نرخ ارز، طلا و سکه

قیمت طلا و سکه
(تومان)
  • یک گرم طلای 18 عیار 95688
  • تمام سکه (طرح جدید) 937000
  • تمام سکه (طرح قدیم) 934000
  • نیم سکه 470000
  • ربع سکه 268000
قیمت ارز
(تومان)
  • دلار 3300
  • یورو 4140
  • پوند 5170
  • صد ین 2825
  • درهم امارات 900
  • لیر ترکیه 1515
ارز مبادله ای
(ریال)
  • 1 Arrow up
    دلار 26816
  • 130 Arrow up
    یورو 33443
  • 51 Arrow up
    پوند 42089
  • 117 Arrow up
    فرانک 27812
  • 13 Arrow up
    صد ین 22756
  • 0
    درهم امارات 7301
منابع دیگر:
  • جهان اقتصاد
  • امتیاز
  • ابرار
  • کیهان
  • تفاهم
  • آرمان امروز
  • اقتصاد پویا
  • واحد مرکزی خبر
  • ایستانیوز
  • باشگاه خبرنگاران
۹۳/۰۹/۰۵
۰۷:۰۸

تاکید رئیس کل بیمه مرکزی بر حفظ منافع بیمه‌گزاران

خبرگزاری آنا: رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه یک شرکت بیمه با توانگری مالی مناسب و مدیران با صلاحیت می‌تواند به تعهدات خود عمل کند، گفت: اگر بازار رقابتی باشد، دلیلی ندارد که شرکت‌های بیمه منافع بیمه‌گزاران را به خطر بیاندازند.

به گزارش گروه اقتصادی آنا، محمد ابراهیم امین افزود: اگر بیمه‌گری مشتری‌مدار نباشد، به این معناست که آن بیمه‌گر در جای خودش قرار نگرفته و مدیرانی که آن شرکت را اداره می‌کنند درک درستی از امر بیمه‌گری ندارند.
وی با تاکید بر ضرورت پایبندی به اصول حرفه‌ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد:  جذب مشتری تنها یک بخش از کار است و هر شرکت بیمه‌ای باید تلاش کند مشتریان خود را حفظ کند.
او ادامه داد: برای تحقق این امر باید تمامی الزامات مشتری مداری رعایت شود تا شرکت بیمه بتواند خود را در بازار حفظ کند، چرا که در یک بازار رقابتی، مشتری مداری و حفظ حقوق بیمه‌گزاران جزو ذات بازار و در امر بیمه‌گری جزو ذات بیمه‌گری است.
وی تصریح کرد: اگر شرکتی در شعب یا نمایندگی‌های خود از فرایندهای پیچیده و بروکراسی برای امر بیمه‌گری و پرداخت خسارت استفاده کند، نشان‌گر آن است که آن گروه درک درستی از کار و مسئولیت خود ندارد، چون بیمه‌گر باید ذاتا مشتری مدار باشد.
امین با تاکید بر این که هیچ شرکتی برای خروج از بازار برنامه‌ریزی نمی‌کند و همه شرکت‌ها به دنبال سهم بیشتری از بازار بیمه کشور هستند، گفت: برای توسعه بازار، شرکت‌های بیمه باید ساختار، سازمان و تشکیلاتی طراحی کنند که خدمت‌رسانی به مشتری در کمترین زمان، با حداقل هزینه و برای به دست آوردن حداکثر رضایت مشتری در آن صورت گیرد. این جزو الزامات بیمه‌گری است و اگر کسی این مسائل را رعایت نکند، شایستگی لازم را برای امر بیمه‌گری ندارد.

منابع دیگر:
  • ایستانیوز
  • شبستان
  • اعتبار
  • ایرنا
  • ایلنا
  • آفتاب
۹۳/۰۹/۰۴
۱۴:۲۱

قرعه کشی رسانه ها در نشست روابط عمومی های بیمه /سهم شما کدام رسانه است ؟

ایران و جهان - روز یکشنبه جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی بیمه های بازرگانی به میزبانی بیمه ایران تشکیل شد.
به گزارش ایران و جهان، در جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی بیمه های بازرگانی که به میزبانی بیمه ایران و ریاست مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی و با حضور مدیران روابط عمومی شرکتهای بیمه برگزار شده در راستای گسترش فرهنگ بیمه و افزایش تعامل رسانه ها با صنعت بیمه پیشنهاد جدیدی مطرح شده است .
بر اساس این پیشنهاد که در این جلسه مطرح شده است شرکت های بیمه با انتخاب دورسانه و ارتباط تنگاتنگ تر با این دو رسانه در راستای این هدف حرکت می کنند . مکانیزم تعیین رسانه ها برای تعامل بیشتر با هر شرکت نیز با با انجام قرعه کشی تعیین شده به گونه ای که دو رسانه که یکی قوی و دیگری ضعیف است سهم هریک از شرکتهای بیمه است و این رسانه ها موظفند ضمن پوشش اخبار صنعت بیمه، به طور ویژه اخبار شرکت بیمه مربوطه را انعکاس دهند. نکته دیگر اینکه در این جلسه اسامی رسانه ها در گوی ریخته شده و مدیران روابط عمومی با برداشتن اسامی دو رسانه سهم خود را به قید قرعه انتخاب کرده اند .ضمنا گویا مقرر شده مدیران روابط عمومی بیمه ها به فراخور عوامل انگیزشی نیز برای تشویق خبرنگاران در نظر گیرند.
این پیشنهاد در حالی در جلسه به تصویب رسیده که در گفت و گوی ایران و جهان با 5 تن از مدیران روابط عمومی صنعت بیمه که در جلسه حاضر بودند از مکانیزم اجرایی آن تصویر واضحی در دست نیست و به نظر نمی رسد که این پیشنهاد مقبول رسانه ها باشد.
پیشنهاد قرعه کشی رسانه ها در بین شرکت های بیمه در حالی مطرح می شود که روابط عمومی بیمه مرکزی نیز در کنار این برنامه بحث آموزش خبرنگاران حرفه ای صنعت بیمه را نیز با یک دوره آموزشی سه ماهه در دست اقدام دارد .
اما در سالهای اخیر اهالی رسانه همواره از عدم تعامل برخی مدیران روابط عمومی شرکتهای بیمه گلایه داشتند و در موارد متعدد به همین علت امکان مصاحبه با مدیران شرکتهای بیمه را پیدا نکرده اند حال آنکه تعیین حیطه فعالیت برای رسانه ها ناممکن بوده و این نوع ارتباط رسانه ای مرسوم نیست.
انتظار این است که صنعت بیمه با مشورت رسانه ها سعی در بهبود رابطه دوسویه کند و از هرگونه تصمیم مشابه در این زمینه پرهیز کند.
خبرنگاران حوزه بیمه حمایت از صنعت بیمه را وظیفه خود دانسته و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهند کرد.

منابع دیگر:
  • پول‌پرس
۹۳/۰۹/۰۴
۱۱:۱۶

از سوی بیمه مرکزی؛ سالنامه آماری ۱۳۹۲ صنعت بیمه منتشر شد

اخبار پولی مالی- بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف قانونی خود، سالنامه آماری ۱۳۹۲ صنعت بیمه را منتشر کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی, به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، سالنامه آماری ۱۳۹۲ صنعت بیمه که تنها مرجع معتبر رسمی و حاوی اطلاعات کامل از صنعت بیمه است، در قالب بسته ای حاوی : کتاب ۴۵۰ صفحه ای (حاوی: ۶ فصل، ۷ پیوست و در حدود ۳۰۰ جدول و ۱۰۰ نمودار آماری)، لوح فشرده و دیوارکوب ارائه می‌گردد.
اطلاعات این سالنامه مشتمل بر آمارهای بیمه در سطح بین المللی و داخلی بوده و گزارشات آماری مختلف در خصوص رشته های بیمه، شرکتهای بیمه و شبکه فروش آنها، فعالیت در استان‌ها، کارکنان شرکتهای بیمه، وضعیت مالی صنعت بیمه، فعالیت صندوق تأمین خسارتهای بدنی و پژوهشکده بیمه، همچنین گزارش عملکرد اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث است.
در این سالنامه آمارهای مختلف به تفکیک رشته های بیمه، شرکت های بیمه و شبکه فروش آنها، فعالیت در استان‌ها، کارکنان شرکت های بیمه، وضعیت مالی صنعت بیمه، فعالیت صندوق تأمین خسارت های بدنی و پژوهشکده بیمه و همچنین گزارش عملکرد اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث منعکس شده است.
تغییرات عمدة این سالنامه نسبت به سال ۱۳۹۱ شامل:
- برنامه راهبردی بیمه مرکزی ج.ا.ایران،
- جداول آماری"تعداد بیمه شدگان شرکتهای بیمه"به تفکیک رشته های اشخاص (زندگی، حوادث و درمان)،
- معرفی و گزارش عملکرد پژوهشکده بیمه،
- آمار شبکه فروش و خدمت رسانی بیمه،
- گزارش عملکرد اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث،
- دو جدول " ظرفیتهای مجاز قبول اتکایی و نگهداری ریسک شرکت های بیمه" ،
- و اسامی مدیران فنی، مسئولین اتکایی و محاسبین فنی شرکت های بیمه است.
گفتنی است بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای وظیفه قانونی خود هر ساله اطلاعات لازم از فعالیت کلیه مؤسسات بیمه جمع آوری و به منظور رفع نیازهای سیاستگذاران، برنامه ریزان، پژوهشگران و فعالان صنعت بیمه آن را جمع آوری و در قالب سالنامه آماری منتشر می کند.
این سالنامه با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه منتشر شده و علاقمندان برای خرید آن می توانند به پژوهشکده بیمه مراجعه کنند. نسخه الکترونیکی این سالنامه برای استفاده و بهره ‏برداری از طریق پورتال بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران (www.centinsur.ir) در دسترس علاقه مندان است.
 

۹۳/۰۹/۰۴
۱۳:۵۶

مدیر عامل جدید بیمه ایران در ایلام معرفی شد

خبرگزاری شبستان: طی حکمی از سوی هیئت مدیره شرکت سهامی بیمه ایران، آقای عیسی میرزایی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت بیمه ایران در ایلام معرفی شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید بیمه ایران در ایلام روز چهارشنبه 5 آذر در محل هتل زاگرس شهر ایلام با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی این استان برگزار می شود.
 
پیش از این، آقای حمیدرضا جمالی نژاد، مسئولیت مدیریت بیمه ایران شعبه استان ایلام را برعهده داشته است.
 
مراسم تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم مدیریت بمیه ایران در ایلام فردا ساعت 9 صبح با حضور دکتر حمید تاجیک، معاونت اداری و مالی شرکت سهامی بیمه ایران برگزار می شود
 
گفتنی است، معاونت بیمه ایران شعبه ایلام، رییس اداره بازاریابی و شبکه فروش و همچنین مسئول روابط عمومی از جمله مسئولیت های عیسی میرزایی در بیمه ایران در ایلام بوده است.
 

۹۳/۰۹/۰۴
۰۹:۳۰

مدیرعامل بیمه ایران: طرح‌های بیمه‌ای باید براساس نیاز مردم عرضه شوند

اکوتودی : مدیرعامل بیمه ایران گفت:‌ مسئولان صنعت بیمه باید براساس نیازهای مردم بیمه‌نامه‌های جدید تهیه و به بازار عرضه کنند.
 
محمود امراللهی در دومین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های صنعت بیمه که در باشگاه بیمه ایران برگزار شد، گفت: محصولات بیمه‌ای باید عینی‌تر شود تا مردم برای خریداری و بهره‌مندی از خدمات به آن رغبت نشان دهند.
 
وی افزود: مردم باید به اهمیت بیمه و تاثیر آن درزندگی‌شان پی ببرند و برای خرید بیمه‌نامه‌های مختلف اقدام کنند.
 
رییس هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به ضریب نفوذ بیمه تصریح کرد:‌ درحال حاضر ضریب نفوذ بیمه در ایران با کشور‌های پیشرفته فاصله زیادی دارد.
 
مدیرعامل بیمه ایران تاکید کرد:‌ سیاست اصلی ما توسعه بیمه‌های زندگی درکشور است و به شدت به آن تاکید داریم.
 
امراللهی درخصوص رشد فروش بیمه‌نامه‌ها دربیمه ایران نیز گفت:‌ طی شش ماه اول سال جاری 28 درصد در فروش بیمه‌نامه‌ها رشد داشته‌ایم و این مهم درحالی به‌دست آمد که هیچ گونه تخطی وتخلفی درعرضه بیمه‎نامه‌ها انجام ندادیم.

۹۳/۰۹/۰۴
۱۴:۱۶

کرد زنگنه: توسعه فعالیت شرکت بیمه معلم در عراق

ایران و جهان - نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه معلم اظهار امیدواری کرد این شرکت بتواند فعالیت‌های خود را در کشور عراق توسعه بدهد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه معلم، غلامرضا حیدری کرد زنگنه در اولین اجلاس بین المللی تجارت ایران و عراق به عنوان عضو و مسئول کمیته اقتصادی انجمن دوستی ایران و عراق است، گفت: عراق به دلیل مشترکات، دینی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی برای ایران بسیار اهمیت دارد.
وی با بیان این که عراق با برنامه پنج ساله‌ای که تا 2014 دارد، باید 183 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند، افزود: در این مدت باید 3.5 میلیون شغل در این کشور ایجاد شود و کاهش نرخ بیکاری به 15 درصد برسد.
او ادامه داد: عراق در سالهای 2012 و 2013 رشد 10 تا 12 درصدی اقتصاد را در برنامه داشت، افزود: با وجود افزایش 35 درصدی هزینه دولت عراق، اما نیاز مردم هم افزایش یافته و ناامنی‌ها و اخیرا هم حضور داعش، مشکلات را بیشتر کرده است.
کرد زنگنه با تاکید بر این که مردم عراق باید رفاه و آسایش داشته باشند تا بتوانند به اهداف خود در توسعه اقتصادی کشورشان برسند، اظهار کرد: ایران مسئولان دلسوز و منابع انسانی تحصیل‌کرده و متخصصی دارد و با وجود موقعیت استراتژیک ایران به عنوان پل بین آسیا و اروپا، همه زیرساخت‌های برای افزایش سهم از بازار عراق فراهم است.
وی افزود: مسئولان دو کشور روی این موضوع تکیه دارند که باید حضور ایران در عراق پررنگ تر باشد.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه معلم در ادامه با بیان این که بیمه معلم وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان است و این صندوق بیش از 800 هزار عضو آموزش و پرورشی دارد، گفت: در سال 87 و بر اساس مجوز بیمه مرکزی و وزارت مالیه عراق ، بیمه معلم فعالیت خود را در عراق آغاز کرد.
کرد زنگنه با اشاره به این که بیمه معلم در بصره، نجف، کربلا و بغداد شعبه دارد، گفت: بیمه معلم همواره به قوانین مالی و مالیاتی کشور عراق احترام گذاشته که این روش موجب رضایت و تمدید مجوز فعالیت این شرکت در کشور عراق گردیده و بیمه معلم در تمام رشته های غیر زندگی فعالیت گسترده و خسارت به بیمه گذاران را با دینار عراقی و دلار پرداخت می نماید.
نایب رئیس هیئت مدیره بیمه معلم به ارائه به موقع تراز مالی و مالیاتی نمایندگان شرکت بیمه معلم در عراق اشاره و خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم سهم خوبی در بازار بیمه‌ای عراق به دست بیاوریم و همکاری خوبی با سازمان‌های دولتی و قوه قضاییه این کشور داریم.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های این شرکت در کشور عراق بیش از پیش توسعه یابد.

۹۳/۰۹/۰۴
۱۲:۳۸

افتتاح اولین شورای حل‌اختلاف ویژه تصادفات بیمه آسیا

شورای حل اختلاف ویژه تصادفات بیمه آسیا در استان فارس با حضور مسوولان استانی بیمه آسیا، مسوولان قضایی و دادگستری، انجمن صنفی نمایندگان بیمه و مسوولان شرکت‌های بیمه استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شورای حل اختلاف ویژه تصادفات بیمه آسیا در استان فارس با حضور مسوولان استانی بیمه آسیا، مسوولان قضایی و دادگستری، انجمن صنفی نمایندگان بیمه و مسوولان شرکت‌های بیمه استان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، علیرضا کتیرایی رئیس‌کل شعبه استان فارس بیمه آسیا در سخنانی با تاکید بر این موضوع که افتتاح این شورا برگ زرینی در تعامل ویژه دادگستری استان و بیمه آسیا است، گفت: امیدواریم بتوانیم به اهداف وجودی تشکیل شورا دست یافته و این مهم نقطه عطفی در مناسبات بیمه آسیا و قوه‌قضائیه در سراسر کشور باشد.
رئیس‌کل شعبه استان فارس بیمه آسیا با اشاره به اینکه اعضای این شورا متشکل از قوه‌قضائیه و بیمه آسیا خواهند بود، اهداف تشکیل شورا را جلوگیری از طولانی شدن روند پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان و حذف بوروکراسی اداری و کاهش زمان روند رسیدگی به پرونده‌های خسارت، جلوگیری از تقلب، جعل اسناد، تبانی، سوء‌استفاده‌های احتمالی در ابتدای بروز حادثه، کاهش پرونده‌های تشکیل شده در مراجع و محاکم قضایی، جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به زیان‌دیدگان، مقصران حادثه و شرکت (رشد دیه)،توافق در خسارت‌های بدنی و صلح و سازش بین زیان‌دیده و مقصر حادثه بلافاصله پس از تصادف و قبل از رای مراجع قضایی، عدم زندانی شدن مقصران حوادث رانندگی به‌دلیل طولانی شدن روند رسیدگی و پرداخت خسارت و افزایش رضایتمندی عمومی با ارائه خدمات برجسته اعلام کرد.

۹۳/۰۹/۰۴
۱۱:۵۷

با ثبت افزایش سرمایه به 2500 میلیارد ریال بیمه دی به سومین بیمه کشور از لحاظ سرمایه تبدیل می‌شود

نیوزبانک- شرکت بیمه دی با افزایش سرمایه از 610 به 2500 میلیارد ریال به سومین شرکت بیمهای کشور از لحاظ سرمایه تبدیل میشود.

شرکت بیمه دی با افزایش سرمایه از 610 به 2500 میلیارد ریال به سومین شرکت بیمهای کشور از لحاظ سرمایه تبدیل میشود.
به گزارش نیوزبانک، سیدمجید بختیاری ـ مدیرعامل شرکت بیمه دی ـ اظهار کرد: به استناد مصوبه مجمع فوقالعاده شرکت که پنجم آبان برگزار شد و نیز تصویب افزایش سرمایه یک مرحلهای در 26 آبان ماه از سوی هیات مدیره شرکت و پس از طی مراحل ثبت، این شرکت در جایگاه سوم سرمایه بعد از شرکت‎های بیمه ایران و البرز قرار میگیرد.
نایب رییس هیات مدیره شرکت بیمه دی تصریح کرد: شرکت بیمه دی هماکنون با بیش از 40 شعبه و 804 نماینده فعال توانسته است با تسویه بخش اعظمی از طلب مراجع درمانی، سایر خسارتهای معوق و نیز پروندههای مالیاتی و کنترل قرارداد کانون، با ایجاد انضباط مالی در شرکت، ضمن افزایش رضایتمندی ذینفعان و ارتقاء حیثیت و جایگاه شرکت در افکار عمومی، وضعیت بهتری در شورای عالی بیمه و نیز سندیکای بیمه گران ایجاد کند.
وی با اشاره به اصول مهم سلامت و صداقت در شرکت بیمه دی گفت: در بیمه دی به دنبال پرتفوی پاک هستیم و به هر قیمت و شرایطی قرارداد غیر فنی و غیر حرفهای منعقد نخواهیم کرد.
بختیاری با تأکید بر نهادینه شدن رویکرد مشتری مداری در شرکت گفت: فضای کلی شرکت آرام و رو به رشد است و خبرهای خوبی را در آینده نزدیک به اطلاع مشتریان، سهامداران و صنعت بیمه کشور خواهیم رساند.
وی با تقدیر از پشتیبانی و حمایت سهامدارن و نظارتهای حرفهای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سهامداران و مسئولان ذیربط قدردانی کرد.
بختیاری تاکید کرد: مراحل اداری و قانونی عملیات ثبت نهایی افزایش سرمایه و ورود نقدینگی ناشی از آن، دست کم چهار ماه به طول خواهد انجامید

۹۳/۰۹/۰۴
۱۳:۰۷
۹۳/۰۹/۰۵
۰۶:۴۰

دایره بانک‌هایی که وام ازدواج می‌دهند وسیع‌تر شد

با افزوده شدن بانک حکمت ایرانیان به سامانه پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج، زنجیره پرداخت وام ازدواج کامل‌تر شد.
با افزوده شدن بانک حکمت ایرانیان به سامانه پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج، زنجیره پرداخت وام ازدواج کامل‌تر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: بر اساس پیگیری و هماهنگی بعمل آمده از سوی اداره اعتبارات ‌بانک مرکزی، بانک حکمت ایرانیان از روز دوشنبه، سوم آذر 93 به سامانه قرض‌الحسنه ازدواج متصل شد و متقاضیان می‌توانند از تاریخ امروز نسبت به انتخاب بانک یاد شده در سامانه ازدواج اقدام کنند.
با افزوده شدن این بانک، 19 بانک در امر پرداخت تسهیلات ازدواج دخیل شدند.

۹۳/۰۹/۰۴
۰۸:۱۶

آب و هوا

بیمه سامان

۹۳/۰۹/۰۵
۰۷:۱۱