وی تصریح کرد: شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان بیمه گر اتکایی معتبر در سطح بین المللی دارای بیشترین نمایندگی فروش است.
امراللهی پوشش بیمه درمان بیمه ایران را در کشور 5میلیون نفر و تعداد بیمه نامه های شخص ثالث صادر شده در سال جاری را 10 میلیون بیمه نامه اعلام کرد.
مدیرعامل بیمه ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد بزرگترین قرارداد بیمه ای کشور توسط این شرکت گفت: صنایع و شرکت‌های بزرگی مانند خودروسازی، نفت و فولاد از جمله مشتریان مهم این شرکت هستند.
امراللهی با بیان اینکه در تدوین استراتژی شرکت سهامی بیمه ایران به سند راهبردی و نمادهای بالادستی این شرکت از جمله وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی توجه شده است، تاکید کرد: ذینفعان بیرونی، داخلی، زیان دیدگان، کارگزاران و نمایندگان نیز در این استراتژی مورد توجه ویژه قرار گرفتند.

۹۳/۱۱/۱۴
۱۱:۱۳

اعتراف برای جلب اعتماد

بینا: بیمه گران می دانند که نباید برای دستیابی به اهداف کوچک خود به وسایلی چون دامپینگ و رفتارهای غیر اخلاقی بنگاهداری مانند سرقت مشتریان متوسل شوند ورقابت را درکنار رقابت داشته باشندو هم بیمه گذاران می د انندکه در بازار سالم بوجود آمده می توانند بهترین بیمه گررا با استفاده از اطلاعات شفاف انتخاب کنند.
پیشبرد اهداف سازمانی در فضای اجتماعی، مستلزم ایجاد بسترها و زمینه سازی برای پذیرش افکار عمومی است. یکی از وجوه اساسی واصلی شکل گیری فعالیت های سازمانی در جامعه، پذیرش افکار،آراء و نظرات عموم مردم است تا عنصر تعامل و همکاری بر پایه میزان پذیرندگی جامعه عینیت یابد. به همین منظور است که به رسم معمول، سازمان ها با تکیه بر عنصر بسترسازی و فرهنگ سازی، اهداف ، سیاست ها ونحوه عمل خویش را در یک یا چند موضوع مورد نظر به آحاد جامعه اطلاع رسانی می کنند و با فنون مختلف ، سعی در ایجاد و پذیرش در آنان می کنند.
   پذیرش افکار عمومی وتوجه به باورها و نگرش های آنان نیز لوازم وامکاناتی را می طلبدکه توجه جدی به آنها می توانداین رابط دو طرفه را پویا تر کند،چه برقراری  و تداوم هر ارتباطی بدون توجه به عناصر اصلی بوجود آورنده آن می تواندموجدو موجب شرایطی شودکه بعضا نتوان آثار و تبعات آن را تا سالها پاک کرد.
     ایجادهر ارتباطی ناگزیر ازگذر از چند مرحله است به بیان دیگر بر هرارتباطی عناصری حاکم است که وجوب هر یک دال بروجود دیگری است." فرستنده"،"کانال ارتباطی"، "پیام" و" گیرنده" را عناصر اصلی یک ارتباط سالم و دو طرفه قلمدادمی کنند،هرچندکه نمی توان از تاثیری که دو عنصر غیر مستقیم دیگر یعنی " بازخورد "و" پارازیت"  نیز درتقویت و تضعیف  این ارتباط می گذارد، غافل شد.
    فارغ از چگونگی و چرایی ترسیم این مقدمات ،سوالی که می توان طرح کرد اینکه اگر در جریان هر ارتباطی یکی از این عناصر دستخوش تغییرات و یا تحولات مثبت ویا منفی شود ،چه اتفاقی می افتد؟ فرضا اگردر ابتدای این فراینداز طرف فرستنده – که احتمالا می تواند یک شخصیت حقیقی و یا حقوقی دارای ارزش خبری هم باشد- از ابتدا مطلبی بصورت ناآگاهانه و یا حتی اگاهانه،نادرست و یا معکوس، جلوه داده شودچه اتفاقی می افتد؟
    پاسخ منطقی به این سوال را می توان در دو احتمال بررسی کرد :یافرستنده اشتباه خودرا نمی پذیردو به ناچار ارتباط های بعدی و عناصر بعدی ایجاد ارتباط نیز متاثر از این موضوع ،مجبور به توجیه و یاتئوریزه کردن این اشتباه نامربوط می شود ویا اینکه  فرستنده پیام اشتباه خودر ا می پذیرد و در نهایت با یک اعتراف به غائله خاتمه می دهد.
    اما اگر همانگونه که گفته شد،" فرستنده پیام" یک شخصیت مهم بوده و متاسفانه به عمد یا سهو، امکان پذیرش اشتباه نیز نداشته باشد، خودبخود گزارش های بعدی نیز حول و حوش همان اشتباه خواهدچرخید و اصطلاح" خشت اولی" پیش می آید که چون اولینش را معمار کج نهاده به ناچار بایدتبعات تا ثریاکج بودنش را نیز پرداخت کرد و واحسرتا که جسارتی هم برای درست کردن آن به اعتبار همان اشتباه اولیه نیست.
    باور نگارنده  و البته بسیاری از خوانندگان این سطور بر این است که هیچ انسانی از خطا مصون نیست  چراکه هرکسی  بر اثر عوامل خودآگاه و نا خودآگاه، دچار خطا و اشتباه می‌شود؛ مهم این است که پس از پی بردن به خطا نه تنهابر تکرارآن اصرار نورزد، ومهمترازآن در صدد توجیه و دفاع از آن نباشد، بلکه به اشتباه خود اعتراف و اقرار، و درصورت لزوم از طرف مقابل عذرخواهی کند.
    موضوعی که نمونه های آن هم در تاریخ و هم در تعالیم دینی ما کم نیست.اعتراف اهل تسنن به امامت حضرت علی (ع) بعداز حضرت محمد(ص) در تفسیر آیه 35سوره مائده(وکسانی هستندکه ایمان آورده اند،همانها که نماز برپامی دارندودر حالت رکوع،زکات می دهند)،اعتراف معاویه به اعلم بودن حضرت علی(ع)،اعتراف ابن ابی دارم به لگد زدن عمر به حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع)، اعترافات کاچازنونی اولین نخست وزیر ارمنستان  مبنی بر نسل کشی ارمنی ، اعتراف آمریکا و انگلیس مبنی برکمک به رضاشاه و مشارکت در کودتا علیه مصدق ،اعتراف فرانسیس فوکویاما ی ژاپنی به نادرستی نظریه پایان تاریخ،اعتراف محمدرضا شاه  به فاسد بودن حکومت  و جمله معروف او خطاب به مردم که :"من نیز صدای انقلاب شما ملت ایران را شنیدم" ،اعتراف فلور پرلین وزیر فرهنگ فرانسه  مبنی بر عدم مطالعه کتاب ونمونه های بسیاری ازاعترافات  مدیران و حتی سیاستمدارانی که با اعتراف به عمل نادرست خود یا از مقام خود استعفا داه اند ویا با معذرت خواهی به اشتباهات خود معترف شد ه اند ،مشتی از خروارها اعترافی است که از زبان شخصیت های مهم و غیر مهم جاری شده است،.موضوعی که حتی رهبر انقلاب هم در اعتراف 19مهر1391 در جمع مردم بجنوردبر آن صحه گذاشت و در آن سخنرانی معروف از  اتخاذ سیاست کنترل جمعیت در اواسط دهه هفتادبه عنوان یک اشتباه یادکرد.
    متأسفانه فرهنگ اعتراف به اشتباه و عذرخواهی از مردم درمیان بسیاری از مسوولان ومدیران دولتی و حتی خصوصی ما جایگاهی ندارد.عجیب است که  علیرغم اهتمام جدی حضرت امام خمینی و رهبر انقلاب مبنی بر ضروورت اعتراف به اشتباه ،تمام مسئولان رده بالا تا مدیران میانی به خاطر ترس از مقام وجایگاه خود  ،عادت دارند خودو عملکردهای خوب و بد خودرا را مصون از اشتباه بدانند و حتی از این عملکرد های بعضا بی ارتباط گزارش های رنگین می سازندودر بهترین قالب های نرم افزاری و با بهترین ابزارهای سخت افزاری به خورد مخاطبان خود می دهند و هرگز کوچکترین عیب و نقصی را به آن عملکردهای ناروا وارد نمی دانند! این، درست برخلاف تعالیم اسلام و اخلاق اجتماعی است و موضوعی است که حتی در بلاد کفر جهان امروز نیز جائی ندارد. در کشورهای غربی همواره مسئولان دولتی بر وجود مشکلات، عیوب و نواقص اقدامات خود و ناموفق بودن سفرهایشان نیز در کنار نکات مثبت تأکید می‌کنند. همین فرهنگ، در اظهارات مسئولان کشورهای پیشرفته شرقی از قبیل ژاپن و چین نیز مشهود است و قص علی هذا.
    اما مرادازطرح این همه مقدمه چینی برای چیست؟ چندی پیش یکی از مسوولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی در نشستی خبری که خیلی هم صمیمانه نبود برخلاف رویه موجود در ارائه گزارش در برنامه های این چنینی، بصورت کاملا شفاف و روشن پرده از خیلی از موضوعاتی که شاید در نزد بسیاری از هم کیشان خود خط قرمز بود برداشت،ایشان در فرازی از این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از لزوم پاسخگویی به عملکرد سازمان متبوع خوددر برخورد با یکی از شرکت های دارای مجوز پرسیده بود، ضمن تشریح کامل زوایای چگونگی برخورد با متخلفان این شرکت و ارائه راهکارهای قانونی سازمان تحت نظارت خود برای رهایی از بن بست ایجادشده گفته بود: «من اقرار می کنم بیمه مرکزی در نظارت کوتاهی کرده است اگر نظارت بدرستی انجام می شد کار به اینجا نمی رسید.»البته این تنها بخشی از صحبتهای ایشان بود چه در همین جلسه گزاره هایی چون«در یک دوره ای بیمه مرکزی بدون اینکه اصلا بازار را ارزیابی و رسیدگی کند، مجوز جذب نماینده را آزاد کرد و یک دفعه شمار نمایندگان از ۱۰۰۰۰ به ۴۰۰۰۰ نماینده رسید»،«شرکت بیمه ایران به لحاظ مدیریتی تحت نظارت بیمه مرکزی نیست»،«همه این کمبودهای مدیریتی و سوء مدیریتها و سوء جریانها را بیمه مرکزی نمی تواند جبران کند یا پاسخگو باشد»،«شرکت آتیه سازان حافظ هم برخلاف قانون فعالیت می کند»،«برای دولت نیز تصور ورشکستگی وجود ندارد»،«قرار نیست هرکسی که مال مردم را خورده است از این کار منتفع شود و دیگری تخلف او را بر عهده گیرد»،«در قوانین ایران تضمینی از شرکت های بیمه گرفته نمی شود»،«من نمی توانم به کسی تضمینی بدهم»و... نیز به چشم می خورد که می توان از  آن به عنوان بهترین گفت و گویی هایی یادکرد که ما بین خبرنگاران با یک مسوول ارشد دولتی مطرح شده است.
    البته این یک امر بدیهی و روشن است که این مطالب قاعدتا نباید نافی  قبول مسوولیت و تعهد قبل و بعد ازنشسن در بالاترین مسند یک سازمان نظارتی باشد کمااینکه در همین مصاحبه پرتنش از مقوله های امید بخشی چون « هیچ زیاندیده ای بدون پرداخت خسارت نخواهد ماند»،«قوه قضائیه با توقیف دارایی های این شرکت، خسارت زیاندیدگان را پرداخت می کند»،« بیمه مرکزی مجموعه ریسک هایی را که شرکت بیمه می پذیرد، کنترل می کند»،«من این اطمینان را می دهم که از این به بعد هیچ شرکت بیمه ای به سرنوشت بیمه توسعه دچار نخواهد شد»،«دیگر بیمه مرکزی اجازه نمی دهد افراد فاقد صلاحیت و دانش، تجربه و مهارت کافی به یکی از این مناصب مشغول باشند»،«پس از این هم به شرکت بیمه فقط بر اساس توانگری مالی اش اجازه خواهیم داد نماینده جذب کند تا بتواند این نماینده ها را کنترل کند»،«تمام دغدغه ما این است که شرکتها را منضبط و پاسخگو کنیم»،«توانگری شرکت های بیمه را از سال گذشته در سایت بیمه مرکزی اعلام کردیم و در دسترس مردم قرار داده شده تا با آگاهی بیشتری بیمه نامه بخرند» و«در چارچوب قوانین و مقررات دیگر از این اتفاقات در شرکت های بیمه نمی افتد»نیزنام برده شده است.
   به هرصورت اعتقاد و التزام مدیران  مسوولان کشوری و لشکری به شفافیت و صراحت در بیان نظرات از خصیصه هایی است که ممکن است در کوتاه مدت باعث ایجاد جو روانی کاذب و سردرگمی در عموم مردم شوداما اگر به واقعیت مطلب خوب نگریسته شود مشخص می شود که از این چنین رفتارهایی در دراز مدت، باید انتظار همدلی،اطمینان و اعتماد به نهادهای نظارتی را شاهد باشیم .نهادهایی که دقائق و ظرائف مترتب بر مسوولیتشان را می شناسند، بر مفاهیم و اصطلاحات تخصصی مسلط اند و می دانند برچه چیزی و در چه حوزه ای نظارت می کنند.در چنین نظامی است که هم بیمه گران می دانند که نباید برای دستیابی به اهداف کوچک خود به وسایلی چون دامپینگ و رفتارهای غیر اخلاقی بنگاهداری مانند سرقت مشتریان متوسل شوند ورقابت را درکنار رقابت داشته باشندو هم بیمه گذاران می د انندکه در بازار سالم بوجود آمده می توانند بهترین بیمه گررا با استفاده از اطلاعات شفاف انتخاب کنند.
    از یاد نبریم که اصل حد اعلای حسن نیت در صنعت بیمه ،هم بیمه گر را موظف به بیان تعهدات خود در کمال صداقت می کندو همه بیمه گذار را متعهد به این می کند که کلیه اطلاعات را با صداقت کامل به بیمه گر اعلام کند.

۹۳/۱۱/۱۴
۱۶:۲۳

مدیر عامل بیمه ایران خبر داد: چتر بيمه بر فراز پارس جنوبي

بیمه ایران بیشترین سهم پوشش بیمه ای فازهای توسعه یافته و در حال توسعه را در پارس جنوبی برعهده دارد.

مدیرعامل بیمه ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این شرکت بیمه فازهای 1 تا 10 پارس جنوبی را که در حال فعالیت هستند بطور کامل برعهده دارد و چندین سال است که با تعامل و همکاری مناسب ، با وزارت نفت و شرکتهای تابعه در حال همکاری مستمر است.
محمود امراللهی افزود: بیمه فازهای در حال ساخت 11، 12، 13، 22 و 24 پارس جنوبی نیز در هر دو بخش خشکی و دریا بر عهده بیمه ایران است و شرکتهای فعال در ساخت این طرحهای توسعه ای در صنعت نفت از خدمات بیمه ایران استفاده می کنند.
وی از آمادگی این بیمه برای حضور گسترده تر در طرحهای توسعه‌ای صنعت نفت خبر داد و گفت: میدان نفتی یاران و نیروگاه سیکل ترکیبی سیاه‌پیشه نیز از پوشش‌های بیمه‌ای این شرکت بیمه استفاده می کنند.
به گزارش خبرنگار شانا مدیرعامل بیمه ایران، پیشتر اظهار کرده بود: بیمه ایران با توجه به زیرساختهای موجود، حضوری پررنگ در طرحهای عمرانی کشور به ویژه در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دارد.
امراللهی به خبرنگار شانا درباره آمادگی آن بیمه برای حضور و پوشش بیمه‌ای میدانهای مشترک نفتی، گفته بود: هیچ محدودیتی برای حضور در میدانهای مشترک نفت و گاز و پوشش بیمه‎ای آنها نداریم و با همکاری دیگر شرکتها می‌توانیم تعهدات بیمه‌ای را محقق کنیم.
وی افزوده بود: بیمه ایران اکنون نیز در چندین پروژه بزرگ صنعت نفت حضور دارد و با تشکیل کنسرسیوم و همکاری دیگر شرکتها اقدام به بیمه طرحها و تاسیسات کرده است.
مدیرعامل بیمه ایران ادامه داده بود: در برخی از قراردادهای بیمه ای در صنعت نفت، بیش از ٥٠ درصد سهم ما بوده و مابقی نیز از همکاری دیگر شرکتهای بیمه‌ای در قالب کنسرسیوم استفاده شده است.
 

۹۳/۱۱/۱۴
۱۱:۰۶

مجمع عمومی فوق العاده بیمه "ما" برگزار شد

مجمع عمومی فوق العاده بیمه "ما" به منظور تغییر اساسنامه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه "ما" ، مجمع عمومی فوق العاده  این شرکت به منظور تغییر اساسنامه با حضور بیش از 84 درصد از سهامداران روز یکشنبه 12 بهمن ماه برگزار شد .
بر اساس این گزارش ، این  مجمع با حضور سید محمد علیپور مدیر عامل بیمه "ما" ، محمد ابراهیم پورزرندی رئیس هیات مدیره بیمه "ما"به عنوان  ریاست مجمع ، سید مرتضی باطنی و مسعود غلامزاده به عنوان ناظران مجمع ، محمود حسنی مشاور حقوقی بیمه "ما" به عنوان منشی جلسه ،نماینده سازمان بورس اوراق بهادار  ، نماینده  بیمه مرکزی ج .ا.ا ، سایر اعضای هیات مدیره و دیگر سهامداران برگزار شد.
در این مجمع تغییر عنوان عبارت فرابورس  به بورس اوراق بهادار ایران  در  ماده 7و 54 اساسنامه شرکت بیمه "ما" به تصویب سهامداران رسید .
گفتنی است پیرو پذیرش شرکت بیمه "ما" در بازار دوم بورس اوراق بهادار ایران ، مقرر شد اساسنامه این شرکت اصلاح گردد و مجمع عمومی فوق العاده بیمه "ما" به همین منظور 12 بهمن ماه برگزار شد.
منبع :

۹۳/۱۱/۱۴
۱۵:۲۱
۹۳/۱۱/۱۵
۰۶:۳۴
۹۳/۱۱/۱۵
۰۷:۲۸