نرخ ارز، طلا و سکه

قیمت طلا و سکه
(تومان)
  • یک گرم طلای 18 عیار 114850
  • تمام سکه (طرح جدید) 1214000
  • تمام سکه (طرح قدیم) 1180000
  • نیم سکه 647000
  • ربع سکه 377000
قیمت ارز
(تومان)
  • دلار 3785
  • یورو 4370
  • پوند 4905
  • صد ین 3430
  • درهم امارات 1033
  • لیر ترکیه 1092
ارز مبادله ای
(ریال)
  • 11 Arrow up
    دلار 32545
  • 15 Arrow up
    یورو 36975
  • 9 Arrow up
    پوند 42113
  • 30 Arrow up
    فرانک 33747
  • 71 Arrow up
    صد ین 28801
  • 2 Arrow up
    درهم امارات 8860

مدیرعامل پیشین مخابرات ایران تاکید کرد جلوگیری از دامپینگ در تولیدات حوزه ICT

مدیرعامل پیشین مخابرات ایران تاکید بر تولید داخلی و جلوگیری از ایجاد دامپینگ توسط شرکت‌های خارجی و داخلی درخصوص کیفیت تولیدات داخلی نیز، گفت: کیفیت تولیدات داخلی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار قابل توجه است.
به گفته او ما در این حوزه‌ها در عرصه‌ جهانی حرف برای گفتن داریم، اما مساله‌ی مهم حمایت از این تولیدات و شرکت‌های داخلی از طریق تسهیلات بانکی و همچنین تنظیم دقیق و صحیح مقررات در بازار رقابت است که در فصل ششم اصل ۴۴ قانون اساسی بر آن تاکید شده است.

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که ایجاد اشتغال در همه حوزه و خصوصا حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات نیازمند سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی است، اظهار کرد: بخش دولتی دیگر ظرفیت ایجاد اشتغال برای خیل عظیم فارغ التحصیلان دانشگاهی را ندارد، بنابراین باید به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بخش خصوصی برای حل مساله‌ی اشتغال و پیشبرد پروژه‌ها بها بدهیم.
وی با بیان این که در دولت گذشته اقدامات خوبی در راستای انجام خصوصی سازی انجام شد، بر ایجاد امنیت در بخش خصوصی برای سرمایه‌ گذاری بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات تاکید کرد.
او همچنین با اشاره به صحبت‌های وزیر ارتباطات در اردیبهشت ماه امسال در خصوص ایجاد اشتغال از طریق کسب و کارهای اینترنتی، بیان کرد: کسب و کارهای اینترنتی از ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال برخوردارند، اما این حوزه به تنهایی نمی‌تواند مساله اشتغال را در حوزه فناوری اطلاعات پوشش دهد. برای ایجاد اشتغال باید در همه حوزه‌های شبکه‌های داخلی و اینترنت و به طور کل مخابرات و فناوری اطلاعات فعال بود.
فیضی با تاکید بر این که در همه حوزه‌های فناوری اطلاعات نیازمند جذب سرمایه‌ گذاری‌ بخش خصوصی هستیم، ادامه داد: در هر دو حوزه زیرساختی و نرم افزاری نیاز به سرمایه بخش خصوصی احساس می‌شود. در این حوزه‌ها از ظرفیت خوبی برخورداریم و این می‌تواند برای سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی جذابیت داشته باشد.
او ادامه داد: امروزه کمتر حوزه‌ای وجود دارد که نیازمند به فناوری اطلاعات نباشد و به همین نسبت در دنیای جدید هیچ اشتغالی بدون فناوری اطلاعات معنا ندارد. برای نمونه در همین سرویس‌های جدید خدمات تاکسیرانی مانند اسنپ می‌بینیم که چگونه فناوری اطلاعات در بخشی گسترده باعث اشتغالزایی و راحتی امور برای مردم شده است.
وی با تاکید بر نقش حوزه فناوری اطلاعات در هماهنگی بسیاری حوزه‌های دیگر از جمله بخش صنعت، ادامه داد: امروزه تقریبا هیچ حوزه‌ای نیست که بی نیاز از فناوری اطلاعات باشد. آی تی وابستگی به زمان و مکان را از بین برده است و در هر نقطه‌ای از جهان حضور دارد. آی تی حتی در بخش صنعت نیز نقش مهم ایفا می‌کند. فناوری اطلاعات در صنعت روز جهان باعث انجام پراکنده و قطعه قطعه تولیدات صنعتی در کشورهای مختلف جهان شده است به طوری که مثلا در ساخت اتومبیل، طراح خودرو در یک کشور و طراح برق، بدنه و موتور آن در کشورهای دیگر هستند، اما در نهایت محصولی واحد را تولید می‌کنند.
مدیرعامل پیشین مخابرات کشور با اشاره به فصل ششم اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اگر این بخش از قانون اساسی در خصوص ایجاد شرایط رقابت پذیری در بازار را به درستی مدیریت کنیم، بسیاری از مسائل حضور بخش خصوصی در بازار حل می‌شود. در این خصوص وظیفه شورای رقابت و وزارت ارتباطات است که بر اعمال این قانون کنترل و مدیریت داشته باشند.
فیضی با بیان این که حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات بهترین ظرفیت و شرایط را برای ارتباط با صنعت در این حوزه دارد، بیان کرد: در این حوزه به دلیل عدم وابستگی به زمان و مکان و همچنین تخصصی بودن فعالیت‌ها و حضور متخصصان این حوزه در دانشگاه بهترین شرایط برای همکاری صنعت و دانشگاه فراهم است.

منابع دیگر:
  • آرمان اقتصادی
  • بورس 24
  • بانکداری ایرانی
  • تدبیر24
  • بانکداری الکترونیک
  • ایتنا
  • صبحانه آنلاین
  • اتاق نیوز
  • هموطن سلام
  • آی سی تی پرس
  • کسب و کار
  • اقتصاد گردان
  • فولاد نیوز
  • وایمکس نیوز
  • دنیای اقتصاد
  • آفتاب
  • شعار سال
  • شرق
  • فاوانیوز
  • سیتنا
  • ایستنا
۹۶/۰۴/۰۷
۰۲:۳۸

با «ترافیک رایگان» همراه‌اول، سریال ببینید

اگر برای تعطیلات آخر هفته خود به دنبال ایده‌ای جذاب هستید و یا به هر دلیلی مجبورید در خانه بمانید و می‌خواهید تجربه متفاوتی از سفر را داشته باشید، تلویزیون اینترنتی آیو پیشنهاد ویژه‌ای برای شما تدارک دیده است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام تلویزیون اینترنتی آیو، تماشای سریال‌های عاشقانه (شبکه نمایش خانگی)، فارگو (دوبله اختصاصی آیو - ۲۰۱۷)، فصل پنجم فرار از زندان (زبان اصلی با زیرنویس فارسی - ۲۰۱۷)، پاپ جوان (دوبله اختصاصی آیو - ۲۰۱۶) و نابغه (زبان اصلی با زیرنویس فارسی - ۲۰۱۷) بدون نیاز به دانلود و به صورت آنلاین، پیشنهادی است که آیو برای شما تدارک دیده است.
با استفاده از آیو، مخاطبان می‌توانند فارغ از دغدغه‌های دانلود، دانلود رایگان شبانه، پیداکردن لینک دانلود مستقیم یا دانلود سریال خارجی، از پخش و تماشای آنلاین و اینترنتی سریال‌های مورد علاقه خود لذت ببرند. دیدن سریال‌ها در آیو نیاز به دانلود ندارد و لازم نیست دقایقی را برای دانلود مستقیم صبر کنید، بلافاصله بعد از کلیک روی پخش، فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان پخش می‌شود.
اگر مطمئن نیستید کدام سریال را دوست دارید تماشا کنید، کافی است روی هر سریال دکمه پخش را بزنید یا روی آن قسمت از سریال جلو بزنید و صحنه‌هایی مختلف از آن قسمت را ببینید و در نهایت تصمیم بگیرید. اگر سریال خارجی باشد، نیازی به جست‌وجو و دانلود زیرنویس وجود ندارد. اگر زبانتان خوب نیست یا حوصله خواندن زیرنویس ندارید، تلویزیون اینترنتی آیو بعضی از سریال‌ها را به صورت اختصاصی دوبله می‌کند. فارگو و پاپ جوان عناوین دو سریالی هستند که آیو به تازگی دوبله کرده است. اگر علاقه‌مند به سریال‌های ایرانی هستید، سریال پرستاره «عاشقانه» با بازی مهناز افشار، محمدرضا گلزار، پانته‌آ بهرام، حسین یاری، هومن سیدی، بهاره کیان‌افشار، ساره بیات، یکتا ناصر و سارا رسول‌زاده با کارگردانی منوچهر هادی نیز در بسته پیشنهادی آیو برای تعطیلات قرار دارد. پس دانلود سریال عاشقانه را فراموش کنید و آنلاین در روزهای تعطیلات فطر، همراه با خانواده تا قسمت ۱۲ این سریال را ببینید.
همچنین چهار سریال دیگر این وب‌سایت پیشنهادهای دیگر آیو برای مخاطبان است؛ سریال جذاب کمدی-جنایی «فارگو» روایتگر قتلی است که دامن یک شهر را می‌گیرد، سریال محبوب جهانی که فصل اولش با دوبله اختصاصی در آیو موجود است اما بد نیست که در کنار سریال جنایی فارگو حتما طعم اکشن ناب از جنس سریال فرار از زندان را هم بچشید و در حالی که فصل ۵ فرار از زندان در جهان در حال پخش شدن است شما هم این سریال را همراه با جهانیان ببینید، فصل پنجم این سریال با حال و هوای خاورمیانه و کشور ما نزدیکی بیشتری دارد و تماشای آن توصیه می‌شود.
پاپ جوان یکی از سریال‌های تحسین‌شده‌ سال ۲۰۱۶ میلادی در ژانر درام است و تماشای آن برای هر کسی که به شوخی با پاپ و کلیسا علاقه داشته باشد، خالی از لطف نیست، اما بسته پیشنهادی آیو یک سریال ویژه با محوریت زندگینامه‌ هم دارد. سریال جذاب «نابغه» کاری از شبکه نشنال جئوگرافی، به زندگی دانشمند برجسته فیزیک جهان آلبرت انیشتین می‌پردازد و فراز و نشیب زندگی وی را از زمانی که در آلمان زندگی می‌کرد تا مهاجرت به آمریکا با فلاش بک‌های متوالی به تصویر می‌کشد.
تلویزیون اینترنتی آیو اعلام‌کرد: اگر از کاربران همراه اول، آسیاتک، های‌وب یا گروه فن‌آوا هستید، برای تماشای سریال‌های موجود در بسته مورد اشاره و سایر فیلم‌ها و سریال‌ها، هیچ هزینه‌ای بابت حجم اینترنت پرداخت نمی‌کنید و می‌توانید با آرامش، آنلاین فیلم پخش کنید و روی اینترنت فیلم تماشا کنید.
آیو بزرگ‌ترین تلویزیون اینترنتی کشور است که پخش زنده شبکه‌های تلویزیونی با امکان بازپخش تا هفت روز قبل، شبکه‌های اختصاصی در حوزه ورزش (آیو اسپرت)، کودک (آیوتون)، پخش زنده صحن علنی مجلس و دسترسی به مجموعه‌ ‌به‌روز و کاملی از فیلم و سریال (VoD)، مستند، انیمیشن و برنامه‌های تولیدی اختصاصی آیو را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
شبکه‌های اختصاصی آیو و برنامه‌های تولیدی سرویس‌هایی هستند که آیو را از سایر رقبای آن متمایز می‌کنند. آیو تاکنون پنج ویژه برنامه را به صورت اختصاصی تولید کرده که عبارتند از هتریک، سلفی، کلاکت، فلاش بک و دوآتیشه. آیو همچنین این ویژگی منحصر به فرد را دارد که سرویس آن روی چهار پلت فرم کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ، موبایل و تبلت (اندروید و iOS)، تلویزیون هوشمند و ستاپ باکس قابل استفاده است و امکان تماشای فیلم و سریال روی همه این پلتفرم‌ها مهیاست.

منابع دیگر:
  • مرور نیوز
  • ایران نو
  • فارس
۹۶/۰۴/۰۷
۱۱:۳۸

تأثیر برجام بر کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات ملموس نیست

قائم مقام شرکت فناپ با اشاره به چالش‌هایی که کسب‌وکارهای فضای مجازی در حوزه صادرات با آن روبرو هستند، گفت: «تأثیر برجام بر کسب‌وکارها ملموس نیست و صادرات در این شرایط بی‌معنا است.»
به گزارش مهر ، حسین اسلامی به چالش کسب‌وکارهای حوزه فضای مجازی و فناوری اطلاعات در صدور خدمات پرداخت و گفت: «باید یاد بگیریم با کشورهای خارج مبادله اطلاعاتی داشته باشیم و نگاهمان علاوه بر اینکه به داخل باشد، به سمت استفاده از پتانسیل سرمایه‌گذاران خارجی نیز باشد. چرا که با حفظ نگاه ملی، می‌توانیم حس اعتماد را در کشورهای خارجی ایجاد کرده و محصولات خود را صادر کنیم.»
کسب‌وکارهای ما با اپلیکیشن‌های جهانی آشنا نیستنداو با بیان اینکه در حوزه خدمات ارزش‌افزوده در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، برای کشورهای همسایه و کشورهایی که دارای فرهنگ مشترک با ما هستند، باید خدمات ارائه کنیم، افزود: «نباید منتظر باشیم تا این کشورها به سمت ما بیایند. بلکه بهتر است ما خدمات موردنیاز آن‌ها را تأمین کنیم. یکی از این خدمات با وجود حجم زیاد مسافران خارجی به شهرهای کشور ما، می‌تواند خدمات مربوط به گردشگری باشد. به‌عنوان نمونه یک اپلیکیشن کاربردی که بتواند ویژگی‌های کشور ما را به مسافران خارجی نشان بدهد.»
اسلامی تأکید کرد: «کسب‌وکارهای ما با اپلیکیشن‌های جهانی آشنا نیستند و از آن درآمدزایی نمی‌کنند. ما حتی در حوزه گردشگری نسبت به ثبت جاهای مختلف کشور در گوگل ضعیف کار می‌کنیم و در رابطه با این موضوع، با وجودی که زیرساخت‌های ارتباطی وجود دارد، اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گیرد.»
درزمینهٔ نیازسنجی محتوای آنلاین ضعیف عمل کردیماین کارشناس فناوری اطلاعات در پاسخ به این سؤال که در شرایط فعلی مشکل کجاست و چرا نتیجه نهایی قانع‌کننده‌ای از اقدامات صورت گرفته دیده نمی‌شود، گفت: «به‌طور کل حوزه محتوای آنلاین یک خلاقیت خاص می‌خواهد که نیازمند تمرین است و باید برای آن نیازسنجی شود که ما در این زمینه ضعیف هستیم.»
اسلامی ادامه داد: «از سوی دیگر در حوزه گرافیکی ضعیف عمل می‌کنیم و آن را به خوبی اجرا نمی‌کنیم. این نقاط ضعف باید تقویت شود. در همین حال تبلیغات متناسبی در این بخش صورت نمی‌گیرد. برای مثال شاید یک اپلیکیشن بسیار فاخر و بسیار کاربردی وجود داشته باشد اما از آن باخبر نمی‌شویم و محصولات کارآمد و کاربردی ما شناخته نمی‌شوند.»
برجام برای کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات ملموس نیستاو با تأکید بر اینکه راهی جز استفاده از فناوری اطلاعات نداریم و باید از ابزارهای تبلیغاتی که یکی از آن‌ها رسانه‌های اجتماعی است، استفاده کنیم، گفت: «در حوزه صادرات نیز جدای از این موارد، نیازمند زیرساخت‌هایی غیر از فناوری اطلاعات هستیم. برای مثال تا وقتی نتوانیم پول خود را پس بگیریم، صادر کردن معنی نخواهد داشت.»
این کارشناس خاطرنشان کرد: «هم‌اکنون فرآیند ارسال محصول و دریافت پول، نیازمند زیرساخت حقوقی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که در اختیار شرکت صادرکننده نیست.»
اسلامی با اشاره به اینکه تأثیرات برجام هنوز برای کسب‌وکارها ملموس نیست و هنوز امکان نقل‌وانتقال پول از خارج به کشور وجود ندارد و صادرات در این شرایط بی‌معنی است، اظهار امیدواری کرد که اوضاع بهتر شود اما سرعت تحول شرایط بعد از برجام، پایین است.
دولت نگاه توسعه صادرات در بخش فناوری اطلاعات نداردبه گفته او، در حوزه ذائقه سنجی و شناخت ادبیات مخاطب ضعیف عمل کرده‌ایم که این بخش باید به‌روزرسانی شود اما از طرفی دیگر، این فرایندها باید موردحمایت دولت قرار گیرد. کشوری مانند چین این سیاست را به کار گرفته و برای نگاه توسعه صادرات، هزینه می‌کند، اما مسئولان ما این نگاه را نداشته و آن را گسترش نمی‌دهند.
اسلامی با بیان اینکه به نظر من هنوز اولویت اول ما در بخش فناوری اطلاعات، صادرات نیست، گفت: «با این حال توصیه می‌شود که از منظر اشتغال دانش‌بنیان پایدار و سرآمد، مسئولان حوزه فناوری اطلاعات را در اولویت قرار دهند.»
انتظارات از شبکه ملی اطلاعات چیست؟اسلامی در مورد نقش شبکه ملی در توسعه موضوع شهر هوشمند و موضوعات وابسته به آن نیز گفت: «تا به حال ما به‌صورت ملموس، تأثیری ندیدیم؛ البته پروژه‌های این‌چنینی باید به پایان رسیده تا به خروجی‌های مناسب برسد. با این وجود در حال حاضر تأثیر شبکه ملی اطلاعات بر مدیریت شهر هوشمند ملموس نیست.»
او با بیان اینکه انتظارات ما باید از شبکه ملی تعریف شود، گفت: «برخی مواقع تفکر این است که اینترنت همان شبکه ملی اطلاعات است اما باید بدانیم این دو، مجزا هستند و هر دو نیاز کشورند. هم‌اکنون مقداری در مورد این بخش اختلافات فرهنگی و نگاهی وجود دارد اما باید توجه داشت که یک سری از این موضوعات، زیرساخت کسب‌وکار است.»
اسلامی افزود: «برای مثال در چین شبکه‌های اجتماعی بومی پرمخاطب وجود دارد و حتی در مورد سرچ و موتور جستجو، گوگل در این کشور اول نیست. در تجارت الکترونیک هم همین‌طور است. در سایر کشورها نیز به همین منوال است. مشابه بومی بسیاری از اپلیکیشن‌های خارجی وجود دارد و مردم از هر دوی آن‌ها استفاده می‌کنند.»
این کارشناس با تأکید بر اینکه این موارد تنها مختص ایران نیست و ما باید با استفاده از نرم‌افزارهای بومی، مواظب کشورمان باشیم، خاطرنشان کرد: «ما اگرچه نباید صرفاً بحث خودکفایی مطلق را داشته باشیم اما باید از مبنای کسب‌وکار داخلی و آنچه تولید می‌کنیم دفاع کنیم.»
نیازمند باز چیدمان کسب‌وکار در فناوری اطلاعات هستیمبه اعتقاد او، تولید محتوا در کشور ما خوب است اما طرح تجاری لازم و ادبیات مرتبط با کسب‌وکار را نداریم تا بتوانیم مردم را توجیه کنیم که از این محتوا استفاده کنند.
اسلامی گفت: «ما نیازمند نگاه بازچیدمان کسب‌وکار هستیم. باید توجه داشت که فناوری اطلاعات یک صنعت به موازات سایر صنایع نیست و یک صنعت راه‌انداز سایر صنایع است. بر این اساس باید نگاه اولیه هر کسب‌وکاری به سمت فناوری اطلاعات باشد.»

۹۶/۰۴/۰۷
۱۵:۱۶

مهم‌ترین اخبار ICT در هفته‌ از وعده بازگشت اینترنت نامحدود تا اعتراض بخش خصوصی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین اظهارات خود درباره اینترنت پرسرعت خانگی، از تهیه مصوبه ارایه سرویس نامحدود تا قبل از پایان دولت یازدهم خبر داد.

به  گزارش ایسنا، وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارایه اینترنت پرسرعت خانگی به صورت نامحدود، اعتراض سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به چرخه معیوب و زمان‌بر کنترل کیفیت و تایید نمونه آزمایشگاه «مرکز تحقیقات و صنایع انفورماتیک» و سکوت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به این موضوع، از مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات در هفته گذشته بود.
ارایه ADSL نامحدود تا یک ماه دیگر
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرامش از تهیه مصوبه ارایه سرویس نامحدود در بخش اینترنت پرسرعت خانگی (ADSL) خبر داد و گفت: همان‌طور که وعده دادم، بسته‌های اینترنتی جدید توسط اپراتورها ارائه شده و به منظور حمایت از تولیدات داخلی و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، از سازمان تنظیم مقررات خواستم که ضمن بررسی شرایط بازار، مصوبه‌ای برای خاتمه دادن به فروش اینترنت در بازار اینترنت ثابت ADSL و آغاز ارایه سرویس نامحدود در این بخش تهیه و تا قبل از پایان دولت یازدهم برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارایه کند.
از طرفی در حالی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها و اولویت‌های این وزارتخانه را راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌داند و از نهایی شدن فاز نهایی آن در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد، برخی از گذشته تاکنون با تبلیغات منفی علیه و معطوف کردن این شبکه به سمت مسائل امنیتی، سعی در تخریب آن را داشته‌اند.
محمود واعظی چندی پیش، شبکه ملی اطلاعات را یکی از پروژه‌های بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست که در حال نهایی شدن است و درباره آن توضیح داد: جلسات منظمی برای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات برگزار شده است. این شبکه بسیار بزرگ است و اولویت جدی دولت بوده و ما عملاً سال گذشته گام بزرگی در این راستا برداشتیم. فاز اول در شهریور ماه گذشته و فاز دوم در دهه فجر انجام شد. امیدواریم فاز سوم نیز تا آخر تیر ماه به بهره‌برداری برسد.
سکوت رگولاتوری برابر مشکلات شرکت‌های خصوصی
حمید بابادی‌نیا -عضو هیات مدیره و قائم مقام کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران- اظهار کرد: اعضای کمیسیون شبکه سازمان متشکل از نمایندگان بسیاری شرکت‌های خصوصی تجهیزات شبکه‌های رایانه‌ای، بارها از طریق سازمان اعتراض خود را نسبت به چرخه معیوب و زمان‌بر کنترل کیفیت و تایید نمونه آزمایشگاه «مرکز تحقیقات و صنایع انفورماتیک» اعلام کرده‌اند؛ اما متاسفانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هیچ پاسخ روشنی در این رابطه اعلام نکرده است.
وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های حوزه شبکه در این رابطه با مشکلات و معضلات پیچیده‌ای درگیر هستند، گفت: شرکت‌های خصوصی این حوزه با وجود چالش‌های فراوان، تجهیزات رایانه‌ای را از مبادی قانونی به منظور انجام پروژه‌های زیرساختی و حیاتی کشور وارد می‌کنند اما به دلیل برداشت نادرست از قانون «وظیفه اعمال استانداردها و ضوابط نظام‌های کنترل کیفی و تایید نمونه تجهیزات شبکه» مجبورند ماه‌ها منتظر تایید نمونه کالای خود در مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک باشند.
مشکلات حوزه فناوری اطلاعات از دیدگاه کارشناسان
شهریار پورآذین - از اساتید دانشگاه - با بیان این که خطر مهاجرت نخبگان حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات بسیار جدی است، اظهار کرد: حوزه آی‌تی در واقع فرافناوری به حساب می‌آید که در این زمینه نخبه‌های دانشگاهی ما که در واقع سرمایه‌های ملی کشور هستند، به راحتی از کشور خارج می‌شوند. دانشگاه‌ها و شرکت‌های اروپایی و آمریکایی حتی در بدترین شرایط سیاسی در روابط با دولت ایران اما از جذب نخبگان ایرانی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و مخابرات غافل نمی‌شوند.
صابر فیضی - مدیرعامل پیشین مخابرات ایران- با بیان اینکه ایجاد اشتغال در همه حوزه‌ها و خصوصا فناوری اطلاعات و مخابرات نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، اظهار کرد: بخش دولتی دیگر ظرفیت ایجاد اشتغال برای خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ندارد، بنابراین باید به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی بخش خصوصی برای حل مساله‌ی اشتغال و پیشبرد پروژه‌ها بها بدهیم.
وی با تاکید بر تولید داخلی و جلوگیری از ایجاد دامپینگ توسط شرکت‌های خارجی و داخلی گفت: کیفیت تولیدات داخلی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار قابل توجه است. ما در این حوزه‌ها در عرصه‌ جهانی حرفی برای گفتن داریم، اما مساله‌ی مهم حمایت از این تولیدات و شرکت‌های داخلی از طریق تسهیلات بانکی همچنین تنظیم دقیق و صحیح مقررات در بازار رقابت است که در اصل ۴۴ قانون اساسی بر آن تاکید شده است.
همچنین عباس محمدی -عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر- با اشاره به شکاف در نوع آموزش عالی کشور از امکان جذب بالای بازار فناوری اطلاعات و مخابرات کشور برای فارغ‌التحصیلان آموزش دیده و متخصص این رشته‌ها خبر داد و گفت: در کشور دو گروه از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را داریم که برخی به دلیل سطح آموزش بالای دارای توانایی‌های بیشتری برای جذب در صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات را دارند و قابلیت فعالیت در حوزه‌های خصوصی و دولتی مرتبط با این صنعت را دارا هستند.

منابع دیگر:
  • آرمان اقتصادی
  • نامه‌ نیوز
  • اقتصاد وطن
  • میهن امروز
  • 9 صبح
  • اتاق نیوز
  • بانکداری ایرانی
  • ساعت 24
  • اقتصاد گردان
  • جمهوریت
  • آرا نیوز
  • فولاد نیوز
  • تحلیل ایران
  • کسب و کار
  • 3 بی ان
  • بانکداری الکترونیک
  • فاوانیوز
۹۶/۰۴/۰۸
۰۰:۰۳

شرکت اپسان همراه

شرکت اپسان همراه، پیشرو در زمینه ارائه راهکارهای مبتنی بر بستر موبایل و وب ، در راستای طرح توسعه سازمانی و تکمیل نیروی انسانی خود، در ردیف های شغلی زیر در تهران دعوت به همکاری می نماید.
ردیفعنوان شغلیشرایط احراز1مدیر سرور لینوکسمسلط به Linux
تسلط به مجازی سازی و مدیریت سرور مجازی و سرور اختصاصی(Server Virtualization)
مسلط به docker
مسلط به سرویس های رایج لینوکس
مسلط به iptabales و SELinux
مسلط به وب سرور Apache و NGINX
آشنا به HA
آشنا به Git
آشنا به PostgreSQL و MySQL
آشنایی با PHP و Python مزیت محسوب می شود
2کارشناس فروش و پشتیبانی نرم افزارتحصیلات : حداقل کاردانی (رشته های مرتبط با کامپیوتر)
ترجیحا 2 سابقه کاری مرتبط با پشتیبانی
آشنایی با سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
تسلط بر نرم‌افزارهای کاربردی نظیر (گروه نرم افزار های Office)
آشنایی با نصب و راه اندازی اپلیکیشن های موبایل(اندروید و iOS)
آشنایی با زبان انگلیسی (در حد متوسط)
روابط عمومی بالا با فن بیان قوی
داشتن روحیه احترام به مشتری، کار تیمی و یادگیری
صبور، خلاق و مسئولیت پذیر
3کارشناس حسابداریتحصیلات : حداقل کارشناسی مرتبط
حداقل 3 سال سابقه کاری مرتبط
مسلط به قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی (بیمه)
آشنایی کامل به نحوه محاسبه ارزش افزوده و فروش فصلی
مسلط به کار با کامپیوتر و نرم افزاری های Word و Excel
آشنایی با نرم افزار حسابداری شایگان مزیت محسوب می شود.
مزایای شغلی:فعالیت در محیطی آرام، خلاق و سالم
امکان ارتقا دانش و تجربه در تیمی پویا
پاداش
لطفا رزومه کاری خود را با درج عنوان شغلی مربوطه به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایید.
درج عنوان شغلی در موضوع ایمیل الزامی است
آدرس ایمیل: cv@myappsun.com

۹۶/۰۴/۰۸
۰۸:۵۲

گردونه خبر

گردونه خبر

امکان ثبت نام مسابقات ملی مهارت در استان تهران به صورت آنلاین از طریق سامانه
tehranskills.ir فراهم شد. فرصت برای ثبت نام الکترونیکی هجدهمین مسابقات ملی مهارت تا 23 تیر ماه سال جاری ادامه دارد.
مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک با اعلام انجام توافقی با بانک مرکزی گفت: طی این توافق، ثبت منشا ارز واردات کالا الزامی شد. فیروزه خیالی درباره راه اندازی پنجره ثبت منشا ارز با هماهنگی بانک مرکزی گفت: از ابتدای دولت یازدهم با راه‎اندازی پنجره واحد در گمرک، کلیه ورودی و خروجی های ارزی برای کالا تحت مدیریت و نظارت بانک مرکزی قرار گرفته است.
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و تولید نرم‏افزاری شدند که به واسطه آن می‎توان تمام خدمات مورد نیاز مانند یافتن باغبان، پرستار، تاسیسات و... را دریافت کرد.
حامد تاجدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در حوزه تولید نرم افزار اظهار داشت: اگر فردی در خانه به مشکلی بر بخورد و نیاز به باغبان، پرستار، تعمیرات منزل، لوله کشی، برق کشی و... داشته باشد می‎تواند با مراجعه به این نرم‎افزار استاد کار مورد نیاز خود را در کوتاه‎ترین زمان ممکن انتخاب کند.
حسین اسلامی کارشناس فناوری اطلاعات در مورد چالش‎هایی که کسب و کارهای فضای مجازی در حوزه صادرات با آن روبرو هستند، گفت: تاثیر برجام بر کسب و کارها ملموس نیست و صادرات در این شرایط بی‎معنا است. او افزود: باید یاد بگیریم با کشورهای خارج مبادله اطلاعاتی داشته باشیم و نگاهمان علاوه براینکه به داخل باشد، به سمت استفاده از پتانسیل سرمایه گذاران خارجی نیز باشد.
احسان زرین بخش عضو و نماینده کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‎ای تهران در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: متاسفانه در آزمایشگاه های سنجش کیفیت محصولات فناوری اطلاعات، استاندارد به جای یک مرجع مشخص و واحد، مرجعی برای تفسیر به رای شده است.
ویدا سینا مدیرعامل مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک در واکنش به ادعای کمبود تجهیزات آزمایشگاه مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک برای تایید نمونه و کنترل کیفیت، گفت: نیروهای ماهر و مسلط به امنیت و استانداردهای آن در مرکز تحقیقات مشغول به کار هستند و ضمن تجهیز بودن آزمایشگاه، رویه و روال کار کاملا مدون و بین المللی است.

یادداشت سکاندار بانک مرکزی که باید باشد؟

 اسفندیار جهانگرد، اقتصاددان و رئیس پژوهشکده اقتصاد دانشگاه علامه

در اقتصاد هر کشوری، کسی که ریاست بانک مرکزی را برعهده دارد، یکی از سیاست­ گذاران اقتصادی بزرگ و مهم به شمار میآید که دیدگاه‌های او در کناردیدگاه‌های شخص رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه وبودجه در مدیریت اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است.
تجربه و پیشینه روسای بانک مرکزی در ایران:
روسای بانک مرکزی
دوره
تخصص
ابراهیم کاشانی
۱۳۳۹-۱۳۴۰
۳۰ سال تجربه بانکداری
علی اصغر پور همایون
۱۳۴۰-۱۳۴۲
دکترای اقتصاد و حقوق
مهدی سمیعی
۱۳۴۲-۱۳۴۷
حسابداری و علوم سیاسی
خداداد فرمانفرمائیان
۱۳۴۷-۱۳۴۹
دکتری رشته اقتصاد از دانشگاه کلرادو امریکا 
مهدی سمیعی
۱۳۴۹-۱۳۵۰
حسابداری و علوم سیاسی
عبدالعلی جهانشاهی
۱۳۵۰-۱۳۵۲
 دکتری حقوق از پاریس
محمد یگانه
۱۳۵۲-۱۳۵۴
 حقوق دانشگاه کلمبیا
حسنعلی مهران
۱۳۵۴-۱۳۵۶
علوم سیاسی و اقتصاد
یوسف خوش کیش
۱۳۵۶-۱۳۵۷
بانکداری از فرانسه و انگلیس
محمد علی مولوی
۱۳۵۷-۱۳۵۸
-
علیرضا نوبری
۱۳۵۸-۱۳۶۰
 فوق لیسانس ریاضی ازدانشگاه سوربون، فوق لیسانس اقتصاد و فوق لیسانس تحقیق در عملیات از دانشگاه استنفورد 
سید محسن نوربخش
۱۳۶۰-۱۳۶۵
دکترای اقتصاداز دانشگاه UC Davis کالیفرنیا
مجید قاسمی
۱۳۶۵-۱۳۶۸
دکتری اقتصاد از دانشگاه ساوت‌همپتون انگلیس
سید محمد حسین عادلی
۱۳۶۸-۱۳۷۳
دکترای مدیریت کسب و کاراز دانشگاه کالیفرنیا California Coast University، و دکترای اقتصاد JamiaMilliaIslamia.
سید محسن نوربخش
۱۳۷۳-۱۳۸۲
دکترای اقتصاداز دانشگاه UC Davis کالیفرنیا
ابراهیم شیبانی
۱۳۸۲-۱۳۸۶
کارشناسی ارشد و دکترای اقتصاد از دانشگاه ایندیانای آمریکا 
طهماسب مظاهری
۱۳۸۶-۱۳۸۷
کارشناسی و کارشناسی ارشد عمران از دانشکده فنی تهران و مدرک دکترا در رشته مدیریت مالی از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 
محمود بهمنی
۱۳۸۷-۱۳۹۲
دکتری مدیریت بازرگانی
ولی الله سیف
۱۳۹۲-تاکنون
دکتری حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی
برای ارزیابی سیاستهای بانک مرکزی ایران در دوره ۵۷ ساله از تاسیس آن، باید ضوابط صحیح و روشنی داشت تا بتوان آن سیاستها را بر اساس اهداف اقتصادی سنجید. به طور کلی کاراتر شدن سیاست های پولی در اجرای اهداف نشان دهنده بهبود در کارایی بانکداری مرکزی هر اقتصادی است. توانایی سیاستگذاران در اجرای وظایفشان، اساساً به داشتن ابزارهای لازم برای کاهش ناپایداری و تغییر پذیری تولید و تورم بستگی دارد. لذا کاهش مرکب در تغییر پذیری تولید و تورم نتیجه بهبود کارایی سیاست های پولی است بعبارتی بانک های مرکزی در همه دوران ها باید به دنبال کاهش میانگین  وزنی تغییر پذیری تولید و تورم باشند.
بر مبنای مطالعات انجام شده در این باره در ایران  می‌توان گفت که در دهه ۱۳۴۰ سیاستهای پولی موثر و موفق بوده‌اند و در دهه ۱۳۵۰ شمسی با شکست مواجه شدند. اگر به تغییرپذیری تولید و تورم طی سالهای بعد انقلاب اسلامی نیز نگاه شود مشخص است که ناپایداری مرکب تولید و تورم طی سالهای فوق همواره گریبانگیر اقتصاد بوده و نشان‌دهنده افت کارایی سیاستهای پولی بوده است.
در دوره ۱۳۷۷-۱۳۸۵ بعد انقلاب اسلامی، اندکی کارایی سیاستهای پولی بهبود داشته است، ولی با این حال از این دوره به بعد تاکنون کارایی سیاستهای پولی دچار تنزل شده است. اگر جدا از اهداف نهایی تغییر پذیری تورم و تولید بخواهیم سیاستهای پولی را در محدوده عملکرد متغیرهای پولی در مقابل اهدافی که بانک مرکزی برای آن متغیرها در نظر داشته مورد مقایسه قرار دهیم، در آن صورت باید دید در آغاز هر سال بانک مرکزی چه هدفی برای رشد پول و یا شبه پول و یا حجم اعتبارات در نظر داشته و آیا به اهداف خود رسیده یا خیر؟
فارغ از مسئله مطرح شده باید به این نکته اشاره کرد که در این ادوار به شکل تقریبا یکسان باید توجه شود که در اقتصادی که درآمد نفتی حرف اول را می‌زند و این درآمد از طریق بودجه دولت و سیاستهای مالی وارد مدار اقتصادی می‌شود فضای زیادی برای عملکرد مستقل بانک مرکزی نمی‌ماند. با این همه، افراد می‌توانند نقش موثری داشته باشند و نوع مدیریت آنها و نحوه برخوردشان با مسایل به نوبه خود بی‌تاثیر نبوده و نیست؛ هر چند همه روسای بانک مرکزی مجبور به رعایت قوانینی بودند که حوزه عملشان را مشخص کرده بود. تجربه تاریخی روسای بانک مرکزی ایران نشان می‌دهد عملکرد آن بیشتر حول سلیقه و علاقه هر رئیسی در بانک، بانک مرکزی مدیریت شده است. اگر ریئس بانک مرکزی اقتصاددان بوده مسایل اقتصادی بیشتر مطرح بوده و اگر حقوقدان بوده مسایل حقوقی و قانونی بیشتر جلوه داشته است و اگر حسابدار بوده، مسایل ترازنامه و حساب سود و زیان مهم بوده است.
اما چه چیزی باعث شده که  برخی از این افراد روسای بانک مرکزی را موفق­تر از بقیه ­کند؟ توضیح و چرایی این موضوع را در وهله اول  باید در نگرش سیاست­گذاران در خصوص چگونگی عملکرد اقتصاد، جست‌وجو کرد. در خصوص موارد موفق، سیاست­گذاران باید اعتقاد راسخی داشته باشندکه تورم هزینه­‌های زیادی به دنبال دارد و نگرشی واقع­‌بینانه نسبت به اثر سیاست پولی بر نوسانات اقتصادی داشته­ باشند. در مقابل روسای ناموفق، نگرشی داشته­‌اند که با درک اقتصاددانان از اقتصاد کلان مدرن بسیار متفاوت بوده است.
تجربه در ایران و کشورهای جهان نشان داده که سیاست پولی نقش بسیار مهمی در اندازه وشدت تورم و نوسانات تولید دارد. لذا برای انتخاب ریاست بانک مرکزی کارآمد و موثر باید ابتدا دیدگاه‌های نامزدهای دریافت این سمت را در قالب نوشته­‌ها، سخنرانی­‌ها در قالب سیاستهای پولی و کارکرد آن بر اقتصاد یا دیگر مدارک آنها بررسی کرد.
درسی که می­‌توان از این کار آموخت بسیار ساده است؛ داشتن دانش اقتصادکلان برای یک ریاست موفق بر بانک مرکزی ضروری است. بر این اساس روش انتخاب یک رئیس خوب برای بانک مرکزی بررسی باورهای اقتصادی افراد و مصاحبه با آنان برای آگهی بیشتر از نگرش آنان نسبت به عملکرد اقتصادکلان است. اگر گفته­‌های یک فرد غیرواقعی و غیرتئوریک باشد، مجددا اقتصاد به تورم و نوسانات قیمت و نوسانات تولید باز خواهد گشت و سرمایه‌گذاریها در اقتصاد از بین خواهند رفت و تولید اقتصاد رونق پایدار نخواهد یافت. بر این اساس، انتخاب ریاست بانک مرکزی باید یک اقتصاددان با تجربه گسترده سیاست­گذاری و دیدگاه اقتصادی مشخص باشد و بر حفظ آن در دولت پایبند باشد.

منابع دیگر:
  • بانک برتر
  • خبر رسمی
  • اخبار بانک
  • عصر بانک
  • بیمه برتر
  • خودرو برتر
  • جمهوریت
  • ارتباطات برتر
  • اقتصادنیوز
  • اقتصاد وطن
  • شهر فردا
  • تاوان‌گذار
  • بانکداری ایرانی
  • پرداخت برتر
  • صبحانه آنلاین
  • عصراقتصاد
  • دنیای بانک
  • سرمد‌نیوز
  • اکونیوز
  • تیتر برتر
  • بانکداری الکترونیک
  • آرمان اقتصادی
  • فرصت نت
۹۶/۰۴/۱۱
۱۲:۵۹

تابلوهای نیمه‌خاموش

دنیای اقتصاد: وضعیت اقتصادی باشگاه‌های فوتبال در ایران به‌شدت اسفبار است؛ طوری که تقریبا تمام تیم‌های حاضر در سطح حرفه‌ای زیان‌ده و ورشکسته هستند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که با رفع بخشی از موانع استقلال مالی باشگاه‌ها می‌توان دست‌کم تعدادی از تیم‌ها را از این وضعیت نجات داد. ما این موانع را ظرف سه روز در سه بخش مورد بررسی قرار می‌دهیم. بخش اول مربوط به معضلات ناشی از عدم واگذاری حق تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها است.
تکمه 160میلیاردی کجاست؟
پیش از آغاز لیگ چهاردهم یعنی اواسط بهار سال93 فدراسیون فوتبال طی مزایده‌ای حق تبلیغات محیطی ورزشگاه‌های مسابقات لیگ برتر را در ازای 160میلیارد تومان برای دو فصل به شرکت کانون ایران‌نوین واگذار کرد. بنابراین قرار شد آن شرکت انحصار تبلیغات محیطی را در لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم در اختیار داشته باشد و در ازای هر فصل به ترتیب 60 و 100میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال بپردازد. با این وجود همان‌طور که می‌دانید هرگز چنین رقمی پرداخت نشد، چراکه شرکت مزبور نتوانست در کسب درآمد موفق عمل کند و قرارداد با پرداخت رقمی بسیار کمتر از تعهد اولیه به پایان رسید. در زمان عقد آن قرارداد، مهدی تاج که رئیس وقت سازمان لیگ بود، مدعی شد کل فوتبال مثل یک کت است که فقط یک تکمه آن 160میلیارد تومان فروش رفته! او حتی مدعی شد اگر بعد از پایان این دو سال قرارداد بعدی به ارزش 400میلیارد تومان بسته شد، کسی نباید تعجب کند!
با این حال پیش از آغاز مسابقات فصل گذشته، قرارداد دوساله جدید برای واگذاری تبلیغات محیطی نه به ارزش 400میلیارد تومان، بلکه فقط در ازای 115میلیارد تومان برای دو فصل بسته شد؛ یعنی حتی 45میلیارد تومان کمتر از قرارداد قبلی! مطابق این قرارداد که بدون برگزاری مزایده با شرکت فناپ منعقد شد، طرف قرارداد باید در لیگ شانزدهم 50میلیارد و در لیگ هفدهم 65میلیارد تومان پرداخت می‌کرد. با این حال شنیده می‌شود مفاد این قرارداد هم هنوز به‌طور کامل اجرا نشده و فعلا تنها چیزی حدود 30میلیارد تومان بابت لیگ شانزدهم به حساب سازمان لیگ واریز شده است! خب آیا مجموعه این مسائل نشان نمی‌دهد مدیریت تبلیغات محیطی توسط فدراسیون فوتبال یک الگوی شکست‌خورده است؟ پس چرا این حق به باشگاه‌ها واگذار نشود؟
مزایای واگذاری به باشگاه‌ها
در شکل فعلی واگذاری حق تبلیغات محیطی، یک نفر به‌جای همه تصمیم می‌گیرد، اما اگر این حق به هر باشگاه داده شود که خودش مطابق میل و توانش به جذب تبلیغات محیطی بپردازد، شاهد استفاده از پتانسیل بسیار بالاتری خواهیم بود. در این شرایط مثلا ظرفیت‌های بومی و محلی هم فعال می‌شوند؛ به این ترتیب که مثلا تیم‌های شمالی و جنوبی می‌توانند از تولیدکنندگان محصولات خاص مناطق خود آگهی بگیرند و باشگاه‌های اصفهانی و مشهدی و... هم در همین راستا صاحبان کالا و خدمات را به طرف خودشان بکشانند. در این صورت انعطاف خوبی هم بر مذاکرات حاکم خواهد شد و باشگاه به صلاحدید خودش می‌تواند از یک مشتری بیشتر و از مشتری دیگر کمتر پول بگیرد.
در خیلی از استان‌ها که مقامات دولتی برای کمک مستقیم به باشگاه‌ها با منع قانونی مواجه هستند، این شکل از کار می‌تواند گره‌ها را باز کند و کمک مالی شرکت‌ها از مسیر دادن آگهی با توصیه مسوولان محلی را به‌دنبال بیاورد، به‌علاوه فراموش نکنیم در فرم فعلی، تنها در جریان پخش مسابقات تیم‌های مثل پرسپولیس، استقلال یا تراکتورسازی است که امکان دیده‌شدن آگهی‌ها فراهم می‌شود، اما اگر حق اعطای تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها واگذار شود، صاحبان بومی کالا و خدمات می‌توانند به‌طور کامل از مزیت پخش استانی مسابقات بهره‌مند شوند و در «جامعه هدف» برای خودشان تبلیغ کنند. در نهایت سازمان لیگ که مالک 20درصد از درآمد ناشی از تبلیغات محیطی است، می‌تواند همین 20درصد را از درآمدهای هر باشگاه به‌طور جداگانه دریافت کند. مطمئنا چنین شیوه‌ای که خلاقیت، مهارت و توانایی مدیران باشگاهی را به چالش می‌کشد، باعث افزایش جنب‌وجوش در بازار هم خواهد شد و می‌تواند نتایج مفید فراوانی به همراه بیاورد، اما ظاهرا فدراسیون فوتبال علاقه‌ای برای کمک به استقلال باشگاه‌ها ندارد و ترجیح می‌دهد همه راه‌های معاش آنها را راسا تحت کنترل داشته باشد!

منابع دیگر:
  • گل آنلاین

با حضور شتاب‌دهنده‌های بزرگ کشور برگزار می‌شود: برگزاری رویداد استارتاپ ویکند داده پلاس توسط شرکت داده پردازی ایران

استارتاپ ویکند داده پلاس برای نخستین بار با محوریت تجارت الکترونیک، نرم‌افزارهای کاربردی، بانکی و اینترنت اشیا (IOT) در مرکز آموزش شرکت داده‌پردازی و با مربی‌گری و داوری اساتید با سابقه و نامی از 21 الی 23 تیرماه 96 برگزار خواهد شد.

به گزارش دبیرخانه رویداد استارتاپ ویکند داده پلاس ، این رویداد، 21 الی 23 تیرماه 1396 توسط شرکت داده پردازی ایران در چهار حوزه برگزار خواهد شد.
این رویداد ساعت 14 روز چهارشنبه 21 تیرماه با سخنرانی تعدادی از مدیران حوزه فناوری آغاز خواهد شد و تیم‌ها فرصت دارند در زمان تعیین شده ایده خود را مطرح کرده و در صورت کسب بیشترین امتیاز از سوی داوارن فرصت حضور در این رویداد را خواهند داشت. در صورتی که تیم‌های شرکت کننده امتیاز لازم را به دست نیاورند می‌توانند در چالش‌های مطرح شده در رویداد شرکت کنند.
سپس تیم‌های حاضر در رویداد داده پلاس تا ساعت 17 روز جمعه 23 تیرماه فرصت دارند ایده‌های خود را اجرا کرده و در مراسم اختتامیه نمونه‌های اولیه تولید شده را به داوران ارائه دهند و در ادامه پس از اعلام نظر داوران سه تیم برتر انتخاب و معرفی خواهند شد.
جایزه نقدی این رویداد برای تیم یا ایده اول 70 میلیون ریال، تیم دوم 50 میلیون ریال و تیم سوم 30 میلیون ریال تعیین شده است.
همچنین سه شتابدهنده بزرگ کشور یعنی شتابدهنده‌های تریگ آپ، آواتک و فینووا برای حمایت و جذب تیم‌های منتخب در این رویداد حاضر خواهند بود.
از دیگر برنامه‌های بسیار مهم این رویداد برای تیم‌ها و افراد حاضر، برگزاری یک کارگاه آموزشی در زمینه ثبت ایده و اختراعات است. همچنین تمامی ایده‌ها و نوآوری‌های حاضر در داده پلاس توسط یک شرکت حقوقی ثبت تحت حمایت قرار می‌گیرد.
علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس dataplus.dpi.ir مراجعه کنند.

۹۶/۰۴/۱۳
۱۲:۵۰