نرخ ارز، طلا و سکه

قیمت طلا و سکه
(تومان)
  • یک گرم طلای 18 عیار 100030
  • تمام سکه (طرح جدید) 978500
  • تمام سکه (طرح قدیم) 978000
  • نیم سکه 509000
  • ربع سکه 275000
قیمت ارز
(تومان)
  • دلار 3410
  • یورو 3807
  • پوند 5248
  • صد ین 2860
  • درهم امارات 934
  • لیر ترکیه 1369
ارز مبادله ای
(ریال)
  • 36 Arrow up
    دلار 27883
  • 580 Arrow up
    یورو 30233
  • 550 Arrow up
    پوند 41933
  • 574 Arrow up
    فرانک 28281
  • 161 Arrow up
    صد ین 23080
  • 10 Arrow up
    درهم امارات 7592

آگهی

ebims23

۹۳/۱۲/۱۶
۰۸:۴۰
منابع دیگر:
  • نقدینه
  • ایرنا
  • پول‌پرس
  • اعتبار
  • بانکداری ایرانی
  • ریسک نیوز
  • قدس آنلاین
  • کیهان
  • ایلنا
  • تدبیروامید
  • سیاست روز
  • فرصت امروز
۹۳/۱۲/۱۶
۰۸:۴۰

قرارداد شرکت های بیمه با بیمارستانها نهایی شده است؟

معاون سازمان نظام پزشکی گفت: مهلت انعقاد قرارداد تا انتهای بهمن ماه بود که طی جلسه ای این مهلت تا ۱۵ اسفندماه تمدید شد ولی با این وجود تاکنون پاسخ مثبتی را از سوی شرکت ها دریافت نکرده ایم.

عصر بانک؛ رحیم مصدق در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران در خصوص عدم انعقاد قرارداد برخی از شرکت های بیمه تکمیلی با بیمارستانها اظهار داشت: شرکت های بزرگ بیمه با هماهنگی نظام پزشکی قرارداهایشان را تمدید کرده اند اما برخی از شرکت ها همچون آتیه سازان حافظ هنوز اقدام به انعقاد قرارداد نکرده اند.
 
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی افزود: البته این شرکت زیر نظر سازمان بیمه سلامت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت کرده و بیمه مرکزی در این رابطه نمی تواند اظهارنظر کند.
 
وی ادامه داد: انعقاد قرارداد بین یک شرکت خصوصی و یک بیمارستان خصوصی با توافق دو طرف انجام می شود و در این بین بیمه مرکزی تنها می تواند توصیه به انعقاد هر چه سریعتر قرارداد نماید.
 
15 اسفند آخرین مهلت انعقاد قرارداد بین شرکت های بیمه و بیمارستانها
 
همچنین در این راستا جهانگیری معاون نظارت و ارزیابی سازمان نظام پزشکی در گفتگویی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: علاوه بر آتیه سازان حافظ برخی دیگر از شرکت ها بیمه ای نیز هنوز اقدام به انعقاد قرارداد نکرده اند.
 
وی ادامه داد: مهلت انعقاد قرارداد تا انتهای بهمن ماه بود که طی جلسه ای این مهلت تا 15 اسفندماه تمدید شد ولی با این وجود تاکنون پاسخ مثبتی را از سوی شرکت ها دریافت نکرده ایم.
 
وی با بیان اینکه مشکل امروز ما فقط عقد قرارداد نیست، گفت: عدم پرداخت ها و البته تاخیر در پرداختی ها مشکلات عمده ما محسوب می شوند در این میان مطالبات مربوط به قبل از اجرای طرح تحول سلامت نیز هنوز به صورت عمده پرداخت نشده است.
 
لازم به ذکر است این گفتگو در بخش مجله خبری 19:15 شبکه اول سیما انجام شد.

۹۳/۱۲/۱۴
۱۰:۳۶

برای بیمه ها صرفه‌جویی ۲ هزار میلیارد تومانی داشته‌ایم

سازمان کنترل کیفیت و استاندارد از ابتدای دی ماه ۹۱ مسوولیت مراکز معاینه فنی تهران را برعهده گرفت تا به گونه ای بر آشفته بازار خودروهای دارای پتانسیل خطر سامان دهد چرا که بنابر گفته مدیر بهره برداری مراکز معاینه فنی تهران، ۳۳ درصد از خودروهای تهران داراي نقص ايمني موثر در تصادفات هستند. با مهندس محمد طاهریان به گفت‌وگو نشسته‍‌ ایم که در ادامه می خوانید:

بازرگان نیوز : اعلام « 50 درصد نقص فنی » علت تصادف دو اتوبوس مسافربری در جاده تهران – قم و کشته شدن مسافرانی که حتی امکان شکستن شیشه اتوبوس و فرار از آن را  به دلیل نبود چکش در کنار پنجره ها نداشتند، شاید سال ها از ذهن ها پاک نشود، اما این تنها حادثه سال های اخیر خودروها آن هم به دلیل نقص فنی، نبوده و نیست، حال آنکه برخی مسولان و نهادهای نظارتی همچون سازمان کنترل کیفیت و استاندارد ایران به آن توجه کرده و بر طبل اشکالات قانونی کوبیدند، صدایی که هنوز به جایی نرسیده و حوادث ناگوار را یکی پس از دیگری به همراه دارد که برخی از آنها از آلودگی هوا منجر شده و مرگ تدریجی و خاموش را به همراه دارد و بعضی آتش اش جان بیش از 50 نفر و دل خانواده هایشان را می سوزاند. در این بین هر راهکاری که بتواند از بروز تصادف و خسارات جانی و مالی جلوگیری کند را نباید از نظر دور داشت .
 
مراکر معاینه فنی با چه هدفی در کشور راه اندازی شده اند؟
مراکز مکانیزه معاینه فنی با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش آلودگی هوا به صورت مشخص و منسجم درسال 1379 در مرکز بیهقی تهران راه اندازی شد و بعد از آن با انجام پروژه های آموزشی و فرهنگ سازی و سخت گیری های نیروی راهنمایی و رانندگی در کنترل سلامت خودورها و همچنین استقبال زیاد از آن در سراسر کشور 500 مرکزدیگر راه اندازی شد تا صف مراجعات مردم کم و در مدت زمان ماندن در انتظار انجام تست های فنی کاهش یابد.
 
بنابراین معاینه فنی در کشور ما سابقه ای 13 ساله دارد؟
خیر، معاینه فنی در ایران نزدیک نیم قرن سابقه فعالیت دارد. در آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب سال 1347 نیز برای اولین بار ضوابط و آیین نامه های مربوط به آیین نامه معاینه فنی وسایل نقلیه در کشور مدون و به تصویب رسید و چندسال بعد انجام معاینه فنی به صورت بسیار مختصر و توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی در برخی مراکزاستان ها به اجرا درآمد. اما با توجه به نبود ساز و کار منظم، این فعالیت هیچ گاه به صورت جدی دنبال نشد. در سال 1374 و به دنبال تشدید شدن وضعیت آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی مصوبه ای به نام جلوگیری از آلودگی هوا را به تصویب رساند که در آن شرح وظایف دستگاه های مختلف اجرایی کشور در حوزه معاینه فنی تعیین شد و مهم ترین نکته آن واگذاری انجام معاینه فنی به شهرداری ها بود که با کمک راهنمایی و رانندگی اقدام به تجهیز برخی تعمیرگاه های مجاز شهر تهران به آنالیزهای خروجی  کرد .
در سال های پس از آن و در پی انعقاد همکاری با آژانس ژاپنی «جایکا» توسط شهرداری، بررسی جامعی در خصوص آلودگی هوای تهران انجام شد و برنامه ای تحت عنوان « برنامه جامع مبارزه با آلودگی هوای تهران» در سال 79 طراحی و تصویب شد تا طبق آن ظرف مدت 10 سال هوای پایتخت به کیفیت سالم و قابل تنفس برسد. این برنامه شامل هفت محور بود که معاینه فنی در ردیف پنجم قرار داشت برهمین اساس نیز در سال 79 اولین مرکز با نام « بیهقی » افتتاح شد و صدور معاینه فنی در تعمیرگاه ها متوقف و به این مراکز محول شد. با اجرای اصل 44 قانون اساسی نیز امروز 13 مرکز معاینه فنی تهران تحت نظارت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران فعالیت می کنند.
 
اما براساس آمار این مراکز از سال 89 به بعد و دقیقا در سالی که باید هوای پایتخت به کیفیت سالم می رسید و این روند ادامه می یافت شاهد روند نزولی در مراجعات به این مراکز هستیم، علت آن چه بود؟
متاسفانه بعداز سال 89 که نقطه اوج فعالیت مراکز محسوب می شود با تصویب نمایندگان مجلس و طبق قانون رسیدگی به جرایم رانندگی، معافیت خودروهای نو از معاینه فنی از 2 سال به 5 سال افزایش یافت و با این افزایش معافیت درواقع اعتبار و ماهیت انجام تست معاینه فنی از طرف سازمان ها و دستگاه های زیربط جدی گرفته نشد و همین امر موجب کاهش 35 درصدی مراجعات شد، همین امر افزایش روزهای ناسالم شهر تهران به لحاظ آلودگی هوا را رقم زد به گونه ای که از آلودگی هوا از 54 روز درسال به 181 روز افزایش داشت.
همین جا باید یادآور شوم که در تهران بیش از دو میلیون خودروی مشمول معاینه فنی داریم که 500 هزار خودور در سال 91 برای انجام تست سلامت خودور و گرفتن معاینه فنی مراجعه کرده اند و از همین تعداد نیز 14 درصد حداقل شاخص آلایندگی را نداشتند. این میزان آلایندگی منجر به پدیده وارونگی هوا شده و دولت مجبور به اعلام تعطیلی پایتخت در چند روز از فصل زمستان شد که به گفته مرکز پژوهش های مجلس هر روز تعطیلی بیش از هزار میلیارد دلار هزینه به همراه دارد.
 
درکنار تست آلایندگی خودرو از سوی مراکز معاینه فنی، دیگر عیوب فنی ماشین ها نیز مورد بازبینی قرار می گیرند، این امر با چه هدفی است؟
یکی از اهداف معاینه فنی، حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی است، هدف دیگر افزایش ایمنی تردد خودروها برای کاهش تصادفات و حمل و نقل ایمن و همچنین صرفه جویی انرژی با مصرف بهینه سوخت است که منجر به صرفه جویی در اقتصاد ملی می شود.
درواقع معاينه فني ضمن كنترل میزان آلودگي هوای خودروها، موجب افزايش ايمني خودروها شده و با تست ترمز ، همراستايي، تعليق، روغن دادن ترمز‌ها، کمک فنر، اتصالات جلوبندی و عيوب ظاهري مانند سلامت كمربند ايمني، چراغ ترمز‌ها، ‌چراغ‌های راهنما و چراغ‌هاي نور بالا و پايين، چراغ راهنما و دنده عقب به همراه آج لاستيك،‌ برف پاكن، شيشه شور انجام مي‌شود چراکه هرکدام از این نواقص خود به تنهایی می تواند عامل بروز تصادف و یا شدت بخشیدن به تصادفی نه چندان سنگین باشد همانگونه که در تصادفات اخیر دو اتوبوس مسافربری شاهد بودیم که نقص در لاستیک و فرسودگی آن موجب فاجعه ای بزرگ به خانواده های مردم کشورمان و همچنین تحمیل هزینه ای چندین میلیادری شد.
همچنین وقتی خودرویی همراستایی ندارد به راحتی در یک جاده یا خیابانی که کمی شیب و یا پیچ زیاد داشته باشد منحرف می شود و اگر فرد یا خودرویی که در کنار آن باشد به غیر از خود ماشین، دیگران نیز دچار سانحه می شوند. این امر در مورد سلامت ترمز خودرو مصداق بیشتری دارد، به گونه ای که وقتی فرد از روغن زدن ترمزها مطلع نباشد با یک ترمز پرشتاب در برابر یک کودکی که به خیابان آمده و یا حتی پیچیدن موتورسیکلت در مقابلش عمل نکردن به موقع ترمزها حادثه جانی و مالی می آفریند و مدت ها درگیر آن خواهد بود درحالی که با تست آن می توانست به راحتی از وقوع حادثه جلوگیری شود.
 
آمار مراکز شما چه خطراتی را نشان می دهند؟
طبق مراجعاتی که سال گذشته رانندگان منضبط  ما داشتند،_ ازاین لحاظ منضبط عنوان می کنم چون نیروی راهنمایی و رانندگی در این سال ها کمتر داشتن معاینه فنی را کنترل می کنند_ نزدیک 33 درصد از این خودروها دارای عیوب موثر بودند یعنی از هر 3 خودرو مراجعه کرده، یک خودرو باید ایرادات ظاهری را رفع می کرد، همچنین 17 درصد این خودروها مشکل قابل رویت داشتند، یعنی یا عمر لاستیک آنها زیاد بود و عاج لازم را نداشت و یا چراغ های ترمز یا چراغ خطر عمل نمی کرد و ازاین دست ایرادات.
همچنین هشت درصد از این خودروها مشکل همراستایی محور داشتند و در رانندگی های پرخطر و یا شیب جاده موجب واژگونی ماشین می شد. در بین این خودروها پنج درصد مستقیما از ترمز مردود شدند که تعمیم این درصدها به خودروهای درحال تردید در شهر تهران و کل کشور آمار نگران کننده ای را می دهد. براساس همین آمار این 500 هزار خودرو مراجعه کرده به معاینه فنی حداقل از 1081 فقره تصادف پیشگیری کرده اند و اين تصادفات مي‌توانست 113 مورد فوتي و 1671 مجروح به دنبال داشته باشد.  به همین ترتیب بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان در پرداخت خسارات شرکت های بیمه ای صرفه جویی شده است.
 
به عنوان فردی که سال ها در مراکز معاینه فنی از آشنایی کافی بر انجام تست های چکاپ خودرو را دارید، تا چه اندازه معافیت پنج ساله خودروهای داخل کشور را تایید می کنید؟
کشورهای اروپایی با اینکه خودروهای با کیفیت بالا تولید می کنند اما در برخی از این کشورها خودروها باید هر شش ماه برای انجام تست سلامت به مراکز مشخص شده مراجعه کنند و رانندگی با خودروی بدون برگه معاینه فنی جرم محسوب می شود و از تردد آن جلوگیری به عمل می آید، حال در کشور ما که وضعیت تولید خودروها مشخص است و اگر خودرویی با نقص فنی تولید شود فراخوانده نمی شود و به جای انتقاد از آنها، عده ای حمایت می کنند لازم است که به مسایل فنی آن دقت بیشتری صورت گیرد، ضمن آنکه این مراکز تنها اهرم نظارتی و حاکمیتی محسوب می شوند تا خودروهای کارکرده مورد بازرسی قرار گیرند تا خطرات آلودگی هوا و تصادفات را کاهش دهند و هزینه های کشور و حتی بیمه ها را نیز پایین آورند، اما متاسفانه مسولان نسبت به این کارایی مراکز معاینه فنی یا ناآگاه هستند و یا نمی خواهند کاری انجام دهند چنانچه در سال 89 تنها به دلیل آنکه مردم ساعتی در صف انتظار تست معاینه فنی قرار می گرفتند قانون معافیت را از دو سال به پنج سال افزایش دادند ولی از طرف دیگر بر نظارت جدی تولید خودروهای داخلی تاکید نکردند و جان و مال مردمی را که به دلیل بالا بودن تعرفه واردات خودروهای خارجی امکان خرید ماشین با کیفیت را ندارند، به خطر انداخته اند.
 
بنابراین تنها استدلان نمایندگان مجلس هشتم صف های طولانی در مراکز معاینه فنی بود؟ این صف ها در کشور همسایه ما ترکیه هم وجود دارد ولی هیچ وقت منجر به تغییر قانون نشده است؟
بله در سال 89 با توجه به استقبال از معاینه فنی و همچنین مقررات حاکم که از سوی رییس پلیس راهور جناب آقای سرهنگ هاشمی مورد تاکید قرار گرفته بود، صف های طولانی برای تست معاینه فنی تشکیل می شد و همچنین خودروهایی که از نظر فنی سالم نبودند رد شده و گواهی کسب نگرفته و مجبور بودند که رفع نقص کرده و مجدد مراجعه کنند، همین امر منجر شد تا چند تن از نمایندگان در زمان بررسی قانون جرایم رانندگی ، با نطق هایی همچون  « راحتی مردم و قرار نگرفتن در صف انتظار تست معاینه فنی» احساسات دیگر نمایندگان را برانگیزند و بدون دلایل کارشناسی و عدم چکش کاری این دیدگاه در کمیسیون های تخصصی مجلس افزایش معافیت فنی رای بیاورد.
دقیقا پس از این طرح شاهد افزایش آلودگی هوا بیش ازحد در تهران بودیم که به تعطیلی چندروزه ادارات و مدارس کشیده شد درحالی که قبل ازاین مصوبه ومراجعه خودروها، شاهد تعطیلی پایتخت نبودیم البته در این سالها و با اوج گرفتن آلودگی هوا و تعطیل شدن چند روزه پایتخت، فراکسیون محیط زیست سعی داشته با ارائه طرحی در حمایت از محیط زیست ،معافیت خودروهای نو از تست معاینه فنی را از پنج سال به دو سال کاهش دهد اما همچنان نمایندگان مجلس به آن وقعی نمی نهند و با دوفوریت و یک فوریت بررسی آن رای نداند.
 
از زمان مدیریت شما در بهره وری مراکز معاینه فنی تهران چه اقداماتی برای آگاهی مردم و مسولان ذی ربط انجام شده است؟
ما ابتدا با گروهی از مشاوران به بررسی راهکارها پرداختیم، بخشی از راهکارها به پلیس و نیروی راهنمایی و رانندگی و بخشی دیگر به اصلاح قانون جرایم رانندگی و حتی قانون اجباری بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری برمی گردد، چرا که ضمن آنکه لازم است قانون معافیت از پنج سال به دو سال اصلاح شود، با توجه به کاهش تصادفات و به همراه آن کاهش هزینه ها، شرکت های بیمه ای نیز از این موضوع منتفع می شوند لذا لازم است که برای کاهش ریسک پذیری خودروهایی که بیمه شخص ثالث می کنند، قبل از ارائه بیمه نامه داشتن معاینه فنی معتبر را درخواست کنند تا با این کار خودرو سالم را که احتمال تصادفش بسیار کم است را بیمه کنند. در این زمینه برخی شرکت های بیمه با ما هم نظر هستند و معاون سابق نظارت بیمه مرکزی نیز با تایید بحث های کارشناسانه ما بر اصلاح قانون بیمه شخص ثالث و همکاری با این مرکز اعلام آمادگی کردند.
همچنین پلیس با نصب پلاکارت هایی مبنی بر توجه رانندگان به داشتن برگه معاینه فنی و سلامت خودرو اعلام داشته اند که حتما به صورت رندوم خودروهای بالای پنج سال را چک می کنند و درصورت نداشتن معاینه فنی جریمه خواهند کرد، همچنین با رییس جدید سازمان محیط زیست کشور نیز جلساتی داشته ایم و در شورای شهر سوم و چهارم نیز دیدارهایی انجام شده که همه بر اهمیت این موضوع صحه گذاشته و قول همکاری داده اند که امیدواریم در آینده نزدیک با اصلاحات قانونی شاهد توجه بیشتر مردم به این امر مهم که نقش اساسی در سلامت خود و خانواده هایشان دارد، باشیم.

۹۳/۱۲/۱۴
۰۹:۰۰

از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان: بیمه پارسیان تـندیس برنز گرفت

اخبار پولی مالی- سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ،تندیس برنز را به بیمه پارسیان اعطاء کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی ،پس ازطی مراحل فنی و ارسال مدارک و مستندات شرکت از قبیل مدارک مالی، فرم های ایزو، گزارش های سالیانه و نتایج نظرسنجی ها به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین ارزیابی های مختلف کارشناسان این سازمان از مجموعه بیمه پارسیان بصورت مستقیم و مصاحبه با مدیران شرکت، این سازمان بیمه پارسیان را شایسته دریافت تندیس برنز رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال ۹۳ دانست.
تندیس برنز رعایت حقوق مصرف کنندگان در همایش روز ملی حمایت از مصرف کنندگان که به همین منظور در سالن همایش های صداوسیمای ج.ا.ا و با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیران سازمان های حامی حقوق مصرف کننده و مدیران و کارشناسان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان برگزارشد به بیمه پارسیان اهدا شد.
رعایت اولویت های مشتری مداری، حرکت به سمت تکریم ارباب رجوع و پیاده سازی اصول مشتری مدارانه در سازمان از فاکتورهای اعطای این تندیس می باشد که پس از ارزیابی های انجام شده، بیمه پارسیان در بخش خدمات بیمه در سال ۹۳ شایسته دریافت این تندیس اعلام شد.

۹۳/۱۲/۱۵
۱۴:۵۸

بیمه‌نامه با پوشش همزمان دو نفر ارائه شد

بیمه آسیا، بیمه‌نامه جدیدی با عنوان "مهرآسیا" ارائه کرد.

خبر اقتصادی - مدیر بیمه‌های عمر و پس‌انداز بیمه آسیا توضیح داد: بیمه نامه جدید، علاوه بر برخورداری از ماهیت تشکیل سرمایه و پس‌انداز، امکان پوشش بیمه‌ای برای دو نفر را فراهم می‌کند.
احمد سربخشیان‌ ادامه داد: پوشش همزمان دو بیمه شده با دریافت یک حق بیمه‌، پوشش بیمه شده دوم بدون دریافت هزینه، ارائه پوشش بیمه‌ا‌ی مستقل به هر دو بیمه شده، امکان تغییر بیمه شده دوم در طول مدت بیمه‌نامه در صورت حیات بیمه شده اول و بدون پرداخت حق بیمه اضافی‌، امکان تعدیل حق بیمه سرمایه فوت و یا سایر پوشش‌های تکمیلی برای هر دو بیمه شده‌ از جمله ویژگی‌های بیمه‌نامه جدید مهر آسیا است.
به گفته وی امکان تعیین ذینفع مستقل برای هریک از بیمه‌شدگان و امکان صدور بیمه‌نامه برای دو بیمه شده به نفع یکدیگر در این بیمه نامه وجود دارد.
مدیر بیمه‌های عمر و پس انداز بیمه آسیا افزود‌: در بیمه‌نامه جدید مهر آسیا‌، بیمه شده اول و دوم می‌توانند از بدو تولد تا 70 سالگی تحت پوشش قرار گرفته و مدت بیمه نامه را از پنج سال تا 30 سال انتخاب کنند.
وی برخورداری از معافیت‌های مالیاتی، حق بیمه‌های پرداختی و سرمایه دریافتی‌، همچنین امکان جایگزینی بیمه شده دوم بدون پرداخت حق بیمه اضافی برای نخستین بار در صنعت بیمه را از دیگر ویژگی‌های این بیمه‌نامه ذکر کرد.

۹۳/۱۲/۱۴
۱۶:۱۷

قائم مقام بیمه آرمان تصریح کرد: عدم توازن در بازار بیمه در حوزه مدیریت ریسک

در بحث فنی و مدیریت ریسک شاهد عدم توازن در بازار بیمه کشور هستیم. برخی از شرکت های بیمه، قبول ریسک را بر اساس مدیریت ریسک انجام نمی دهند؛ و بیشتر مد نظر آنها افزایش پرتفوی است تا مدیریت ریسک.
به گزارش ریسک نیوز، قائم مقام بیمه آرمان، با تشریح وضعیت کنونی شرکت گفت: در بحث فنی و مدیریت ریسک شاهد عدم توازن در بازار بیمه کشور هستیم. برخی از شرکت های بیمه، قبول ریسک را بر اساس مدیریت ریسک انجام نمی دهند؛ و بیشتر مد نظر آنها افزایش پرتفوی است تا مدیریت ریسک.
وی افزود: بنابراین در بازار نرخ های نا مناسب مشاهده می شود که به خاطر یک رقابت غیر سازنده ، این نرخ ها به بیمه گذاران عرضه می شود. ولی در شرکت ما قبل از هر عرضه، ریسکی از طرف بیمه گذار، بر اساس مبانی ریسک مورد نظر قرار می دهند و سوابق بیمه نامه و خسارت مد نظر قرار می گیرد و به طور کامل بررسی می شود. بعد در جلسات خاص و تخصصی راجع به آن ریسک تصمیم گیری می شود و اگر مناسب تشخیص داده شد، باتوجه به اینکه ظرفیت نگهداشت ریسک ما چقدر است، آیا همه آنرا خود ما نگه میداریم. یا ریسک را توزیع می کنیم یا اگر مازاد بر ظرفیت شرکت باشد بررسی می شود که آیا بیمه گران اتکایی این ریسک و نرخ را می پذیرند و اگر به نتایج مثبت رسیدیم آن ریسک را قبول می کنیم یا نه ؟
وی عنوان کرد:  در مبحث توانگری مالی در شرکت های بیمه ،پنج سطح در آیین نامه شورای عالی بیمه پیش بینی شده است که سطح یک (بالاترین سطح) مربوط به شرکت هایی هستند که توانایی ایفای تعهدات خودشان را دارند و در آخرین رتبه بندی که بیمه مرکزی انجام داده، شرکت بیمه آرمان به همراه برخی شرکت های بیمه در سطح یک توانگری مالی قرار گرفته و همچنین بیمه آرمان در جایگاه دوم سطح یک توانگری مالی قرار دارد. بنابراین با توانایی خوبی که داریم ،در قبول ریسک و ایفای تعهدات ، شرکت خوشنامی هستیم.
 

۹۳/۱۲/۱۵
۱۲:۵۱

طی ۹ ماهه اول سال جاری بیمه دانا بیش از ۴۴ میلیارد ریال خسارت مهندسی پرداخت کرد

بیمه دانا طی ۹ ماهه اول سال جاری مبلغ ۴۴ میلیارد ریال خسارت را در رشته بیمه های مهندسی پرداخت کرد .
به گزارش ریسک نیوز، از روابط عمومی بیمه دانا ، منصور حسینی مدیر بیمه های مهندسی و مسوولیت این شرکت با تشریح خسارات پرداختی این مدیریت در طول9 ماهه اول سال جاری گفت : بر اساس استخراج آمار از سیستم نرم افزاری شرکت ، از کل رقم پرداختی 454/408/798/44 ریال در بیمه های مهندسی ، مبلغ 454/722/927/1ریال مربوط به شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ، مبلغ000/000/200/41 ریال مربوط به قرارداد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و مبلغ 000/686/670/1 ریال مربوط به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی است .
به گفته وی همچنین در بیمه های انرژی نیز مبلغ424/861/350/24 ریال بابت خسارات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران پرداخت شده است .
حسینی در پایان نسبت خسارت این مدیریت در سال جاری را 69 درصد اعلام کرد .
این گزارش می افزاید : نسبت خسارت بیمه دانا از فروردین لغایت بهمن ماه سال 1393 در رشته های مهندسی حدود 77 درصد، پول 23 درصد، انرژی 28 درصد، اسب 516 درصد، دام های کوچک و پرندگان 61 درصد و بیمه مسوولیت حدود 77 درصد بوده است .

۹۳/۱۲/۱۵
۲۰:۰۱

امضاي تفاهم‌ همکاري بين پست‌ بانک و بيمه آسيا ارائه خدمات بيمه‌اي بيمه‌آسيا از طريق دفاتر خدمات بانکي

ارائه خدمات متنوع بيمه‌اي در دفاتر پست‌بانک سهم بسيار زيادي در ايجاد اشتغال و توسعه خدمات به هموطنان مي شود.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه   به نقل از بیمه اسیا- به منظور ارائه خدمات بيمه‌اي بيمه‌آسيا از طريق دفاتر خدمات بانکي پست‌بانک ايران با حضور مديرعامل، اعضاء هيأت مديره پست‌بانک و بيمه‌آسيا و تني چند از مديران دو مجموعه تفاهم‌‌نامه همکاري به امضاء رسيد.
براساس اين تفاهم‌نامه مقررگرديد؛ انواع خدمات بيمه‌اي بيمه آسيا از طريق دفاتر خدمات بانکي پست‌بانک ايران در سراسر کشور با رعايت ضوابط و مقررات شوراي عالي بيمه و بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران و موضوع اعلامي از سوي بيمه آسيا ارائه شود.
مهندس حسن‌زاده رئيس هيأت مديره و مديرعامل بانک در اين مراسم با استقبال از فراهم‌شدن همکاري با بيمه آسيا گفت: ارائه خدمات متنوع بيمه‌اي در دفاتر پست‌بانک سهم بسيار زيادي در ايجاد اشتغال و توسعه خدمات به هموطنان مي شود.
ابراهيم کاردگر مديرعامل بيمه آسيا نيز در اين مراسم با ابراز خرسندي از همکاري دو مجموعه گفت: با توجه به گستردگي دفاتر خدمات بانکي اين همکاري کار بزرگي در جهت خدمت به هموطنان مي‌باشد و بيمه‌آسيا تمام تيم خود را در اختيار بانک براي تعامل، همکاري و آموزش‌هاي مستمر و برگزاري جلسات کارشي در اين زمينه در جهت خدمت‌رساني به هموطنان و ايجاد اشتغال قرار مي‌دهد.
همچنين دکتر صباغي عضو هيأت مديره در اين جلسه؛ اين همکاري را گام مثبتي جهت خدمت‌رساني به هموطنان دانست و درخصوص موارد تفاهم‌نامه با مديران و کارشناسان بيمه آسيا بحث و تبادل نظر کرد.
گفتني است: تفاهم‌نامه مذکور سه‌شنبه هفتم بهمن‌‌ماه سال جاري در محل ساختمان مرکزي پست بانک ايران به امضاي محمود حسن‌زاده رئيس هيأت مديره و مديرعامل و غلامحسين صباغي عضو هيأت مديره اين بانک و همچنين ابراهيم کارگر مديرعامل و نيما نوراللهي معاون توسعه بازار و شبکه فروش بيمه آسيا رسيد.

۹۳/۱۲/۱۴
۰۹:۰۵

معمایی به نام مطالبات غیر‌جاری

دکتر علی ارشدی
منابع بانکی که عمدتا از محل سرمایه و سپرده‌ها تامین می‌شود طی چند سال گذشته کارکرد سودآور خود را حفظ کرده؛ برای مثال ارزش بازاری سرمایه‌های بانک‌ها به مدد تورم در این چند سال چندین برابر شده است؛ همچنین هیچ سپرده‌گذاری به بانک مراجعه نکرده است که سود یا اصل پول خود را دریافت نکرده باشد...
در این مدت هیچ سهامدار بانکی نه تنها زیان تجربه نکرده، بلکه سرمایه‌اش چند برابر شده است. اکنون سوال اصلی که قابل طرح است این است که واقعا شکل‌گیری مطالبات غیر‌جاری نامتعارف (تسهیلاتی که به قصد پس ندادن دریافت شده است نه آن بخشی که به دلیل شوک‌های ارزی یا مشکلات رکودی روی داده است) برای چه کسی مهم است و آیا واقعا مطالبات غیر‌جاری نامتعارف در ماهیت خود نوعی تقسیم سود ثانویه بین بازیگران مرتبط نیست؛ چراکه ظاهرا مطالبات غیر‌جاری چندان از اهمیت برخوردار نیست و در عمل خلل چندانی به سیستم بانکی وارد نمی‌کند. در اینجا لازم است چند حقیقت ساده برای کمک به شناخت هر چه بهتر اشاره شود:
1- اظهارات آماری از این دست که برای مثال در حدود ۸۰ درصد مطالبات غیر‌جاری نامتعارف در اختیار کمتر از یک صد نفر است و نیز جریان مستمر گسترش مطالبات غیر‌جاری نامتعارف و عدم مهارناپذیری موضوع سوالات و نشانه‌های جدی درخصوص بروز یک ریسک عملیاتی سیستماتیک در شبکه بانکی را مطرح می‌کند.
2- به‌طور کلی هر فردی که اندک آشنایی با نظام بانکی داشته باشد از این موضوع آگاه است که اختیار پرونده‌های تسهیلاتی تا یک حد بسیار معمول مثلا 100 یا 200 میلیون تومان در اختیار مدیریت شعب است و از این سقف‌ها بالاتر از اختیار شعب خارج می‌شود و حتی بعضا نیاز به تایید مقام ناظر بیرونی نیز خواهد داشت.
3- به‌نظر می‌رسد دستگاه‌های مسوول در کشور که در مسائل بسیار ساده و کم اهمیت‌تر به شکل بسیار چالاکی عمل می‌کنند چندان تمایلی برای ورود به این موضوع و حل آن از خود نشان نمی‌دهند.
به هر ترتیب جمیع شواهد موجود حاکی از آن است که بازیگران این سیستم به‌خوبی از یک منطق اقتصادی برای برداشت اندکی از منابع بدون اطلاع سهامداران و ذی‌نفعان آگاه هستند. برای روشن شدن موضوع ذکر مثالی فرضی می‌تواند راهگشا باشد. تصور کنید بانکی ۱۰۰۰ واحد دارایی عملیاتی دارد که به شکل فرضی مثلا ۵۰ واحد آن تسهیلات سوخت شده و ۹۵۰ واحد آن جاری باشد. در صورتی که این بانک فرضی از یک حاشیه سود خالص ۱۰ درصدی برخوردار باشد در انتهای سال میزان دارایی معادل ۱۰۴۵ واحد خواهد داشت و به تعبیر دیگر ۵۰ واحد ضرر اولیه پوشش داده می‌شود. با این مثال ساده می‌توان دریافت که مطالبات غیر‌جاری نوعی برداشت از حاشیه سود برای بازیگران آن تلقی می‌شود و از آنجا که به شکل مستقیم امکان برداشت وجود ندارد؛ بنابراین از طریق پرداخت تسهیلات و ایجاد زنجیره‌ای خاص از کارگزاران، برداشت صورت می‌گیرد. بدیهی است تا زمانی که به دلیل تورم و از آن مهم‌تر حاشیه سود بنگاه امکان مستهلک کردن تسهیلات سوخت شده وجود داشته باشد هیچ یک از سهامداران و سپرده‌گذاران متوجه جریان نشتی نخواهند شد یا به آن اهمیتی نمی‌دهند. تنها مساله‌ای که هم‌اکنون پیش‌روی این کارگزاران است چگونگی حذف این مطالبات از دفاتر مالی است و قطعا این شبکه در پی سازوکارهای متناسب است؛ بنابراین هر چند مقام نظارتی (بانک مرکزی) به خصوص در مدیریت جدید همواره تلاش کرده است تا با این پدیده برخورد جدی کند، ولی لازم است در این مورد خاص پیشدستی کرده و حتی اگر لازم باشد مقررات جدیدی برای پرداخت تسهیلات کلان و نیز مقرراتی را حتی خارج از عرف حسابداری برای ثبت و ضبط تسهیلات غیر‌جاری پرداخت شده و جلوگیری از اصطلاحا روتوش کردن آنها ارائه کنند تا شاید روزی به آن پرداخته شود.(نیوزهاب سیاسی.اخبار بانک کلان)

۹۳/۱۲/۱۶
۰۴:۴۳

گزارش اشتغال‌زایی آمریکا باعث سقوط دوباره طلا شد حمله شاغلان به فلز زرد

گروه بازار پول: اونس فلز زرد با اعلام مهم‌ترین داده ماه در روز جمعه به کمترین قیمت در 9هفته اخیر رسید.
هر اونس فلز زرد که روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه روی قیمت‌های 1200 و 1198 دلار ایستاده بود، روز جمعه را با کاهش قیمت آغاز کرد. اونس تا ساعت 5 بعدازظهر، زمان انتشار گزارش اشتغال‌زایی آمریکا به بهای1197دلار رسید. با انتشار این گزارش که بسیار بهتر از انتظارات بود، اونس رو به سقوط گذاشت و تا ساعت 8 بعدازظهر به وقت تهران به قیمت 1175دلار رسید، گرچه هم اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی هفته رقم خورده باشد.
 چهارشنبه مقاومت
اونس روز چهارشنبه به زیر مرز 1200 دلار سر زد، اما در نهایت با 3 دلار افت نسبت به روز سه‌شنبه روی قیمت 1200 دلار متوقف شد. این افت عمدتا ناشی از رسیدن شاخص دلار به بالاترین سطح در 5/11 سال گذشته بود. قدرت دلار علاوه بر طلا دیگر کالاهای پایه را نیز تحت فشار قرار داد.
  دیگر عامل مهم روز رشد قیمت‌های نفت خام
بود که بخشی از اثر تقویت دلار را خنثی کرد. با این همه چشم‌انداز فنی نفت همچنان ضعیف است. اما خبر دیگر سومین روز کاری هفته اعلام داده‌های گزارش اشتغال‌زایی ADP آمریکا مربوط به بخش خصوصی بود. بر اساس این گزارش در ماه فوریه 212 هزار شغل در اقتصاد آمریکا ایجاد شده است. این گزارش همسو با انتظارات بود و بیشتر معامله‌گران را چشم انتظار گزارش روز جمعه نگه داشت.
چهارشنبه همچنین اعلام شد که بانک مرکزی هند نیز با کاهش نرخ‌های بهره خود همه را غافلگیر کرده است. تسهیل سیاست پولی هند آخرین مورد از موارد پرشمار انبساطی شدن سیاست‌های بانک‌های مرکزی عمده دنیا است. چین نیز در روزهای گذشته همین کار را کرده بود. چین چهارشنبه نیز هزینه وام گرفتن برای کسب‌و‌کارها را کاهش داد. خبر دیگری که در این روز جلب توجه کرد و بر بازار پنج‌شنبه اثرگذار شد، اعلام کمتر از انتظار بودن تقاضای فیزیکی هند، چین و ترکیه در ماه ژانویه بود.
 پنج‌شنبه شکست
اما قیمت نهایی اونس روز پنج‌شنبه بالاخره به زیر مرز روانی افتاد. در چهارمین روز کاری هفته انتظار برای گزارش روز جمعه به کاهش معاملات انجامید و عوامل خارجی کاهشی نیز به افت قیمت طلا کمک کردند. اونس در این روز به قیمت 1209 دلار هم رسید، اما فشار فروش این رشد را خنثی کرد. شاخص دلار در این روز هم نزدیک بالاترین سطح در 5/11 سال گذشته ماند. نفت خام هم در این روز از اوج روزانه خود افت کرد تا فشار بر فلز زرد تشدید شود.
دیگر خبر روز این بود که نخست وزیر چین در کنگره ملی خلق که هر سال برگزار می‌شود پیش‌بینی رشد سالانه کشورش را در سال 2015 به 7 درصد کاهش داد. این خبر البته غافلگیرکننده نبود. رشد چین همچنان حدودا دوبرابر رشد اقتصادهای عمده جهان است اما از اوج خود فاصله بسیاری گرفته است. چین بزرگ‌ترین واردکننده طلا است و اخبار اقتصادی آن بر بازار فلزهای گرانبها تاثیر می‌گذارد.
دیگر خبر مهم روز برگزاری نشست شورای حکام بانک مرکزی اروپا بود اما این بانک در نشست پنج‌شنبه هیچ تغییری را در سیاست‌های خود اعلام نکرد. نرخ‌های بهره دست نخورده ماندند و طرح جدیدی نیز در مورد برنامه‌های تسهیل کمی معرفی نشد. طبیعی است که بازارهای مالی تقریبا هیچ واکنشی به این نشست نشان ندادند. بخشی از برنامه‌های تسهیل کمی بانک مرکزی اروپا از روز دوشنبه اجرایی خواهد شد. پنج‌شنبه بانک انگلستان نیز سیاست پولی خود را مانند سابق نگه داشت، انتظار بازارها نیز همین بود.
 جمعه انتظار
اونس روز جمعه را در انتظار گزارش مهم عصر با کاهش قیمت شروع کرد. طلا تا پیش از انتشار گزارش اشتغال‌زایی بخش غیرکشاورزی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به نوسان کاهشی در انتهای کانال 1100 دلار ادامه داد. این گزارش ساعت 5 منتشر شد که بر اساس آن در ماه فوریه295 هزار شغل در اقتصاد آمریکا ایجاد شده است. کارشناسان انتظار ایجاد 240 هزار شغل را داشتند. طلا پس از اعلام این گزارش رو به افت  شدید گذاشت و تا ساعت 8 بعدازظهر به وقت تهران به قیمت1175 دلار رسید. البته آنچه مهم‌تر است قیمت نهایی روز جمعه و در واقع هفته است که برای اطلاع از آن می‌توانید گزارش فردای «دنیای اقتصاد» را بخوانید، گزارشی که روند طلا در کل هفته گذشته را مرور خواهد کرد. طلا هفته کاری گذشته را با قیمت 1203 دلار آغاز کرده بود. رقم نهایی شاخص دلار نیز پس از گزارش روز گذشته جالب توجه است.
در گزارش روز جمعه علاوه بر شاخص دلار، شاخص‌های سهام و بازار کالاها بر تصمیمات فدرال رزرو در مورد زمان افزایش نرخ‌های بهره نیز اثرگذار است.

۹۳/۱۲/۱۶
۰۲:۰۳
۹۳/۱۲/۱۶
۰۶:۵۲
۹۳/۱۲/۱۶
۰۸:۴۰