نرخ ارز، طلا و سکه

قیمت طلا و سکه
(تومان)
  • یک گرم طلای 18 عیار 100770
  • تمام سکه (طرح جدید) 982000
  • تمام سکه (طرح قدیم) 982000
  • نیم سکه 495000
  • ربع سکه 267000
قیمت ارز
(تومان)
  • دلار 3540
  • یورو 4295
  • پوند 5475
  • صد ین 2970
  • درهم امارات 970
  • لیر ترکیه 1550
ارز مبادله ای
(ریال)
  • 1 Arrow up
    دلار 27138
  • 72 Arrow up
    یورو 33007
  • 136 Arrow up
    پوند 42250
  • 67 Arrow up
    فرانک 27448
  • 181 Arrow up
    صد ین 22720
  • 0
    درهم امارات 7389

بیمه سامان، 67 هزار یورو خسارت بیمه مسافرتی پرداخت کرد

در ماه گذشته بیمه سامان بابت خسارت بیمه درمان مسافرتی خارج از کشور حدود 67 هزار یورو خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مدیر بیمه‌های اشخاص این شرکت گفت: این میزان خسارت مربوط به 52 پرونده خسارت بیمه مسافرتی خارج از کشور بوده که توسط شرکت «کمک‌رسان» در کشور مقصد بررسی و مبلغ خسارت به زیان‌دیدگان پرداخت شده است.
داوود الماسی افزود‌: دو پرونده از مجموع پرونده‌های بررسی شده خسارتی بالغ بر 10 هزار یورو را در برداشته است.
گفتنی است بیمه مسافرتی سامان هزینه‌های درمانی، فوریت‌های پزشکی و دندانپزشکی، هزینه‌های ناشی از تاخیر در حرکت هواپیماها و گم شدن چمدان‌ها را پوشش می‌دهد و همچنین در زمان مفقود شدن بار یا سرقت مدارک و یا درصورت نیاز به مشاوره حقوقی به مسافران ایرانی امداد‌رسانی می‌کند.

منابع دیگر:
  • پول‌پرس
۹۳/۱۰/۰۹
۲۱:۱۱

لزوم همگن‏شدن با روند دیجیتالی دنیا

همزمان با برگزاری کنفرانس بین‏المللی مدیریت، پنلی با عنوان «فناوری اطلاعات، اهرم رشد بنگاه‏های اقتصادی» با حضور تعدادی از صاحب‏نظران عرصه آی‌تی برگزار شد. موضوع این پنل کمک آی‌تی به رشد بنگاه‏های اقتصادی در ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد همزمان با برگزاری کنفرانس بین‏المللی مدیریت، پنلی با عنوان «فناوری اطلاعات، اهرم رشد بنگاه‏های اقتصادی» با حضور تعدادی از صاحب‏نظران عرصه آی‌تی برگزار شد. موضوع این پنل کمک آی‌تی به رشد بنگاه‏های اقتصادی در ایران بود.
به گفته دکتر البدوی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس امروزه مشخص شده که ۵۰ درصد نوآوری‏های جهان یا توسط آی‌تی ایجاد شده یا به واسطه آی‌تی به ظهور رسیده است به همین سبب بسیاری معتقدند که در فضای کسب‌و‌کار امروز رشد اصلی بنگاه‏ها بدون آی‌تی تقریبا غیرممکن است. شرکت‏کنندگان در این پنل درباره این موضوع به بحث نشستند که چگونه می‏توان از طریق آی‌تی در شبکه ارزش بنگاه‏ و همچنین در شبکه ارزش تامین‏کنندگان و مشتریان یک بنگاه تحول ایجاد کرد.
ضرورت توسعه آی‌تی در سطح کارفرمایی
محمود نظاری  رئیس هیات مدیره همکاران سیستم آغازگر بحث این پنل بود. محور صحبت‏های او نقش آی‌تی در موفقــیت کسب‌وکارها و  تاثیر نگاه و عملکرد مدیران ارشد بر توسعه آی‌تی در یک سازمان بود. نظاری گفت: «برای دسترسی به بازارهای جهانی و تعامل با شرکت‏های بین‏المللی نیازمند تغییر در نگرش فضای ذهنی مدیران ارشد سازمان‏ها هستیم.»
نظاری با اشاره به مدل خدمات شرکت‏های اینترنتی در ایران و پیاده‌سازی مناسب CRM در آنها این پرسش را مطرح کرد که تا چه اندازه دیگر صنایع ما توانسته‏اند با توجه به معیارهای جهانی این شیوه مدیریت را پیاده‌سازی کنند.
نظاری توسعه فناوری اطلاعات در زمینه مدیریت بر بازار و فروش، تکنولوژی و روش‏های تولید، منابع انسانی و ارتباط با مشتریان را از جمله محورهای اصلی موفقیت کسب‌وکارها برشمرد و گفت: «نتایج مطالعه‏ای که روی ۵۰ بنگاه بزرگ ایرانی صورت گرفته نشان می‌دهد که به‌طور متوسط ۳۷ درصد این شرکت‏ها استراتژی‏های آی‌تی خود را تدوین کرده‏اند یا از آن برای توسعه زیرساخت‏های IT استفاده می‏کنند.
همچنین به‌طور متوسط ۶۵ درصد چرخه ارزش مشتریان این شرکت‏ها تحت پوشش سیستم‏های اطلاعاتی است.»  با این حال به گفته نظاری بر اساس یافته‏های این مطالعه میزان سرمایه‏گذاری آی‌تی در عمده شرکت‏های مورد مطالعه بسیار کم بوده است. نظاری همچنین اشاره کرد که بر اساس این مطالعه به‌طور متوسط ۶۱ درصد مدیران ارشد این شرکت‏ها در ایجاد سیستم‏های اطلاعاتی در سازمان خود پیشگام بوده‏اند اما تنها ۵۱درصد آنها نقش کلیدی در تصمیم‏گیری‏های برنامه‏ریزی IT داشته‏‏اند.
به گفته نظاری و بر اساس مطالعات بین‏المللی، بودجه آی‌تی سازمان‏ها در سال ۲۰۱۵ با ۴۵ درصد رشد مواجه خواهد شد ضمن اینکه به‌طور متوسط ۸۵ درصد از مدیران ارشد کسب‌وکارهای بین‏المللی به اطلاعات به عنوان یک دارایی استراتژیک نگاه می‏کنند و ۶۹ درصد آنان استفاده بهتر از IT را به عنوان نقطه تمرکز کلیدی طی یک تا سه سال آینده دانسته‏اند. نظاری خاطرنشان کرد که ۶۱ درصد سازمان‏های بین‏المللی مهم‌ترین استراتژی اطلاعات را استفاده از اطلاعات برای بهبود خدمات به مشتریان و رشد فروش از مشتریان فعلی دانسته ‏اند.
رئیس هیات مدیره همکاران سیستم در ادامه با اشاره به بررسی اهمیت تعهد و مشارکت مدیریت ارشد در موفقیت پیاده‌سازی ERP در یک سازمان پیشنهاد کرد که مدیران ارشد سازمان‌ها برنامه‏ریزی IT  در سازمان خود را به مشاوران یا مدیران دیگر تفویض نکنند و مدل‏های جهانی همسو با کسب‌و‌کار خود در دنیا را به دقت مورد مطالعه قرار دهند. او همچنین پیشنهاد کرد که مدیران ارشد سازمان‌ها مرتبا آمادگی سازمان خود را برای توسعه IT اندازه‏گیری کنند و همگام با استراتژی‏های کسب‌وکار برای تدارک استراتژی‏های IT اقدام کنند. نظاری در پایان فراهم کردن دوره‏های تخصصی آی‌تی برای مدیران ارشد و توسعه دانش کارکنان در این بخش را هم مورد تاکید قرار داد.
لزوم همگن‏شدن با روند دیجیتالی دنیا
در ادامـه دکتــر اسمــاعیل ثنــایی، مدیرعامل شرکت آریا همراه سامانه به صحبت در این باره پرداخت. او  در ابتدا  به انقلاب اینترنت و رایانش ابری و اتفاقات بزرگی مثل ورود تلفن‏های هوشمند و در دسترس بودن اطلاعات اشاره کرد و افزود: ما باید بدانیم چه اتفاقاتی در کشورها و شرکت‏های مختلف به وقوع می‏پیوندد و چه مسائلی در آینده به سازمان‏های ما وارد می‏شود. درواقع از نگاه دکتر ثنایی باید چالش‏هایی را که شرکت‏های مختلف جهانی با آن برخورد کرده‏اند شناخت تا در مواقع لزوم بتوان از موارد مشابه آنها جلوگیری کرد. او در ادامه به اهمیت نقش مدیر آی‏تی در یک سازمان اشاره کرد و گفت: همچنین باتوجه به فضای دیجیتالی در دنیا و ارزش‏گذاری و انفجار تکنولوژی و فرآیندهای آی‌تی باید بدانیم نقش مدیر آی‌تی در یک سازمان چیست و چه وظایفی را برعهده دارد.
او تاکید کرد: مدیران ارشد باید خودشان به بحث آی‌تی ورود کنند و ببینند روند دیجیتالی شدن دنیا چیست و چگونه می‏توانند خود را همگن پیش ببرند. او سنتی‏بودن سازمان‏ها را دلیلی برای چشم‏پوشی از این ابزارها ندانسته و افزود: اگر بخواهیم وارد فضاهای بین‏المللی شویم چاره‏ای نداریم جز اینکه با ادبیات مرسوم دنیا همگام شویم.
 او با اشاره به پدیده برهم خوردگی تکنولوژی از کتاب گرفته تا دوربین گفت: شرکت عظیمی مثل نوکیا با عدم تشخیص درست از رده خارج شد . یا الان سازمان‏ها به این معضل برخورده‌اند که کارمندان تبلت و نوت بوک را وارد سازمان می‏کنند.
او افزود: الان مشغول مقررات‌گذاری هستند که چگونه افراد دستگاه‏های خود را به داخل سازمان‏ها بیاورند و چه بخشی از اطلاعات را روی دستگاه‏های شخصی خود ببینند. این را ما در سازمان‏هایمان هم می‏بینیم.
دکتر ثنایی در ادامه صحبت‏هایش به لزوم وجود آی‌تی و آی سی تی در شرکت‏ها اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین شغل‏هایی که در ۱۰سال اخیر در دنیا مطرح است شغل‏های مربوط به حوزه آی‏تی بوده و در تمام کشورها تقاضا برای ‏آی‌تی من‏ها بالا رفته است. او تاکید کرد که در سال‌های اخیر سرمایه‏گذاری زیادی در این حوزه شده است و این خود اهمیت جهانی این موضوع را نشان می‏دهد.  
او همچنین به لزوم ERP (برنامه‏ریزی منابع سازمان) در شرکت‏ها و سازمان‏ها اشاره کرد و گفت: اگر ERP در سازمان‏ها به‌طور درست و دقیق به کار گرفته شود حتما کارآیی سازمان افزایش می‏یابد. دکتر ثنایی درآمد بیشتر و هزینه‏های کمتر برای شرکت‏ها و سازمان‏ها را در گرو بهادادن به صنعت آی‌تی دانست و افزود: در این صورت است که مدیران عامل و اعضای هیات مدیره‏ هدف اصلی‏شان را پیدا کرده‏اند.
مدیرعامل شرکت آریا همراه سامانه پیشبرد اهداف شرکت‌ها را جدا از آی‏تی اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود:  نقش مدیران آی‌تی شرکت‏ها در این زمینه بسیار مهم است. او ادامه داد: امروزه مشخص شده که ۲۰ درصد از وقت سازمان‏ها در ایمیل زدن به هدر می‏رود و از این رو بسیاری از سازمان‏ها مشغول کار روی پلت‏فرم‏های شبیه شبکه‏های اجتماعی برای پیشبرد کار در سازمان خود هستند.
فرصت‌های آی‌تی در صنعت بیمه
در پایان نیز دکتر احمــد ضرابیه، مدیر آی‌تی بیمه سامان به بحث درباره استفاده از آی‌تی در مدیریت پرداخت و گفت برای لمس بیشتر این امر باید نگاهی به صنعت بیمه انداخت. از نظر او کسب‌و‌کار در بیمه کسب‌و‌کار مدیریت ریسک است. او با اشاره به آمار ضریب نفوذ 7/1 درصدی بیمه در کشور گفت که این میزان در دنیا 3/6 درصد است.
دکتر ضرابیه با اشاره به امکان توانمندسازی، پایداری عملیات و بهینگی صنعت بیمه با استفاده از آی‌تی گفت: در صنعت بیمه نمی‏توانیم روش‏ها و فرآیندها را از فناوری اطلاعات جدا ببینیم و باید مرتبا الگوهای موفق خارجی را پیش روی خود بگذاریم.
او در ادامه با بیان اینکه هم اکنون صنعت بیمه آمادگی برون سپاری بسیاری از فعالیت‏های خود را دارد گفت: با این حال یا تامین‏کننده‏ای وجود ندارد یا شرکت‏های خدمات رسان‏کیفیت لازم را ندارند. از دیدگاه دکتر ضرابیه فناوری اطلاعات می‏تواند در موارد گوناگونی در بحث پایداری عملیات به صنعت بیمه کمک کند مثلا یکپارچگی یک بانک و یک بیمه نمونه‏ای است که می‏تواند در تسهیل خدمات بسیار موثر باشد.
مدیر آی‌تی بیمه سامان تله متریکس را نمونه‏ای از تلفیق فناوری اطلاعات در صنعت بیمه برشمرد که می‏تواند فرصت‏های بزرگی را برای بخش بیمه و آی‌تی کشور همزمان ایجاد کند. ضرابیه گفت: هم اکنون نرخ بیمه‌نامه خودرو بر اساس مدل خودرو محاسبه می‏شود؛ درحالی که با استفاده از تله متریکس می‏توان مولفه‏هایی چون سن، تحصیلات و حتی نوع رانندگی راننده را مشخص کرد و آن را در ارزیابی ریسک و در نهایت قیمت حق بیمه لحاظ کرد.
تله‏متریکس فرآیند ارتباطات خودکار و پیشرفته‌ای است که توسط آن اندازه‌گیری‏ها در نقاط دور افتاده یا غیرقابل دسترس انجام می‏شود و اطلاعات و داده‌ها برای پردازش و نظارت به مرکز یا واحد کنترل ارسال می‌شود. گر چه این اصطلاح معمولا به مکانیسم‌های انتقال داده‌های بی‌سیم اشاره دارد، ولی این سیستم انتقال داده، رسانه های دیگر مانند تلفن یا شبکه کامپیوتری، لینک‌های نوری یا دیگر ارتباطات سیمی مانند خط  حامل فاز را نیز شامل می‌شود.
دکتر ضرابیه در پایان با اعلام اینکه آی‌تی می‏تواند به صنعت بیمه کمک کند تا حرکت مناسب‏تر و سریع‏تری در کشور داشته باشدافزود: با توجه به آزادسازی تعرفه‏ای در این صنعت هم اکنون شرکت‏های بیمه نیاز به داده‏ها، تحلیل و پالایش اطلاعات دارند که این‏کار می‏تواند با کمک شرکت‏های آی‌تی ایجاد و توسعه داده شود.

۹۳/۱۰/۰۹
۱۰:۴۱
منابع دیگر:
  • فارس
  • بنکر
  • فردا نیوز
  • رجا نیوز
  • تسنیم
  • عصر ایران
  • روزنو
  • بانکداری الکترونیک
  • الف
  • بولتن
  • افکار نیوز
  • ملیت
  • دانا
  • تریبون
  • بازارخبر
  • صبحانه آنلاین
  • پول‌پرس
  • عیارآنلاین
  • تراز
  • مشرق
  • تابناک
  • عصرامروز
  • خرداد
  • هشت صبح
  • سلامت نیوز
  • اعتبار
  • وب‌گردی
  • پارسینه
  • کیهان
  • اطلاعات
  • خراسان
  • ایستانیوز
  • شبکه خبر
  • جام جم آنلاین
  • فرارو
  • تدبیر24
  • بهار نیوز
۹۳/۱۰/۱۰
۰۷:۵۴

9 پروژه روابط عمومی بیمه دی افتتاح شد

همزمان با نهم دی‌، 9 پروژه اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی بیمه دی افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مدیر روابط عمومی بیمه دی با تشریح این پروژه‌ها گفت: این روابط عمومی تا پایان سال برنامه‌های مدون و جدیدی را با دیدگاه روابط عمومی دیجیتال اجرایی می‌کند.
ناصرالدین اسلامی‌فرد افزود: وظیفه اصلی روابط عمومی شرکت های اقتصادی‌، ایجاد ارتباط مناسب بین سازمان و مشتریان است و ارتباط مناسب‌، اطلاع رسانی به موقع‌، احترام به مشتری و استفاده از ظرفیت‌های بالای شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نتایج بسیار مناسبی را در جذب پرتفوهای جدید ایجاد کند.
وی با تاکید براین نکته که باید در فرایندهای روابط عمومی صادقانه برخورد کرد، ادامه داد: باید از شعاردادن و تبلیغ کارهای انجام نشده در شرکت های اقتصادی پرهیز کنیم.

۹۳/۱۰/۰۹
۲۱:۱۱

هیات مدیره بیمه پاسارگاد انتخاب شدند

Banker - مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام بیمه پاسارگاد با حضور بیش از ۹۸.۱۱ درصد سهامداران روز یک شنبه هفتم دی ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد و دستور جلسه این مجمع به رأی سهامداران گذاشته شد.

به گزارش بنکر (Banker)، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بیمه پاسارگاد به ریاست علی اکبر امین تفرشی نماینده سهامدار عمده شرکت برگزار شد و مجید قاسمی و عباس کفافی (نمایندگان سهامدار عمده) به عنوان ناظر و پیروز باستانی عضو هیأت مدیره در جایگاه دبیر جلسه ، او را در برگزاری مجمع همراهی کردند.
انتخاب اعضاء هیأت مدیره با در نظر گرفتن شرایط مندرج در تبصره های ۲ و ۴ ذیل ماده ۳۳ اساسنامه، دستور جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بود که بر این اساس مجید قاسمی به نمایندگی از بانک پاسارگاد (سهامی عام) و معصوم ضمیری، احمد شفیعی هنجنی، پیروز باستانی و ابوالقاسم دباغ به عنوان اعضای اصلی و شرکت تامین مسکن گروه مالی پاسارگاد و بنیاد فرهنگی مصلی نژاد به عنوان اعضاء علی البدل برگزیده شدند.

۹۳/۱۰/۰۹
۱۰:۲۶

انحصار در صنعت بیمه و جایگاه خصوصی ها

Banker - مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد گفت: به دلیل وجود سهم غالب دولت در بازار بیمه کشور انحصار نسبی هنوز پایان نیافته است.

به گزارش بنکر (Banker)، معصوم ضمیری در خصوص انحصار در صنعت بیمه و جایگاه بیمه های خصوصی در این صنعت و موانع پیش روی شرکت ها برای توسعه بازار انجام داده است. ضمیری معتقد است اگرچه مطابق قانون انحصار در عملیات بیمه ای وجود دارد اما به دلیل وجود سهم غالب دولت در بازار بیمه کشور (از طریق شرکت دولتی بیمه ایران) انحصار نسبی هنوز پایان نیافته است.
به گفته او شرکت های بیمه خصوصی با توجه به مدت اندکی که از خصوصی سازی بیمه در کشور می گذرد جایگاه نسبتاً مناسبی پیدا کرده اند اما ارتقاء جایگاه آنان در سال های آینده بستگی به عوامل زیادی دارد که اهم آنها سیاست های دولت در حمایت از فعالیت بخش خصوصی، نظارت مالی بر فعالیت شرکت های بیمه، افزایش ظرفیت اجرایی شرکت های بیمه خصوصی و می باشد. مشروح گفت‌وگوی آیین با معصوم ضمیری را در زیر می‌خوانید:
1- آیا صنعت بیمه، صنعتی انحصاری است؟
هرچند بر اساس قانون تاسیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران (ماده 30) نوعی انحصار در امور بیمه ای سازمان های دولتی پیش بینی شده بود اما بر اساس قانون برنامه پنج ساله چهارم مصوب مجلس شورای اسلامی این انحصار منتفی شده است. بنابراین می توان گفت در حال حاضر هیچگونه انحصار قانونی در عملیات بیمه ای وجود ندارد اما به دلیل وجود سهم غالب دولت در بازار بیمه کشور (از طریق شرکت دولتی بیمه ایران) انحصار نسبی هنوز پایان نیافته است.
2- جایگاه شرکت های خصوصی در صنعت بیمه چگونه است؟
شرکت های بیمه خصوصی با توجه به مدت اندکی که از خصوصی سازی بیمه در کشور می گذرد جایگاه نسبتاً مناسبی پیدا کرده اند اما ارتقاء جایگاه آنان در سال های آینده بستگی به عوامل زیادی دارد که اهم آنها سیاست های دولت در حمایت از فعالیت بخش خصوصی، نظارت مالی بر فعالیت شرکت های بیمه، افزایش ظرفیت اجرایی شرکت های بیمه خصوصی می باشد.
3- آیا نگاه مناسبی به شرکت های بیمه خصوصی در دولت، مجلس و بیمه مرکزی وجود دارد؟ این نگاه متاثر از چیست؟
دولت، مجلس و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست های کلان اقتصادی کشور مبنی بر توجه خاص به افزایش نقش بخش خصوصی در کشور، نگاه مثبت و موثری بر توسعه فعالیت شرکت های بیمه خصوصی دارند. به نظر می رسد اقدامات لازم در جهت حمایت قانونی و اجرایی در این خصوص می تواند با سرعت بیشتری انجام پذیرد تا هرچه سریعتر بخش خصوصی بازار بیمه از جایگاه مناسب تری در اقتصاد کشور برخوردار شود.
4- چه عواملی باعث عدم افزایش موثر سهم شرکت های خصوصی شده است؟
عوامل زیادی در عدم افزایش موثر سهم شرکت های بیمه خصوصی در بازار بیمه وجود دارد که خود نیازمند مطالعه و تحقیقی مستقل است، لیکن اهم آنها عبارتند :
- عمر کوتاه آغاز فعالیت مجدد بخش خصوصی در صنعت بیمه کشور؛
- عدم کفایت حمایت های ضروری از شرکت های بیمه جدید التاسیس خصوصاً در سال های اولیه فعالیت آنها؛
- لغو روش نظارت بر اساس تعرفه ها، بدون بر قراری روش نظارت جایگزین؛
- برقراری عوارض متعدد به صنعت بیمه کشور؛
- تسری شمول قانون مالیات برارزش افزوده به فعالیت بیمه برخلاف رویه معمول در بازار های جهانی؛
- رشد کند شرکت های بیمه به علت ماهیت فعالیت های بیمه ای.
5- آیا در شرکت های خصوصی عاملی مانع رشد آنها شده است؟
هر چند تاسیس شرکت های بیمه خصوصی از نظر تعداد شرکت ها به سرعت انجام پذیرفته است، لکن امکانات لازم خصوصاً تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز این بخش، متناسب با سرعت توسعه تعداد شرکت های بیمه، فراهم نشده است.
6- آیا شرکت دولتی در حق بیمه ها، نرخ شکنی می کند؟
به طور کلی با حذف نظارت تعرفه ای و آزاد سازی نرخ های بیمه، مفهوم نرخ شکنی در شرکت های بیمه، اعم از دولتی یا خصوصی، تغییر کرده است که بحث در خصوص آن مجال بیشتری می طلبد.
7- افرایش سهم بیمه های خصوصی باید به چه مقدار برسد که بتوانیم بگوییم مطلوب و مناسب است؟
بر اساس سیاست های کلان اقتصادی، سهم دولت در بازار بیمه کشور در جهت حمایت از بخش خصوصی، معادل20% تعیین شده است که مناسب به نظر می رسد.
8- این میزان افزایش سهم بیمه های خصوصی ، چه مقدار زمان طول می کشد؟
افزایش سهم بخش خصوصی تا 80% بازار بیمه کشور، نیازمند عوامل زیادی است و طول زمان رسیدن به آن بستگی به اقدامات مختلف از ناحیه مسئولین سیاست گذار و برنامه ریز کشور دارد.
9- با توجه به اینکه وزیر اقتصاد گفته «این وظیفه ماست که امتیازات و ترجیحاتی که به صورت تبعیض آمیز به سود بخش دولتی و به زیان بخش خصوصی در صنعت بیمه وجود دارد، این ها را مرتفع کنیم.» چه تغییری در حوزه قوانین و مقررات باید صورت گیرد که سهم شرکت های بیمه خصوصی افزایش یابد؟ یعنی مجلس و شورای عالی بیمه چه قوانین و مقرراتی را باید تنظیم کنند؟
به طور کلی می توان گفت صنعت بیمه کشور در جهت دستیابی به جایگاه مناسب و مطلوب خود نیازمند وضع قوانین و مقررات در زمینه های اصلاح ساختار، حذف عوارض متعدد، معافیت از قانون مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد مشوق های مالیاتی در توسعه بیمه ها خصوصاً بیمه های زندگی می باشد.

۹۳/۱۰/۰۹
۱۲:۴۴

انتصابات جدید در شرکت بیمه کوثر

طی احکامی از سوی دکتر عبدالرسول عطایی مدیر عامل شرکت بیمه کوثر، معاون مالی اقتصادی، مدیر امور شعب و نمایندگان و همچنین مدیر بیمه های اتومبیل منصوب شدند.
طی احکامی از سوی عبدالرسول عطایی مدیر عامل شرکت بیمه کوثر، معاون مالی اقتصادی، مدیر امور شعب و نمایندگان و همچنین مدیر بیمه های اتومبیل منصوب شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، طی احکامی جداگانه از سوی مدیر عامل ،  محمد رضا مجد رضایی به عنوان معاون مالی اقتصادی شرکت منصوب شدند، وی پیش از این به عنوان مدیر مالی این شرکت فعالیت داشته و همچنین عضوانجمن حرفه ای صنعت بیمه و حسابدار مستقل است
در ادامه این انتصاب ها، ضمن قدردانی از زحمات حسن شعبانی مدیر اسبق امور شعب و نمایندگان مهدی ردایی به عنوان مسول جدید این مدیریت معرفی شدند و همچنین مسعود یوسفی به عنوان مدیر بیمه های اتومبیل بیمه کوثر حکم خود را دریافت کردند.

۹۳/۱۰/۰۹
۱۴:۲۱
۹۳/۱۰/۱۰
۰۶:۲۹

معمای ما و ژاپن

پویا جبل عاملی
1- شاید برای ما ایرانی ها، ایجاد تورم بسی ساده به‌نظر برسد. وقتی اکثریت قریب به اتفاق مردم یک کشور حداقل نیمی از عمر خود را با تورم دو رقمی سیر کرده باشند که این خود رکوردی بی‌نظیر است، سخت است تا این مردمان باور کنند که در جایی روی این کره خاکی، سیاست‌گذارانی هستند که می‌خواهند تورم را افزون کنند و با تقلای بسیار هنوز موفق به این کار نشده‌اند. از زمانی که «هاروهیکو کورودا» رئیس بانک مرکزی ژاپن شد، هدفش را افزایش تورم قرار داد. وی با تزریق نقدینگی بر آن شد تا به این هدف دست یابد. متغیرهای پولی نیز به وضوح نشان می‌دهد که وی بر این قول خود بوده است. آن‌طور که رشد پایه پولی ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل، 7/36 درصد بوده و البته بالاترین رقم آن در ماه فوریه گذشته با رکورد 7/55 درصد بود.
اما تلاش بی‌وقفه دو ساله بانک مرکزی ژاپن در چاپ پول هنوز نتوانسته هدف تورمی را حاصل کند و تورم نقطه‌به‌نقطه از ماه مه به این سو روند نزولی به خود گرفته و از 7/3 درصد به 4/2 درصد در ماه نوامبر رسیده است. چگونه است که با چنین تزریق نقدینگی شدیدی، هنوز بانک مرکزی به هدف تورم (متوسط) 2 درصد دست نیافته است؟
2- نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه ایران که بر مبنای آمار بانک مرکزی در ماه شهریور به حداقل خود در سطح 4/14 درصد رسیده بود، اکنون در آذرماه به سطح 7/16 درصد رسیده است. وضعیتی که روزنامه «دنیای اقتصاد» از چهار ماه پیش طی مقالات مختلف در مورد آن هشدار داده بود. متغیرهای پولی همگی نمایانگر آن بودند که دستاورد تورمی متوقف شده است.
بدتر آنکه تورم ماهانه نیز به رقم 9/1 درصد رسیده در صورتی که در بهمن سال گذشته این رقم تنها 4/0 درصد بود؛ در حالی که بانک مرکزی بالاترین کنترل را روی منابع پایه پولی داشته است. به باور بسیاری از کارشناسان، تورم نقطه‌به‌نقطه در چند ماه آینده از مرز 20 درصد خواهد گذشت و به‌دنبال آن شاخص تورم متوسط نیز به روند نزولی خود پایان خواهد داد.
3- معما این است که وقتی بانک مرکزی ژاپن سیاست های فوق انبساطی خود را به مورد اجرا می‌گذارد، تورم آن‌طور که تصورش را می‌کنیم افزایش نمی‌یابد، اما در کشور خودمان برعکس. وقتی مقامات پولی سیاست های اصطلاحا انضباطی را پیش می‌برند، تورم در روند کاهشی خود به سطوح مقاومتی برخورد می‌کند و باز می‌گردد. چگونه این دو تصویر قابل توضیح است؟
4- می‌توان به عوامل مختلفی برای حل این معما استناد کرد، اما به‌نظر می‌رسد، اصلی‌ترین نکته تقاضای پول است. مساله اینجا است که در ایران تقاضای پول آن قدر بالا است که با فشار بر سیستم بانکی، عرضه پول را با خود می‌کشد و در نهایت به تورم بالا دامن می‌زند، اما در ژاپن کاملا خلاف این موضوع صادق است. وجود سال های متوالی تورم های بسیار پایین و البته منفی باعث شده تا شهروندان همواره مخارج خود را به تعویق اندازند. این تله ای است که خارج شدن از آن بسیار سخت است. از همین رو حتی با عرضه پول زیاد، مخارج مصرفی و تقاضای پول پایین می‌ماند و تورم به سطوح موردنظر نمی‌رسد و تنها سرعت گردش پول افت می‌کند تا رابطه مقداری معنا یابد.
5- توجه به تقاضای پول و هدایت آن برای رسیدن به اهداف تورمی بسیار مهم است. اگر ژاپنی‌ها می‌خواهند تورم بالاتری داشته باشند باید آن را تحریک کنند و اگر ما می‌خواهیم تورم پایین‌تری داشته باشیم، باید تقاضای پول را کاهش دهیم و گرنه تنها توجه به منابع پایه پولی درد را آن‌طور که لازم است، برطرف نمی‌کند.(نیوزهاب سیاسی.ge1001)

۹۳/۱۰/۱۰
۰۶:۱۶
۹۳/۱۰/۱۰
۰۶:۳۴

آب و هوا

بیمه سامان

۹۳/۱۰/۱۰
۰۷:۵۷