نرخ ارز، طلا و سکه

قیمت طلا و سکه
(تومان)
  • یک گرم طلای 18 عیار 94995
  • تمام سکه (طرح جدید) 927000
  • تمام سکه (طرح قدیم) 924000
  • نیم سکه 472000
  • ربع سکه 260000
قیمت ارز
(تومان)
  • دلار 3420
  • یورو 3870
  • پوند 5245
  • صد ین 2860
  • درهم امارات 940
  • لیر ترکیه 1195
ارز مبادله ای
(ریال)
  • 2 Arrow up
    دلار 29956
  • 102 Arrow up
    یورو 33761
  • 90 Arrow up
    پوند 46126
  • 57 Arrow up
    فرانک 31154
  • 78 Arrow up
    صد ین 24814
  • 2 Arrow up
    درهم امارات 8156
منابع دیگر:
  • راه مردم
  • مناقصه مزایده
  • موج
  • صاحب خبر
  • رویکرد
  • پول نیوز
  • ایستانیوز
  • بانکداری ایرانی
  • پرس بانک
  • رجا نیوز
۹۴/۰۶/۱۰
۰۷:۲۳

رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد خروج غیر اصولی منابع از صنعت بیمه

ایستانیوز:رئیس کل بیمه مرکزی با انتقاد از برخی مدیران شرکت‌های بیمه گفت این مدیران منابع ناشی از دریافت حق بیمه‌ها را به شکل غیر‌اصولی از شرکت بیمه خارج می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، رئیس کل بیمه مرکزی با انتقاد از برخی مدیران شرکت‌های بیمه گفت این مدیران منابع ناشی از دریافت حق بیمه‌ها را به شکل غیر‌اصولی از شرکت بیمه خارج می کنند.
محمد ابراهیم امین در جمع مدیران عامل شرکت‌های بیمه اظهار داشت: در حالت مطلوب دغدغه  نهاد ناظر تنها کنترل حاشیه توانگری شرکت‌های بیمه است تا در هر مقطع زمانی، توانایی ایفای تعهدات آنها را زیر نظر داشته باشند. وی افزود ریسک عملیاتی در شرکت‌های بیمه می‌تواند بحران‌آفرین باشد و مشکلاتی  برای بیمه‌گذاران، دولت، جامعه و مملکت پدید آورد.
 
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که مدیران عهده‌دار اداره شرکت باید اصول، چارچوب، ضوابط و مقررات بنگاهداری را رعایت کنند، تصریح کرد: مشکلات شرکت‌های بیمه در حوزه پرداخت خسارات پیش از آنکه ریشه در ریسک‌های سیاسی و مقرراتی داشته باشد مربوط به ریسک عملیاتی است.
امین با اشاره به این که یک شرکت بیمه در هنگام ارزیابی ریسک در چارچوب ضوابط شناخته شده بین‌المللی باید حق بیمه‌ها را بین خسارت‌های دوره و ذخایر آتیه تقسیم کند و ذخایر کافی را در چارچوب مقررات وضع شده در صورت‌های مالی خود لحاظ کند، اظهار داشت: اگر مدیران یک شرکت بیمه‌ای بدون رعایت مقررات و ضوابط شورای عالی بیمه و گرفتن ذخایر کافی، صورت‌های مالی خود را آرایش کنند در واقع تعهدات آتی و درآمدهای آتی خود را پیش خور کرده‌اند.
وی با تشریح این فرآیند غلط، تصریح کرد: این شرکت‌ها منابعی که باید به صورت ذخایر در صورت ‌های مالی مطرح شود به عنوان هزینه لحاظ نمی‌کنند و در نهایت سود موهوم توزیع می‌کنند.
امین با انتقاد از مدیرانی که منابع ناشی از دریافت حق بیمه‌ها را به شکل غیراصولی از شرکت بیمه خارج می‌کنند و در زمان ایفای تعهدات دچار مشکل می‌شوند، گفت:  صورت‌های مالی باید براساس اصول و مقرراتی که نهاد ناظر تعیین کرده تنظیم شود و اگر این اتفاق نیفتد، یا تصمیم‌گیرندگان آن شرکت به مقررات و ضوابط آگاهی ندارند و درک‌شان از  پیامدهای عدم ذخیره‌گیری نقص دارد یا قصدشان، تامین منافع فردی و شخصی به بهای از میان بردن منافع بیمه‌گذاران است.
رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: حقوق مردم وقتی ایفا می‌شود که شرکت توانگری مالی و مدیریتی داشته باشد و مدیریتی که به مشتری‌مداری بها ندهد و پرداخت خسارت را برای خود یک فاجعه بداند طبیعتا از ریسک عملیاتی رنج می‌برد.
وی با بیان این مطلب که حیات صنعت بیمه و تداوم فعالیت شرکت‌های بیمه در گرو اعتماد مردم و بیمه‌گذاران است و این اعتماد نباید خدشه‌دار شود، افزود: بیشترین رویارویی شرکت‌های بیمه با مردم، زمان پرداخت خسارت است و در این مرحله است که شرکت بیمه، واقعیت خود را نشان می‌دهد.
رئیس کل بیمه مرکزی، نگرفتن حق بیمه واقعی را دلیل اصلی نپرداختن خسارت واقعی دانست و گفت: مدیری که تحلیل هزینه فایده ندارد، در  تک‌تک و همچنین مجموع پرتفوها فقط دنبال سهم بازار است و به هر قیمت می‌خواهد بیمه بفروشد. این فرآیند نه تنها بنیان شرکت و آینده پرداخت خسارت را متزلزل می‌کند، بلکه به اعتماد مردم و مسئولان به صنعت بیمه هم صدمه  می‌زند.
محمد ابراهیم امین، عمق نظارت بیمه مرکزی را متناسب با بلوغ شرکت‌های بیمه ارزیابی کرد و گفت: برای مثال وقتی شرکت‌های بیمه قرارداد فی مابین خود و نمایندگان را با چارچوب آیین نامه‌های شورای عالی بیمه تطبیق نمی‌دهند بیمه مرکزی باید ورود کند تا وضعیت را به سامان برساند.

منابع دیگر:
  • ایران و جهان
۹۴/۰۶/۰۹
۱۲:۵۶
منابع دیگر:
  • همبستگی
  • پولی مالی
۹۴/۰۶/۱۰
۰۷:۳۱

معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی: ایرانیان خارج از کشور به آسانی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند

معاون فنی ودرآمد سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: سهل ترین شیوه بیمه شدن برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شده و این افراد می توانند برای استفاده از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از طریق سایت رسمی این سازمان اقدام کنند.
به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، محمد حسن زدا در جلسه ستاد همکاریهای بین المللی این سازمان افزود: ایرانیان مقیم خارج از کشور که متقاضی بیمه تأمین اجتماعی هستند می توانند با مراجعه به سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی راهنمایی‌های لازم را در این خصوص دریافت و بعد از آن نسبت به بیمه خود اقدام کنند.
وی اظهار کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور پس از ورود به سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir و انتخاب گزینه بیمه ایرانیان خارج از کشور، فرم معاینات پزشکی را اخذ کنند و به پزشک معتمد سفارت و یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت خود تحویل دهند تا بعد از تکمیل شدن به کشور ارسال شود.
زدا ادامه داد: بعد از ارسال فرم تکمیل شده معاینات پزشکی به ایران، نیاز است که شخصی را به عنوان نماینده یا وکیل خود در ایران معرفی کنند تا این فرد نسبت به انعقاد قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی و پرداخت ماهیانه حق بیمه اقدام کند.
وی افزود: ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند علاوه بر تعهدات بیمه‌ای، خدمات درمانی را با پرداخت سرانه آن دریافت کنند.
زدا اظهار کرد: فضای الکترونیکی موجب تسهیل فرایند بیمه شدن ایرانیان خارج از کشور شده و نیازی به مراجعه آنان به شعب داخل کشور نیست.
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه روانسازی امور بیمه شدگان از برنامه‌های کلیدی این سازمان است، اظهار امیدواری کرد با رفع مسئله ورود و خروج ارز، ایرانیان خارج از کشور از محل اقامت خود بتوانند حق بیمه را پرداخت کنند.

منابع دیگر:
  • سلامت نیوز
  • مهر
  • پانا
  • صاحب خبر
  • شبستان
  • رویکرد
  • ایرنا
  • پول نیوز
  • آنا
  • عصر ایران
  • پولی مالی
  • صبحانه آنلاین
  • پول‌پرس
  • وب‌گردی
  • آبا
  • جهان نیوز
  • دانشجو
  • الف
  • رسالت
  • تاپ خبر 24
  • سیتنا
  • آفتاب نیوز
۹۴/۰۶/۰۹
۱۵:۰۸

انتصاب آقای دکتر پرویزیان به سمت ریاست هیأت مدیره بیمه پارسیان که به تایید رئیس کل بیمه مرکزی ایران رسیده و تصویر این تاییدیه به بیمه پارسیان ارسال شده، کاملاً مطابق قوانین بیمه‌ای و آیین‌نامه ۹۰ بیمه مرکزی بوده است پاسخ بیمه پارسیان به گزارش تحلیلی «نسیم» + توضیحات «نسیم»

گزارش مذکور تنها یک سوال از مدیران ارشد بیمه مرکزی پرسیده است:" چگونه ممکن است مدیری بدون سابقه مدیریت بیمه ای، ریاست هیات مدیره یک شرکت بیمه بزرگ خصوصی گردد، آن هم با تایید بیمه مرکزی."

احتراماً پیرو مذاکره تلفنی اینجانب با جنابعالی در خصوص انتصاب آقای دکتر پرویزیان به سمت ریاست هیأت مدیره بیمه پارسیان در خبرگزاری معظم نسیم که به نقل از یک مقام ارشد بیمه مرکزی عنوان شده و همچنین در متن گزارش مطالبی علیه بیمه پارسیان عنوان گردیده که لازم است در اینجا توضیحاتی پیرامون این مطالب ذکر گردد:
انتصاب آقای دکتر پرویزیان به سمت ریاست هیأت مدیره بیمه پارسیان که به تایید رئیس کل محترم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران رسیده و تصویر این تاییدیه به بیمه پارسیان ارسال شده، کاملاً مطابق قوانین بیمه‌ای و آیین‌نامه 90 بیمه مرکزی بوده و هیچگونه مغایرتی از لحاظ سوابق مدیریتی و مدارک ایشان با مفاد آیین نامه مذکور ندارد. شایان ذکر است با توجه به اینکه مدرک تحصیلی آقای پرویزیان دکترا می‌باشد و طبق آیین نامه 90 بیمه مرکزی،  برای کسانی که مدرک دکترا دارند به جای 10 سال سابقه مدیریت 6 سال سابقه کفایت می‌کند و در هیچ جای قوانین و آیین نامه‌های مذکور الزام به بیمه‌ای بودن سوابق افراد هیئت مدیره وجود ندارد.
در بخشی از این گزارش آمده است «بیمه پارسیان بیمه‌ای که در دو سال اخیر با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و هم اکنون نیز حرف و حدیث‌های ریز و درشتی گرداگرد آن می‌چرخد» لازم به توضیح است در دو سال اخیر، بیمه پارسیان به اذعان تمامی گزارش‌های بورسی و آمار عملکردهای منتشره از سوی بیمه مرکزی و طبق سوابق موجود نه تنها فراز و نشیب که نشان از ضعف بیمه پارسیان داشته باشد مشاهده نمی‌شود، بلکه رشد قابل توجه پرتفو، سود عملیاتی مناسب، پرداخت خسارت به موقع، افزایش سرمایه و گزارش‌های منظم به بورس اوراق بهادار و... که به طور شفاف کلیه مدارک آن ارائه گردیده نشان از فراز در بیمه پارسیان دارد و نشیبی که در این گزارش خبرگزاری معظم نسیم آمده است مشاهده نگردیده است.
بیمه پارسیان همواره در صنعت بیمه و در میان شرکت‌های بیمه خصوصی جزو برترین‌ها بوده و تمام سعی و تلاش خود را در ارائه بهترین خدمات به بیمه گذاران و مشتریان خود قرار داده و در این راه حائز مقام‌ها و لوح‌های تقدیر فراوانی نیز شده و رتبه شرکت در صنعت بیمه و همچنین درصد بالای رضایت مشتریان از بیمه پارسیان به اذعان نهادهای مربوط گواه فعالیت مثبت و روند رو به رشد این شرکت و خوشبختانه در این صنعت همواره جزو شرکت‌های خوشنام بوده و خواهد بود.
در پایان لازم به توضیح می‌دانیم اینگونه برخورد با بخش خصوصی که به انحای مختلف و با نام انتقاد سازنده مورد هجمه قرار گرفته و می‌گیردبه جای کمک به تقویت این بخش و نیز کمک به اعتلای صنعت بیمه، جز به حاشیه بردن این صنعت و ضربه زدن به بخش خصوصی و به چالش کشیدن اصل 44 قانونی اساسی که رهنمود اکید مقام معظم رهبری بر اجرای آن قرار دارد، نخواهد داشت.
درهرصورت بیمه پارسیان،حق هرگونه پاسخگویی و ارائه شواهد و مدارک را برای خود قائل بوده و مجدداً تأکید می‌دارد، فعالیت‌های این شرکت بر اساس مفاد قوانین مربوطه و آیین‌نامه‌های صادره شورای عالی بیمه مرکزی بوده و لاغیر.
لذا خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمائید نسبت به خروج خبر مذکور از روی صفحه اصلی آن خبرگزاری اقدام شایسته مبذول نمایند.
پاسخ نسیم: خبرگزاری نسیم، بنابر رسالت حرفه ای  و مشی اخلاقی خود همواره درتلاش بوده تا با انتشارگزارش هایی از این دست که مبتنی برعناصر کارشناسی بوده، نسبت به رفع برخی چالش های احتمالی پیشرو به نهادهای  دست اندرکار و مسئول (بیمه مرکزی) تذکر داده تا آنها را نسبت به بررسی دقیق تر نقاط مبهم حساس تر سازد.
در این گزارش، بنا نیست که استحکامات سازمان یا شرکتی به چالش کشیده شود، بلکه هدف، طرح یک پرسش و یافتن پاسخی مناسب بدان است که با توجه به توان بالای یک مدیر بانکی و در عین حال، فقدان تجربه وی در مدیریت   صنعت بیمه، آیا، الزاما، بواسطه مرتبط بودن مدرک تحصیلی، حضور این مدیر محترم درصنعت بیمه مورد تایید است؟! گزارش مذکور تنها یک سوال از مدیران ارشد بیمه مرکزی پرسیده است:" چگونه ممکن است مدیری بدون سابقه مدیریت بیمه ای، ریاست هیات مدیره یک شرکت بیمه بزرگ خصوصی گردد، آن هم با تایید بیمه مرکزی."

۹۴/۰۶/۰۹
۱۷:۰۶

تحلیلی بر آمار کارگزاران بیمه/محمد جواد محمدیان امامی

آیین- با توجه با آمار ارائه شده، درآمد هر کارگزاری حدود 4.5 میلیون تومان در ماه برآورد می شود.
 
 
متن یادداشت اختصاصی سایت تحلیلی- خبری آیین به قلم محمد جواد محمدیان امامی – کارشناس صنعت بیمه، با عنوان «تحلیلی بر آمار کارگزاران بیمه» به شرح ذیل است:
 
با مراجعه به سایت بیمه مرکزی می توانید آمار فعالیت کارگزاران رسمی بیمه و سهم آنها از بازار بیمه را بررسی نمائید. در نگاه اول توجه ادارات کل دستگاه نظارت که آستین همت بالا زده و سهم این بخش از شبکه توسعه بازار و فروش بیمه را مو شکافانه مورد توجه قرار داده اند جای تقدیر دارد. چرا که می توان با مروری بر این گزارش، تعداد کارگزاران حقیقی و حقوقی ، تعداد کارکنان و حتی تعداد بازاریابان آنها را با توجه به سابقه تحصیلی ( دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و ...)، پراکندگی جغرافیائی، جنسیت ، مورد مداقه قرارداده و ازحق بیمه تولید شده، ترکیب پرتفوی و سهم بازار این بخش از صنعت بیمه اطلاع پیدا کرد.
اما سهم حق بیمه 2.8 درصدی و ترکیب پرتفوی تولید شده توسط کارگزاران بیمه جای بررسی بیشتری دارد. با توجه به حق بیمه 5.846 ملیارد ریالی کارگزاران و ترکیب پرتفوی آنها که بیشترین مقدار آن (59.45 درصد ) مربوط به بیمه شخص ثالث با کارمزد تقریبی 3درصدی می باشد اگر با دست ودلبازی، کارمزد سالانه حق بیمه تولیدی را 5 درصد فرض کنیم کارگزاران بیمه سالانه تقریباً 292 میلیارد ریال کارمزد دریافت کرده اند. به عبارت دیگر 1924 نفر دکتر، فوق لیسانس، لیسانس، فوق دیپلم و دیپلم در قالب 540 کارگزار حقیقی و حقوقی جمع شده اند تا درآمد سالیانه 29میلیارد تومانی را تولید کنند. حال اگر این درآمد را بین کارگزاران حقیقی و حقوقی تقسیم کنیم خواهیم دیدکه سهم ماهیانه هر کارگزاری چیزی حدود 4.5 ملیون تومان خواهد بود. توجه داشته باشیم که در حال حاضر متوسط اجاره ماهیانه یک واحد مسکونی با کاربری اداری کمتر از 3 ملیون تومان نخواهد بود که هزینه های آب و برق و تلفن و چاپ و تبلیغات و سایر هزینه های اداره یک واحد کارگزاری را باید به آن اضافه کرد. حال اگر تعداد کارکنا ن و بازاریان را به شخص کارگزار اضافه کنیم به این نتیجه می رسیم که هر کارگزاری با بیش از 3 نفر پرسنل اداره خواهد شد. براین منوال یقیناً فعالیت اقتصادی در این بعد جای سوال دارد.
از طرف دیگر آمار و ارقام موجود در دستگاه نظارت که با استفاده از نرم افزارها و سخت افزار های الکترونیک و پی گیری ادارات مربوطه تهیه شده، یقیناً واجد دقت های لازم می باشد. پس چگونه است که این جمعیت با این درآمدها به کار خود ادامه می دهند؟
شاید با واکاوی بیشتر به این نتیجه برسیم که اولاً بیش از 60 درصد حق بیمه مورد بحث توسط تعداد معدودی کارگزاربیمه که می توان تعداد آنها را کمتر از 20 کارگزار حقیقی و حقوقی تخمین زد تولید شده باشد و الباقی کارگزاران 40 درصد حق بیمه مربوطه را تولید کرده و با درآمدی بسیار نازل روزگار بگذرانند. ثانیاً این احتمال وجود دارد که بسیاری از بیمه نامه هائی که با سفارش کارگزار توسط نمایندگی شرکت بیمه صادر شده است بدون در نظر گرفتن حقوق کارگزار و با کد نماینده صادر شده، احتمالاً ممکن است تعدادی از کارگزاران بیمه از کیفیت مطلوب برای جذب بازار و ارائه خدمات کارگزاری برخوردار نبوده و نیاز به آموزش های حین خدمت و اطلاعات جامع تر بیمه داشته باشند تا بتوانند خود را به جایگاه رفیع کارگزاران فعال برسانند و موضوعات دیگری از این قبیل که می تواند در بررسی ها مورد توجه قرارگیرد.
بطور قطع و یقین بررسی همه جانبه و دقیق تر این موضوع می تواند چراغ راه صنعت بیمه برای دستیابی به کارآمدتر شدن شبکه فروش، غنا بخشی به خدمات بیمه، جلب رضایت بیشتر مصرف کنندگان یا بیمه گذاران، گسترش خدمات و پرتفوی بیمه گران بوده و بهبود عوامل دیگری که در رشد و توسعه صنعت بیمه کشور موثر خواهد بود را به دنبال داشته باشد.
لذا مشارکت کارگزاران، نمایندگان، کارشناسان و مسئولان محترم صنعت بیمه کشور در این زمینه را طلب نموده و خواهشمند است با اعلام نظرات خود در غنا بخشی این بحث مشارکت فرمائید.

منابع دیگر:
  • ریسک نیوز
  • نقدینه
۹۴/۰۶/۰۹
۰۹:۴۷

اولین همایش تخصصی بازاریابی بیمه

بانک و بیمه: دو روز پیش با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران و کارکنان بیمه دی اولین همایش تخصصی بازاریابی بیمه برگزار شد.

به گزارش بانک و بیمه، به نقل از روابط عمومی بیمۀ دی این همایش به همت دانشگاه علمی-کاربردی بیمه ایران و با حضور مدیرعامل و کارکنان شرکت های بیمه ای برگزار شد.
در این همایش که با سخنرانی مدیرعامل بیمه ایران همراه بود مباحث بازاریابی در دو بخش سخنرانی تخصصی و کارگاه های تخصصی برگزار شد که طی آن محور هایی از جمله؛ تکنیک‌ها و مهارت‌های بازاریابی در صنعت بیمه، رویکرد‌های نوین در بازاریابی بیمه‌های زندگی و نقش نمایندگی‌های بیمه در بازاریابی بیمه در آن طرح و بررسی شد.
همچنین مدرسین کارگاه های تخصصی پیرامون مباحث خدمات بیمه در سند چشم انداز 1404، آینده بازار یابی خدمات، نقش خدمات بیمه در اقتصاد دانش بنیان، توسعه خدمات جدید در صنعت بیمه، کارآفرینی و خدمات بیمه و روش های نوین در فروش خدمات بیمه مباحثی را مطرح نمودند.
محمود امراللهی مدیرعامل بیمه ایران نیز ضمن اشاره به اهمیت مقوله بازاریابی در صنعت بیمه درخصوص اقدامات صنعت بیمه در بازار جهانی و اقتصاد دنیا گفت: پس از برجام، رفت و آمد شرکت های بیمه گر خارجی در کشور افزایش یافته و طبیعتاً با برداشته شدن تحریم ها تعاملات بیشتر خواهد شد که در این راستا علاوه بر ارتقای دانش فنی باید صنعت بیمه کشور مطابق استانداردهای جهانی حرکت کند.
این همایش در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

۹۴/۰۶/۱۰
۰۷:۲۲

نشست کریم خان زند با نمایندگان بیمۀ عمر

بانک و بیمه: مدیرعامل بیمه نوین: امنیت شغلی نمایندگان با داشتن نگاه یکسان و به دور از تبعیض همراه با احترام متقابل تأمین می شود. حمایت است که کامل کننده کار، ابتکار و پشتکار نماینده می شود.

به گزارش بانک و بیمه، به نقل از روابط عمومی بیمۀ نوین حسین کریم خان زند مدیرعامل بیمه نوین در نشستی صمیمانه با نمایندگان برتر بیمه های عمر و سرمایه گذاری شرکت با ذکر این مطلب افزود: جایگاه نمایندگان به دلیل تجربه حرفه ای و علاقه شخصی من به این شغل و البته نیازها و منافع شرکت بسیار خاص و ستودنی است. باور ما در بیمه نوین این است که نماینده هرگز از بدنه شرکت جدا نیست چرا که فعالیت آنها همسو و در راستای اهداف شرکت است.
وی در ادامه گفت: آگاهی و مهارت شبکه فروش با توجه به گستردگی سطح تماس آنها با بازار و جامعه، به هدف گذاری و برنامه ریزی صحیح در شرکت کمک خواهد کرد، در این راستا باید بازارهای جدید باید شناسایی شوند و البته برای تکمیل این شناخت باید فرآیندها را هم متحول کرد.
کریم خان زند با اشاره به تحول در نیازها و خاستگاه های جامعه در تعریف و تأمین امنیت و آسایش گفت: تغییر در خواسته های بشری در این حوزه دستخوش آگاهی و توجه روزافزون جامعه نسبت به بیمه و محصولات مختلف آن است. امروز سرمایه گذاری ارزشمند آن است که دارای ارزش افزوده و ایمن از حوادث و تغییرات باشد. در این خصوص بیمه عمر بهترین نمونه است. آینده نگری در فروش و داشتن نگاه بلند مدت ویژگی منحصر به فرد نمایندگان بیمه عمر است. موفقیت در ارائه و فروش این بیمه نامه مستلزم توجه ویژه به نیازها و ارزش های مشتریان است.
وی با تأکید بر اهمیت توجه به خدمات پس از فروش در ایجاد تمایز رقابتی بین شرکت های بیمه تصریح کرد: امروز در هر تجارتی خدمات پس از فروش حرف اول را می زند، یکی از معضلاتی که توجه به آن در صنعت بیمه مغفول مانده است، متمایز سازی در حوزه چالش های رقابتی در نحوه ارائه خدمات است.
وی یادآور شد: سرعت ارائه خدمات به عنوان اصلی مهم در مشتری مداری است که باعث اعتمادسازی در بیمه گذاران خواهد شد و داشتن اعتماد مشتری کلید موفقیت در این حرفه است. هرگز حفظ پرتفوی به هر قیمتی برای ما به عنوان ارزش شناخته نمی شود، هدف ما سرآمدی و خوشنامی است، چرا که باور داریم این عناصر رمز ماندگاری و موفقیت ما خواهد بود.
مدیرعامل بیمه نوین همچنین با اشاره به جایگاه بیمه های عمر و سرمایه گذاری در برنامه راهبردی شرکت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیمه های عمر و سرمایه گذاری محصول استراتژیک شرکت است، لذا با توجه به دیدگاه و شرایط انسانی موجود در این رشته و تفاوت محتوایی با دیگر بیمه نامه ها یکی از برنامه های میان مدت شرکت راه اندازی معاونت بیمه های اشخاص با هدف بازنگری ساختاری و توسعه این حوزه است.
همچنین در این نشست مباحثی مانند تغییر در ساختار شعب، اصلاح روند پرداخت کارمزد، متمرکز سازی سیستم ها و امکان دسترسی نمایندگان به برنامه اتوماسیون اداری بخش دیگری از موضوعات مطروحه در این نشست بود.  

۹۴/۰۶/۱۰
۰۷:۴۳

مديرعامل بيمه نوين در نشست با نمايندگان برتر عمر: حمايت؛ کامل کننده کار، ابتکار و پشتکار نمايندگان است

امنيت شغلي نمايندگان با داشتن نگاه يکسان و به دور از تبعيض همراه با احترام متقابل تأمين مي شود. حمايت است که کامل کننده کار، ابتکار و پشتکار نماينده مي شود.

به گزارش " رویکرد " به نقل از روابط عمومي بيمه نوين،حسين کريم خان زند؛مديرعامل بيمه نوين در نشستي صميمانه با نمايندگان برتر بيمه هاي عمر و سرمايه گذاري شرکت با ذکر اين مطلب افزود: جايگاه نمايندگان به دليل تجربه حرفه اي و علاقه شخصي من به اين شغل و البته نيازها و منافع شرکت بسيار خاص و ستودني است. باور ما در بيمه نوين اين است که نماينده هرگز از بدنه شرکت جدا نيست چرا که فعاليت آنها همسو و در راستاي اهداف شرکت است.
وي در ادامه گفت: آگاهي و مهارت شبکه فروش با توجه به گستردگي سطح تماس آنها با بازار و جامعه،به هدف گذاري و برنامه ريزي صحيح درشرکت کمک خواهد کرد،در اين راستا بايد بازارهاي جديد بايد شناسايي شوند و البته براي تکميل اين شناخت بايد فرآيندها را هم متحول کرد.
کريم خان زند، با اشاره به تحول در نيازها و خاستگاه هاي جامعه در تعريف و تأمين امنيت و آسايش گفت: تغيير در خواسته هاي بشري در اين حوزه دستخوش آگاهي و توجه روزافزون جامعه نسبت به بيمه و محصولات مختلف آن است. امروز سرمايه گذاري ارزشمند آن است که داراي ارزش افزوده و ايمن از حوادث و تغييرات باشد. در اين خصوص بيمه عمر بهترين نمونه است. آينده نگري در فروش و داشتن نگاه بلند مدت ويژگي منحصر به فرد نمايندگان بيمه عمر است. موفقيت در ارائه و فروش اين بيمه نامه مستلزم توجه ويژه به نيازها و ارزش هاي مشتريان است.
وي با تأکيد بر اهميت توجه به خدمات پس از فروش در ايجاد تمايز رقابتي بين شرکت هاي بيمه تصريح کرد: امروز در هر تجارتي خدمات پس از فروش حرف اول را مي زند، يکي از معضلاتي که توجه به آن در صنعت بيمه مغفول مانده است، متمايز سازي در حوزه چالش هاي رقابتي در نحوه ارائه خدمات است.
وي يادآور شد: سرعت ارائه خدمات به عنوان اصلي مهم در مشتري مداري است که باعث اعتمادسازي در بيمه گذاران خواهد شد و داشتن اعتماد مشتري کليد موفقيت در اين حرفه است. هرگز حفظ پرتفوي به هر قيمتي براي ما به عنوان ارزش شناخته نمي شود، هدف ما سرآمدي و خوشنامي است، چرا که باور داريم اين عناصر رمز ماندگاري و موفقيت ما خواهد بود.
مديرعامل بيمه نوين، همچنين با اشاره به جايگاه بيمه هاي عمر و سرمايه گذاري در برنامه راهبردي شرکت خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه بيمه هاي عمر و سرمايه گذاري محصول استراتژيک شرکت است، لذا با توجه به ديدگاه و شرايط انساني موجود در اين رشته و تفاوت محتوايي با ديگر بيمه نامه ها يکي از برنامه هاي ميان مدت شرکت راه اندازي معاونت بيمه هاي اشخاص با هدف بازنگري ساختاري و توسعه اين حوزه است.
همچنين در اين نشست مباحثي مانند تغيير در ساختار شعب، اصلاح روند پرداخت کارمزد، متمرکز سازي سيستم ها و امکان دسترسي نمايندگان به برنامه اتوماسيون اداري بخش ديگري از موضوعات مطروحه در اين نشست بود.

منابع دیگر:
  • ایران اکونومیست
  • طوفان نیوز
۹۴/۰۶/۰۹
۱۰:۲۷

مدیرعامل بیمه نوین: حفظ پورتفوی به هر قیمت، برای ما ارزش شناخته نمی شود

مدیرعامل بیمه نوین گفت: هرگز حفظ پورتفوی به هر قیمتی برای ما به عنوان ارزش شناخته نمی شود، هدف ما سرآمدی و خوشنامی است، چرا که باور داریم این عناصر رمز ماندگاری و موفقیت ما خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، حسین کریم خان زند در نشستی صمیمانه با نمایندگان برتر بیمه های عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه نوین تاکید کرد: سرعت ارائه خدمات به عنوان اصلی مهم در مشتری مداری است که باعث اعتمادسازی در بیمه گزاران خواهد شد و داشتن اعتماد مشتری کلید موفقیت در این حرفه است.
وی با بیان این نکته که حمایت است که کامل کننده کار، ابتکار و پشتکار نماینده می شود گفت:امنیت شغلی نمایندگان با داشتن نگاه یکسان و به دور از تبعیض همراه با احترام متقابل تأمین می شود.
کریمخان زند افزود: جایگاه نمایندگان به دلیل تجربه حرفه ای و علاقه شخصی من به این شغل و البته نیازها و منافع شرکت بسیار خاص و ستودنی است. باور ما در بیمه نوین این است که نماینده هرگز از بدنه شرکت جدا نیست چرا که فعالیت آنها همسو و در راستای اهداف شرکت است.
مدیرعامل بیمه نوین ادامه داد: آگاهی و مهارت شبکه فروش با توجه به گستردگی سطح تماس آنها با بازار و جامعه، به هدف گذاری و برنامه ریزی صحیح در شرکت کمک خواهد کرد، در این راستا باید بازارهای جدید باید شناسایی شوند و البته برای تکمیل این شناخت باید فرآیندها را هم متحول کرد.
کریم خان زند با اشاره به تحول در نیازها و خاستگاه های جامعه در تعریف و تأمین امنیت و آسایش گفت: تغییر در خواسته های بشری در این حوزه دستخوش آگاهی و توجه روزافزون جامعه نسبت به بیمه و محصولات مختلف آن است. امروز سرمایه گذاری ارزشمند آن است که دارای ارزش افزوده و ایمن از حوادث و تغییرات باشد. در این خصوص بیمه عمر بهترین نمونه است. آینده نگری در فروش و داشتن نگاه بلند مدت ویژگی منحصر به فرد نمایندگان بیمه عمر است. موفقیت در ارائه و فروش این بیمه نامه مستلزم توجه ویژه به نیازها و ارزش های مشتریان است. 
وی با تأکید بر اهمیت توجه به خدمات پس از فروش در ایجاد تمایز رقابتی بین شرکت های بیمه تصریح کرد: امروز در هر تجارتی خدمات پس از فروش حرف اول را می زند، یکی از معضلاتی که توجه به آن در صنعت بیمه مغفول مانده است، متمایز سازی در حوزه چالش های رقابتی در نحوه ارائه خدمات است.
مدیرعامل بیمه نوین همچنین با اشاره به جایگاه بیمه های عمر و سرمایه گذاری در برنامه راهبردی شرکت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیمه های عمر و سرمایه گذاری محصول استراتژیک شرکت است، لذا با توجه به دیدگاه و شرایط انسانی موجود در این رشته و تفاوت محتوایی با دیگر بیمه نامه ها یکی از برنامه های میان مدت شرکت راه اندازی معاونت بیمه های اشخاص با هدف بازنگری ساختاری و توسعه این حوزه است.
همچنین در این نشست مباحثی مانند تغییر در ساختار شعب، اصلاح روند پرداخت کارمزد، متمرکز سازی سیستم ها و امکان دسترسی نمایندگان به برنامه اتوماسیون اداری بخش دیگری از موضوعات مطروحه در این نشست بود. 

منابع دیگر:
  • پول‌پرس
۹۴/۰۶/۰۹
۱۱:۰۷
۹۴/۰۶/۱۰
۰۷:۱۷

بانکداری اسلامی و راه پیش‌رو

دکتر حمید قنبری
32 سال پیش که قانون بانکداری بدون ربا نوشته شد نویسندگان این قانون به دنبال چه بودند؟ پاسخ روشن است و عنوان قانون، گویای آن است. آنها خواستار این بودند که قرض با بهره یا همان ربا را از بانکداری حذف کنند. راهکار آنها، جایگزین کردن عقد قرض با عقود دیگری بود که در آنها زیاده دادن و زیاده گرفتن منع شرعی ندارد. آیا این راهکار موفق بوده است؟ آیا قانون عملیات بانکی بدون ربا توانسته است رضایت خاطر مردم، حکومت یا حتی طراحان خود این قانون را فراهم کند؟ به نظر می‌رسد که پاسخ منفی است. در حال حاضر، مجلس طرحی برای اصلاح یا بهتر بگوییم جایگزینی قانون عملیات بانکی بدون ربا ارائه کرده است. بانک مرکزی و دولت نیز لایحه‌ای را برای جایگزینی آن ارائه کرده‌اند.
مراجع، گاه و بیگاه در مورد ربوی بودن عملیات بانک‌ها از اصل عقود گرفته تا خسارت‌ها و جریمه‌ها اخطار می‌دهند. اقتصاددانان، بازرگانان و فعالان بانکی، همواره از صوری بودن عملیات بانک‌ها و متقاضیان تسهیلات انتقاد می‌کنند و در مجموع به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که از راه طی شده راضی باشد. در چنین شرایطی، برای اصلاح وضعیت موجود چه می‌توان کرد؟ یک راه این است که راه رفته را ادامه دهیم و سعی کنیم نقص‌ها و کاستی‌های آن را مرتفع کنیم. اگر مردم فاکتور صوری به بانک‌ها ارائه می‌کنند، سعی کنیم دستورالعمل‌ها و ضوابطی تهیه کنیم تا فاکتورهای صوری را منع کند و بر معاملات واقعی تاکید کند. اگر مشارکت‌ها غیرواقعی است، ضوابط جدیدی برای حصول اطمینان از واقعی بودن مشارکت‌ها طراحی و تدوین کنیم. اگر خسارت‌ تاخیر تادیه در شکل فعلی آن غیر‌شرعی است، راهکارهایی پیدا کنیم که خسارت تاخیر تادیه به‌صورت شروط قراردادی دربیاید و حدود و ثغور آن را مشخص کنیم تا شرعی باشد و به‌طور کلی هر مشکلی را که در اجرا وجود دارد، با وضع قواعد و ضوابط جدید و نظارت بر اجرای دقیق آنها رفع کنیم. راه دیگر آن است که به مسیر گذشته بنگریم و این بار این سوال را از خود بپرسیم که آیا در سال 1362 گزینه درستی را انتخاب کرده‌ایم؟ آیا تنها راهی که برای اسلامی کردن بانک‌ها وجود داشت، وارد کردن عقود مشارکت مدنی و مضاربه و فروش اقساطی و... به نظام بانکی و درگیر کردن بانک‌ها در این‌گونه معاملات بود؟ آیا اساسا آنچه در بانکداری متعارف اتفاق می‌افتد، قرض با بهره است و آیا هر بهره‌ای ربا است؟
نگاهی مختصر به ادبیات بانکداری اسلامی در این سال‌ها نشان می‌دهد که هر دو راه طرفدارانی دارند. دولت و مجلس، عملا راه نخست را برگزیده‌اند و طرح ارائه‌شده از سوی مجلس و لایحه‌ پیشنهادی دولت، به‌رغم تمامی تفاوت‌هایی که دارند، در این نکته مشترکند که هر دو مبتنی بر همان ایده اساسی قانون علمیات بانکی بدون ربا هستند و بانکداری مبتنی بر عقود را راه‌حل اسلامی شدن بانکداری می‌دانند. اما بسیاری از حقوقدانان و صاحب‌نظران اقتصادی، سال‌ها است که بر راه دوم تاکید می‌کنند و معتقدند ایده محدود کردن بانکداری به عقود طراحی شده برای اقتصاد واقعی، ناشی از سوء‌تفاهم درخصوص ماهیت بازارهای مالی و کارکردهای آنهاست و درگیر کردن بانک‌ها در معاملاتی نظیر مشارکت مدنی، مضاربه، فروش اقساطی و... علاوه‌بر اینکه موجب پیچیدگی روابط مالی شده و هزینه‌های معامله را افزایش می‌دهد، زمینه‌های فساد و سوء استفاده را نیز افزایش می‌دهد و در نهایت، موجب کاهش کارآمدی نظام بانکی می‌شود. نظریه‌هایی همچون اختصاص ربا به قرض‌های مصرفی، ربا نبودن بهره‌ای که به میزان تورم است، تفکیک بهره از ربا، قرض نبودن ماهیت سپرده‌گذاری در بانک و سایر نظریات از این دست، همگی در این نکته مشترکند که راه درست این است که روشی متفاوت از آنچه در سال 1362 برگزیدیم انتخاب کنیم. این عده معتقدند، راه درست اسلامی کردن بانک‌ها، چیزی غیر‌از وارد کردن عقود اشاره شده در بالا به نظام بانکی و درگیر کردن بانک‌ها در این عقود است.
32 سال است راهکار ارائه شده در قانون عملیات بانکی بدون ربا را تجربه می‌کنیم. اجازه اجرای هیچ مدل دیگری نیز در کشور داده نشده است. از حاصل این 32 سال راضی نیستیم. حال که در پی اصلاح هستیم هم باز در همان چارچوب به دنبال اصلاح هستیم. پرسش این است که قوانین جدیدی را که احیانا ظرف همین یکی، دو سال تصویب خواهند شد برای چه مدت باید تجربه کنیم؟ و اگر چه اتفاقی بیفتد به این نتیجه می‌رسیم که مدل پیشنهاد شده در سال 1362 ناکارآمد است و باید آن را کنار گذاشت. چند سال تجربه باید آزموده شود تا ناکارآمدی این مدل اثبات شود؟ چه مقدار نارضایتی از این مدل باید وجود داشته باشد تا قانون‌گذار قانع شود که سایر مدل‌های پیشنهاد شده برای بانکداری اسلامی را که در برخی کشورهای دیگر نیز در حال اجرا هستند، بیازماید؟ آیا دلیلی ارائه شده است مبنی‌بر اینکه یک نظریه، «نظریه جاودانی بانکداری اسلامی» است؟ یا اینکه این نظریه، می‌تواند در کنار سایر نظریه‌ها به حیات خود ادامه دهد و بخت خود را برای نشان دادن کارآمدی بیازماید؟ آیا وقت آن نرسیده است که قانون‌گذار از خود بپرسد آیا در سال 1362 برای اسلامی کردن بانک‌ها هیچ راه دیگری غیر‌از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا وجود نداشت؟ و آیا وقت آن نرسیده است که قانون‌گذار، برای ارزیابی آثار قوانین و نظریه‌هایی که قوانین بر آنها مبتنی هستند، معیار و میزانی مشخص کند و این شجاعت را به خود بدهد که اگر با گذشت سال‌های متمادی قانونی یا نظریه‌ای نتوانست کارآمدی خود را اثبات کند، آن را کنار گذارد و قانونی دیگر، مبتنی بر نظریه‌ای دیگر (البته در چارچوب شریعت و هویت اسلامی ما) جایگزین آن کند؟(نیوزهاب سیاسی.اخبار بانک)

۹۴/۰۶/۱۰
۰۲:۴۲

دو انتصاب جديد در بانک دي

خبرگزاري آريا-سرپرست روساي دو اداره از سوي مديرعامل بانک دي حکم مسئوليت دريافت کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا،  حميد نوري به عنوان سرپرست اداره مبارزه با پولشويي منصوب شد. همچنين در حکم ديگري زاوش راه‌نو سرپرست اداره ريسک بانک دي شد.
در احکام صادره از سوي مديرعامل بانک دي آمده است: «اميد است با استعانت از الطاف خداوند متعال و نصب العين قراردادن تقوي و بکارگيري معيارها و ارزش‌هاي اسلامي و با بهره‌گيري از امکانات مادي و معنوي بتوانيد در اجراي ماموريت خطيري که بر دوش مي‌گيريد همواره موجب رضاي پروردگار يکتا قرار گرفته و منشا ارزش‌آفريني براي بانک، مشتريان و ذي‌نفعان باشيد.»
 

۹۴/۰۶/۰۹
۱۳:۴۷

پاسخ بانک تجارت به 52 هزار تماس در 5 ماه

مدیرعامل بانک تجارت همزمان با بانکداری اسلامی با حضور در مرکز ارتباط مشتریان 1554 این بانک به سئوالات مشتریان پاسخ داد.
به گزارش سرویس بازار ایسنا، محمدابراهیم مقدم همچنین از منشور مشتری‌مداری و سازمان مداری مرکز 1554 بانک تجارت رونمایی کرد.
وی از مرکز ارتباط مشتریان به عنوان آئینه تمام نمای بانک یاد کرد و گفت: رفتار و نحوه پاسخگویی کارشناسان مرکز ارتباط مشتریان تاثیر به‌سزایی در جلب رضایت مشتریان و رفع نیازهای اطلاعاتی داشته است.
گفتنی است مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت از ابتدای امسال تا پایان مردادماه به بیش از 58 هزار تماس پاسخ داده و همچنین از ابتدای تاسیس این مرکز در سال 1386 تاکنون به بیش از 902 هزار تماس مشتریان و همکاران پاسخ داده شده است.

۹۴/۰۶/۰۹
۱۰:۳۵

مدیرعامل بانک کشاورزی: لزوم فرهنگ‌سازی برای کاهش مطالبات غیرجاری بانکی

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به کاهش اضافه برداشت منابع از بانک مرکزی، کاهش بیش از پیش این موضوع را متکی به اقدامات مدیریتی در سطح ستاد و شعب و نیز ترویج فرهنگ خوش‌حسابی دربین مشتریان بانک دانست.
به گزارش سرویس بازار ایسنا، مرتضی شهیدزاده در جمع مدیران ستادی منطقه 5 بانک کشاورزی گفت: در دنیای رقابتی کنونی هیچ‌گاه از بانکداری حرفه‌ای نباید فاصله گرفت و به این منظور تنوع بخشی به پرتفوی خدمات و توسعه خدمات الکترونیکی باید با تلاش مضاعف پیگیری شود.
وی با تأکید بر اهمیت آموزش و تسلط کلیه کارکنان این بانک برمبانی و نسبت‌های تکنیکی بانکداری حرفه‌ای نظیر ضریب خوداتکایی‌ و نرخ تمام شده پول، آن را نقطه آغاز فرآیند فرهنگ‌سازی حرفه‌گرایی در ارائه خدمات بانکی برشمرد.

۹۴/۰۶/۰۹
۱۴:۳۳

دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي استان يزد خبر داد؛ معوقات 7300 ميلياردي يزدي‌ها به شبكه بانكي استان

سرپرست امور شعب بانك ملي استان يد و دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي استان اعلام كرد: علي رغم رشد 3.4 درصدي سپرده‌هاي بانكي استان تا پايان خردادماه، شبكه بانكي استان شاهد رشد 14 درصدي مطالبات خود از مشتريان است.  
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، "محمد رضايي" امروز در نشست خبري مديران مجموعه وزارت اقتصاد و دارايي در استان، مجموع اين معوقات را 7300 ميليارد ريال ذكر كرد و افزود: متاسفانه مردم و فعالان اقتصادي نسبت به پرداخت ديون خود در سر رسيد مقرر اقدام نكرده‌اند و شبكه بانكي استان به دنبال تعامل با مشتريان خود براي دستيابي به راه‌حلي براي بازپرداخت تسهيلات آنها و احياي اين ديون براي پرداخت تسهيلات بعدي به مشتريان خود است.
وي از رشد پرداخت تسهيلات بانكي در استان خبر داد و گفت: بانك‌هاي استان 98 درصد از منابع خود را به پرداخت تسهيلات اختصاص داده‌اند به نحوي كه تفاوت سپرده‌ها و تسهيلات تنها يكهزار ميليارد ريال است.
دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي استان در بخش ديگري از سخنانش از همكاري شبكه بانكي با مجموعه دولت تدبير و اميد در راستاي تدبير در كارها و ايجاد آرامش و اميدواري در جامعه خبر داد و گفت: خوشبختانه شبكه بانكي در اين مدت كمك حال خوبي براي دولت و برنامه‌هايش بوده است.
وي مهمترين اهدف طراحي شده در شبكه بانكي استان در اين رابطه را توجه ويژه به طرح‌هاي نيمه تمام و نيز تامين سرمايه در گردش براي واحدهاي توليدي استان ذكر كرد.
رضايي همچنين اعطاي تسهيلات تعمير مسكن كه توليت آن را بانك مسكن برعهده دارد و نيز امهال و تقسيط تسهيلات مهلت گذشته واحدهاي صنعي و اقتصادي كه به دنبال تحريم ها دچار مشكل بازپرداخت تسهيالات شده‌اند و نيز فراهم شدن امكان پرداخت بدهي‌هاي تسهيلات ارزي با نرخ ارز گشايش در مدت سه ماهه را از ديگر اين سياست‌ها برشمرد.
خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه یزد
خبرنگار: 3

۹۴/۰۶/۰۹
۱۶:۱۸

حمايت از اشتغال جزء برنامه‌هاي اصلي بانک تجارت است

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی 1394/06/09
عضو هیات مدیره بانک تجارت همزمان با هفته دولت و بانکداری اسلامی با اشاره به برنامه‌های اجرایی این بانک در تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور، به تشریح اقدامات بانک تجارت در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و کارآفرینی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، اقای دولت‌آبادی با اشاره به اقدامات بانک تجارت در حمایت از تولید و اشتغال، مانده تسهیلات این بانک تا پایان تیر94 در بخش صنعت و معدن را بیش از 128 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بخش کشاورزی کشور نیز بیش از 84 هزار میلیارد ریال دارد و به این آمار باید مانده تسهیلات بخش‌های صادرات و بازرگانی که عددی بالغ بر 127 هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود نیز اضافه کرد.
وی با تاکید بر اینکه بانک تجارت در بین پنج بانک بزرگ تجاری کشور همچنان بانک نخست در صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبار به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این بانک تا پایان تیـرماه سالجــاری مانـده تعهــدات ضمانتنامه ای (داخلی و خارجی) خود را به بیش از 172 هزار میلیارد ریال رسانده است.
عضو هیات مدیره این بانک همچنین به راه‌اندازی باشگاه مشتریان همزمان با هفته دولت اشاره کرد و گفت: باشگاه مشتریان بانک تجارت به منظور خلق ارزش افزوده برای هموطنان و مشتریان، راه‌اندازی شد تا از این طریق در کنار ارائه آخرین خدمات نوین بانکی، خدمات بیشتری را در قالب جشنواره‌ها به مشتریان ارائه شود.
وی در ادامه به طرح‌های اقتصادی مورد حمایت مالی بانک تجارت که شهریور امسال مقارن با هفته دولت و بانکداری اسلامی به بهره‌برداری رسید ، اشاره کرد و گفت: مشارکت در احداث پروژه‌هایی همچون هتل میراژ کیش با تسهیلات 170 میلیارد ریالی، مجتمع تفریحی quotation mark صبا quotation mark استان قم با 57 میلیارد ریال تسهیلات با ایجاداشتغال مستقیم برای 300 نفر از جمله طرح‌هایی است که با تسهیلات بانک تجارت به بهره برداری رسیده است.
دولت‌آبادی افزود: مجتمع گردشگری آذرکوشک آنا در استان آذربایجان غربی با تسهیلات 480 میلیارد ریالی، تولید کاشی و سرامیک در مجتمع ایفاسرام یزد با 181میلیارد ریال تسهیلات با ایجاد اشتغال مستقیم 700 نفر و تولید کاغذ در مجتمع پیشگامان کاغذ در استان مرکزی با میزان تسهیلات 33 میلیون و 565 هزار یورو تسهیلات ارزی ‌و512 میلیاردریال تسهیلات ریالی در کنار مشارکت در توسعه خط 4 مترو تهران با گشایش اعتبار اسنادی بالغ بر 5 میلیارد یوان چین از دیگر مواردی است که با تسهیلات بانک تجارت به بهره برداری رسیده است.
عضو هیات مدیره بانک تجارت با تاکید بر اینکه این بانک در کنار انجام وظایف و کارویژه‌های اقتصادی و پولی خود، اقداماتی را در چارچوب ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به انجام رسانده است، گفت: در حـوزه پزشـکی و سـلامـت، کمک هزینه خرید تجهیزات بیمارستانی و کمک هزینه‌های درمانی به موسسات خیریه نظیر محک، بنیاد بیماری های نادر و خاص پرداخت شده است.
وی در پایان افزود: آزادی قریب به 4000 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با 648 میلیارد ریال تسهیلات بانک تجارت، حمایت مالی از ده‌ها کنفرانس علمی، تقدیر از اساتید دانشگاهی و برگزیدگان جشنواره‌های علمی با اعطاء سهام بانک، اهدای تجارت کارت جوان به دانشجویان
تازه وارد دانشگاه‌ها و ساخت دبستان دخترانه 9 کلاسه در شهرستان اهر از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی با هزینه‌ای بیش از 14 میلیارد ریال، اعطای 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر اقدامات بانک تجارت در جهت
مسئولیت‌های اجتماعی به آن پرداخته است.
دیدار مدیرعامل بانک تجارت با استاندار تهران
همزمان با هفته دولت و بانکداری اسلامی، مدیرعامل بانک تجارت با استاندار تهران دیدار و آمادگی این بانک برای مشارکت بیشتر در توسعه و عمران این استان را اعلام کرد.
در این دیدار آقای هاشمی استاندار ضمن تقدیر از خدمات شبکه گسترده بانک تجارت در سراسر کشور به ویژه استان تهران گفت: بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های تجاری کشور توانسته در طرح‌های عمرانی استان تهران و حمایت از کارآفرینان بخش خصوصی در مناطق مختلف این استان حضوری فعال داشته باشد.
هاشمی افزود: استانداری تهران همچون گذشته خواستار تداوم همکاری و مشارکت بانک تجارت در توسعه طرح‌های بزرگ استان تهران از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، تاسیسات گردشگری و دهکده سلامت است.
مدیرعامل بانک تجارت نیز در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و بانکداری اسلامی، از آمادگی بانک تجارت برای خدمت‌رسانی به بخش‌های مختلف اقتصادی استان تهران در حمایت از تولید و اشتغال خبر داد.
مقدم افزود: حدود یک پنجم جمعیت کشور در کلانشهر تهران و دیگر شهرهای استان زندگی می‌کنند و بانک تجارت می‌کوشد با توجه ویژه به توسعه خدمات الکترونیک، علاوه بر تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات نوین بانکی، وظیفه خود در کاهش سفرهای درون‌شهری و آلودگی هوا را به انجام رساند.

۹۴/۰۶/۰۹
۱۳:۴۲

حضور فناپ در نهمین نمایشگاه بانکداری اسلامی

ICTPRESS - فناپ در نهمین نمایشگاه بانکداری اسلامی با ارائه جدیدترین راهکارهای پرداخت الکترونیکی و بانکداری حضور می‌یابد.

به گزارش ICTPRESS، فناپ با همراهی واحد‌های پرداخت الکترونیکی، امداد IT و برخی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ خود همچون داتین، اتیک، فرتاک، پارسا و ماندگار در نهمین نمایشگاه بانکداری اسلامی شرکت می‌کند و در کنار ارائه راهکارهای نرم‌افزاری پرداخت، تجهیزات سخت‌افزاری پرداخت نظیر دستگاه‌های کارتخوان، EMC، Cash Sorter و پرینترهای PV2 را به معرض نمایش می‌گذارد.
همایش بانکداری اسلامی به عنوان یکی از معتبرترین و مهمترین رویدادهای صنعت بانکداری، محلی است که مهم‌ترین تصمیمات اقتصادی و بانکی ایران برای یک سال آینده اعلام می‌شود و به تبع آن حضور شرکت‌ها در نمایشگاه جانبی فرصتی برای گفت و گو با مدیران عالی رتبه بانکی ایران خواهد بود.
بررسی تجربه بانکداری اسلامی در کشورهای اسلامی همچون مالزی، بحرین، کویت، ترکیه و نیز بررسی تجربه بانکداری اسلامی در کشورهای غیر اسلامی نظیر ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بلژیک از محورهای مورد بحث در بیست ‌و ششمین همایش بانکداری اسلامی است.
از دیگر مباحث مطرح شده در همایش می توان به شیوه‌های تجهیز منابع، روش‌های تامین مالی، به‌ کارگیری ابزارها و ارائه خدمات و محصولات نوآورانه در نظام بانکی ایران و شیوه‌های تعامل شبکه بانکی کشور با بانک‌های بین‌المللی اسلامی و غیراسلامی نیز اشاره کرد.
همچنین، نمایشگاه بانکداری اسلامی در روزهای دهم و یازدهم شهریورماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود و بیش از 30 شرکت داخلی و نمایندگی خارجی از بخش‌های مختلف، در این نمایشگاه حضور دارند.
 
 
 

۹۴/۰۶/۰۹
۰۹:۵۳

بانک تجارت منتشر کرد؛ ویژه‌نامه هفته دولت و بانکداری اسلامی

به گزارش پایگاه خبری اعتبار، در این ویژه‌نامه به موضوعاتی همچون اقدامات مهم دولت در مهار تورم، طرح تحول نظام بانکی، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در شبکه بانکی و توسعه خدمات نوین بانک‌ها پرداخته شده است.
تبیین دیدگاه‌های اقتصادی رئیس‌جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی، بخش دیگری از این ویژه نامه را شامل می‌شود.
ویژه نامه "فصل تدبیر، فصل امید" طی گفت و گویی با مقدم مدیرعامل و اکبری و دولت‌آبادی اعضای هیات مدیره بانک تجارت، فضای جدید اقتصاد کشور حاصل از توافق هسته ای را بررسی کرده و برنامه‌های بانک تجارت برای خدمت‌رسانی به مشتریان در افق جدید پساتحریم را تشریح می‌کند.
مصاحبه با اساتید اقتصاد دانشگاه‌های کشور و ارائه گزارش مفصلی از بازار سرمایه کشور از دیگر بخش‌های این ویژه‌نامه محسوب می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت نسخه الکترونیک این ویژه‌نامه به پایگاه اینترنتی بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir بخش اخبار و اطلاعیه‌ها مراجعه کنند.

۹۴/۰۶/۰۹
۱۱:۴۵

حذف "بدون ربا" از قانون عملیات بانکداری؟

اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ عمومی حاکم بر بازار و اقتصاد کشور چنین بود که عملیات بانکداری کشور ربوی است و بایستی اصلاح و ربازدایی شود. به همین علت کمیته‌هایی از افراد صاحب‌نظر و متخصصان از حوزه و دانشگاه، مأمور بررسی و ارائه پیشنهاد شدند.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،صنعت بانکداری از ابداعات کشور ایتالیاست که به وسیله کشورهای اروپایی غربی توسعه یافته و مورد قبول و پذیرش در بازرگانی بین‌المللی قرار گرفته است اما آیین‌نامه‌ها و روش اجرای و تعدیلات آن بر اساس توصیه‌های کمیته بال سوئیس است.
در سال 1362 با استفاده از روش‌های اجرایی در بانک‌های جهان و تطبیق و تعدیل آنها با ضوابط شرعی اسلام، قانون عملیات بانکداری بدون ربا تصویب و از سال بعد اجرایی شد و تا کنون و به مرور و هماهنگ با تغییرات سیستمی در بانک‌های غربی و بانک‌های کشورهای اسلامی نسبت به حل مشکلات اجرایی اقدام شده است.
در توضیح مطلب اضافه می‌شود که در طول 32 سال اخیر سمینارها و کنفرانس‌های متعدد در داخل کشور و فروم‌های بسیار با کشورهای اسلامی و غیراسلامی تشکیل شده و روش‌های فعلی حاصل ده‌ها جلسه مشترک و بررسی‌های علمی با حضور اندیشمندان فقه اسلامی است.
در حال حاضر با اندکی تسامح و تساهل می‌توان روش فعلی علمیات بانکداری جمهوری اسلامی ایران را فاقد ربا دانست و دیگر لزومی به تاکید بر ذکر کلمه «بدون ربا» در قانون عملیات بانکداری جمهوری اسلامی نیست؛ چرا که روش بانکداری فعلی یک روش مورد قبول بانکداری جهانی اعم از اسلامی و غیر اسلامی است. بانک‌های غربی نیز با پذیرش برخی ابزارهای پولی اسلامی مثل صکوک و قرارداد مشارکت، امکان همکاری با بانک‌های اسلامی را فراهم آورده‌اند.
همچنین باید بر این نکته تاکید داشت که عملیات بانکداری فعلی ایران و کلیه معاملات بانکی آن بر مبنای عقود اسلامی بوده و عقد قرض‌الحسنه نیز که دارای اوصاف ویژه است از صنف بانکداری تجاری جدا شده و به طور مستقل عمل می‌کند.
اخیرا مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون بانکداری بدون ربا را برای نظرخواهی ارائه کرده است. از اهم نکات پیشنهادی در طرح، تاسیس موسسات تخصصی مشاوره و تامین مالی عنوان شده است که در هر استان موسسات تخصصی در زمینه‌های مختلف بازرگانی با استفاده از صاحب‌نظران محلی، امر تخصیص اعتبارات را زیر نظر داشته باشد؛ در واقع بانک‌ها باید به امر تجهیز منابع پولی بپردازند و امر وصول مطالبات مربوط به تسهیلات اعطایی هم کماکان به عهده بانک‌ها باشد.
چنین به نظر می‌رسد که این پیشنهاد ناشی از گله کارآفرینان و تولیدکنندگان در مورد نحوه اعطای تسهیلات بانکی باشد؛ چنانکه گفته شده طرح مذکور به منظور حل و فصل مقدمات سنگین بانکی و یا عدم همکاری کافی با امر تولید و به عبارتی بالابودن نرخ خدمات بانکی و نرخ تسهیلات اعطایی و یا در نهایت گله کارآفرینان در مورد چابک نبودن ارائه خدمات بانکی داده شده است.
در ادامه به بخشی از این مشکلات اشاره شده است.
1 - هشت سال دفاع مقدس، علیرغم مواهب بی‌شماری که برای کشور داشته کل اقتصاد کشور و نظام پولی و بانکی را تحت تاثیر قرار داده است.
2 - مقررات گمرکی در مورد واردات و مشکلات تولید از یک طرف و قوانین موضوعه از قبیل قانون کار، قانون حفاظت محیط زیست، قانون صادرات و واردات و تعرفه‌ها، هم‌چنین مقررات تامین انرژی و غیره ضمن محاسن بی‌شماری که داشته‌اند و تصویب و اجرای آنها با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی ضروری شده است، جامع الاطراف نبوده و مصلحت تولیدکننده به اندازه کافی مدنظر قرار نگرفته است، همچنین فشار مضاعفی را بر تولید و کارآفرین وارد کرده؛ به نحوی که تولیدکننده را به تاجر واردات تبدیل کرده است.
3 - مسأله تحریم و آثار اقتصادی و اجتماعی آن بالاخص در این زمان که در حال برطرف شدن است در این مقوله مورد توجه بیشتر همگان قرار گرفته است.
4 - شورای محترم نگهبان نیز طرح مجلس شورای اسلامی را خالی از اشکال ندانسته است.
5 - قضاوت در مورد بدهکاران سنواتی نظام بانکی با توجه به وضعیت اقتصادی چند سال اخیر آسان نیست و پیداکردن مقصر همانند پیداکردن سوزن در انبار کاه است؛ از این رو بایستی همه نهادها با حسن نیت زمینه مساعد را برای بدهکاران سنواتی بی‌تقصیر فراهم کنند و البته در مورد بدهکاران مقصر که با مدیریت ضعیف و غلط و یا سوءاستفاده از شرایط اجتماعی نسبت به فساد مالی و خروج ارز بدون بازگشت ما به ازای آن اقدام کرده‌اند، تصمیم عادلانه گرفته و اموال عمومی باز پس گرفته شود.
6 - روال فعلی نظام بانکی محصول 30 سال تجربه و به‌روزآوری و اسلامی کردن قانون عملیات بانکی کشور است که با تشکیل فروم‌ها و سمینارهای بین‌المللی و هماهنگی و همکاری با بانک‌های غربی و قبول ابزارهای پولی اسلامی مثل صکوک و قرارداد مشارکت توسط آنها و هماهنگی کشورهای اسلامی با فقه پویای شیعه مناسب‌ترین وضعیت را در عمل فراهم آورده است. آنچه فعلا در حال اجراست بانکداری جهانی و بانکداری بین‌المللی است که با همکاری مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی می‌تواند به تدوین قانون بانکداری جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

۹۴/۰۶/۰۹
۱۳:۰۵

بانک ملی ایران اعلام کرد: تغییر در شماره سامانه ارسال پیام کوتاه بابت تراکنش‌های مشتریان

شماره (سرخط) سامانه ارسال پیام‌های کوتاه بانک ملی ایران(ساپتا) بابت اعلام تراکنش‌های حساب مشتریان تغییر کرد.

به گزارش " رویکرد " به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،بر این اساس دارندگان سیم‌کارت‌های همراه اول از این پس با شماره ۷۰۰۷۱۷ جزئیات تراکنش‌های خود را دریافت خواهند کرد. پیش از این اطلاع‌رسانی بابت تراکنش‌های حساب مشتریان دارنده سیم‌کارت های همراه اول با شماره ۲۰۰۰۴۰۰۰ صورت می‌گرفت.
همچنین دارندگان سیم کارت‌های غیر از همراه اول شامل ایرانسل، رایتل و تالیا، پیامک‌های بابت جزئیات تراکنش حساب خود را همانند گذشته از شماره ۲۰۰۰۴۰۰۰ دریافت خواهند نمود.

۹۴/۰۶/۰۹
۰۸:۱۱